Toon posts:

Draadloos netwerk misery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanJapie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 15:55
Hallo,

Ik ben al jaren aan het vechten met draadloos internet, en normaal kom ik er wel uit maar nu heb ik even genoeg geprutst en wil ik wel eens weten wat ik doe. Ik zit namelijk met het volgende:

Ik heb op het moment een draadloze router (Sitecom WL-312) die ook 802.11n ondersteunt en die vanuit de woonkamer internet rond moet sturen. Dit lukt wel in de woonkamer, echter het bereik komt niet tot de achterkant van het huis. Das zo'n 15 meter, met 3 muren er tussen en dat lijkt me nogal weinig.. (vraag 1, is dat zo). Met als notitie dat ik in een appartementencomplex zit en ik zo'n 80 netwerken kan ontvangen. Om dit een beetje op te vangen zit ik met (maar) 3 anderen op kanaal 3 (en automatisch ook op kanaal 7, maar op 7 zitten er nog zo'n 50).

Tweede probleem, ik kan met mijn laptop nog wel internet ontvangen achterin het huis, zelfs met uitstekende signaalsterkte, maar de snelheid is maar 1 Mbps.. Dus vraag 2, waarom wel een goede signaal maar zo'n gruwelijk lage verbindingssnelheid. Is daar een verband tussen of worden die door verschillende zaken beinvloed?

En als laatste, de netwerkkaart van mn PC bakt er niks van (vermoed dat de antenne gewoon slecht is, ASUS 802.11g PCI kaartje, kan nergens vinden welk model t moet zijn), dus wil ik n nieuwe halen. Heeft het zin om een 802.11n kaart te halen omdat deze beter bereik hebben of is dat onzin? (voor de snelheid hoef ik het niet te doen, internet hier is max zo'n 2 MByte/sec). Of kan ik er makkelijk mee afkomen door gewoon een goede antenne te kopen (onder voorbehoud dat t aan mn antenne ligt) ?

Thx in advance!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Veel netwerken en muren is gewoon een slechte combinatie voor goed bereik. Is kabels trekken geen mogelijkheid? Zeker in een omgeving met veel netwerk is dat gewoon het meest betrouwbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:32
Op plekken waar veel mensen bij elkaar wonen zijn vaak ook erg veel netwerken. Daar heb jij zo te zien echt last van. Je kan kijken of er op de 5GHz band meer ruimte is en dan daar met je netwerk op gaan zitten. Maar dan moet je Sitecom dat wel ondersteunen. Anders een illegale versterkers op de antene's zetten. Op Ebay zijn ze van 1000mw :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Draai eens INssider en post een screentje daarvan hier. Verder kan een nieuwe netwerkkaart zeker beter zijn. En in welke richting staan je antenne's? En de versterker van hierboven kan natuurlijk ook:) En 5GHz idd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 15:48
in dit geval zou ik ook overgaan op kabel of van die apparaten over het elektrisch dat is nog enigzins mobiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanJapie
Kabeltje komt morgen voor mn PC idd, maar t is gewoon irritant dat we n router hebben en dan alleen naast die router fatsoenlijk kunnen internetten.. Dan kun je er alsnog beter n kabeltje inpluggen.

inssider info:

En idd, t 5 GHz spectrum is helemaal leeg maar mn router ondersteunt t niet.. had al geprobeerd :)

Wijzen van de antenne's heeft geen zin, krijg alleen netwerken van de buren op mn PC! En als ik zo'n versterker koop krijgen mn 80 buren alleen mijn netwerk op hun PC.. Voor even n goede oplossing, maar dan heb ik straks n boel boze mensen voor de deur :P

Trouwens iemand verder nog ideeen over waarom t bereik wel goed kan zijn maar de snelheid zo laag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

JanJapie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:22:
Trouwens iemand verder nog ideeen over waarom t bereik wel goed kan zijn maar de snelheid zo laag?
Omdat WiFi een half-duplex medium is, en ook nog eens shared is. Dus als er iets verzonden moet worden dan wordt dit doorlopen: Wikipedia: Carrier sense multiple access with collision detection . Grote kans dat er dan alweer iemand op een naburig kanaal stoort met het signaal op het kanaal dat jouw AP gebruikt. Die kanalen overlappen elkaar namelijk.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanJapie
webfreakz.nl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:53:
[...]

Omdat WiFi een half-duplex medium is, en ook nog eens shared is. Dus als er iets verzonden moet worden dan wordt dit doorlopen: Wikipedia: Carrier sense multiple access with collision detection . Grote kans dat er dan alweer iemand op een naburig kanaal stoort met het signaal op het kanaal dat jouw AP gebruikt. Die kanalen overlappen elkaar namelijk.
Ah duidelijk, thx.. WiFi is dus duidelijk niet gemaakt om met meerdere netwerken tegelijk te laten draaien. Treedt deze inferentie ook op als je met bijv. 10 personen op 1 AP zit?

Conclusie is iig duidelijk, kabeltje trekken :) En als laatste dus, heeft (802.11)N WiFi een voordeel in bereik over de andere standaarden? (dus 802.11a/b en g?)

En waar staat t knuffelknopje? Of thx.. of +karma knopje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ongelooflijk hoeveel mensen in je omgeving er Philips radio's hebben, wellicht weten de meeste niet eens dat dat ding WiFi heeft. :o

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee