Toon posts:

Windows 7 setup kan geen HD vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingpo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-03 19:23
Hallo allemaal,

ik heb een Acer Aspire 9410z laptop die de laatste tijd wat problemen heeft.
sinds kort start Windows niet meer op hij blijft op knipperende streepje hangen. ik heb de installatie weer proberen uit te voeren maar Windows installatie kon de harde schijf niet vinden terwijl BIOS harde schijf wel ziet.

dit wat ik geprobeerd heb:
harde schijf vervangen
windows installatie opnieuw uitvoeren
geheugen vervangen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je in de BIOS de harde schijf controller mode veranderen? Opties zijn meestal IDE/AHCI/RAID.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Wat voor een harde schijven heb je dan precies, en heb je ze eventueel nog getest met de diagnostische test van de fabrikant zelf? Heb je de laatste bios erop staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingpo
@ wagenveld
nee ik kan controller mode niet veranderen

@Nielson
standaard zit een WD 320 GB in
en ik heb een Hitachi Travelstar 60 GB geprobeerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 09-06 20:24

AzzKickah

06-CENSORED

Je moet in de setup de drivers voor je HD-controller laden.

Load additional driver uit m'n hoofd in 1 van de schermpjes in de setup.

[Voor 41% gewijzigd door AzzKickah op 07-06-2011 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingpo
voordat dit gebeurde had ik windows 7 op die WD geïnstalleerd zonder enige probleem of extra drivers en ik heb nog steeds windows 7 op zitten. ik heb die WD via SATA - USB converter op een andere laptop aangesloten en die kon het gewoon lezen en alle partitie/bestanden zien. verder heb ik op microsoft site gezien dat beide harde schijven compatibel zijn met windows 7

[Voor 30% gewijzigd door pingpo op 07-06-2011 17:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit probleem is, behoudens defecte harde schijven, nagenoeg altijd hetzelfde:
wagenveld schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:38:
Kun je in de BIOS de harde schijf controller mode veranderen? Opties zijn meestal IDE/AHCI/RAID.
Staat waarschijnlijk op IDE en moet AHCI zijn.

Dat van die drivers kan theoretisch ook, maar in praktijk heb ik dat sinds het Windows 2000 tijdperk niet meer gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

YellowOnline schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:54:
Dit probleem is, behoudens defecte harde schijven, nagenoeg altijd hetzelfde:

[...]

Staat waarschijnlijk op IDE en moet AHCI zijn.

Dat van die drivers kan theoretisch ook, maar in praktijk heb ik dat sinds het Windows 2000 tijdperk niet meer gezien.
Eh.. juist wel? Wel als je het op AHCI zet. Voor de ICH10 controller van Intel bijv. moet je wel degelijk drivers ladedn in de setup als het op AHCI staat.
Zet je diezelfde PC op ATA dan hoef je juist geen drivers te laden.

Maar goed, als de TS eerder geen drivers hoefde te laden is dat wel vreemd ja :?

[Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 07-06-2011 17:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingpo
Het enige wat ik in de BIOS kan wijzigen is Datum/Tijd, Quiet Boot, Power on Display, Network Boot, F12 Boot menu, D2D recovery, wachtwoorden en boot volgorde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb het eens opgezocht en het is een 943GML chipset, nou kan ik zo niet vinden wat de SATA controller is maar waarschijnlijk ICH7 of 8. Windows 7 zou daar geen probleem mee moeten hebben. Je bent overigens niet de enige:
http://www.techsupportfor...aspire-9410-a-575046.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:56:
[...]

Eh.. juist wel? Wel als je het op AHCI zet. Voor de ICH10 controller van Intel bijv. moet je wel degelijk drivers ladedn in de setup als het op AHCI staat.
Zet je diezelfde PC op ATA dan hoef je juist geen drivers te laden.

Maar goed, als de TS eerder geen drivers hoefde te laden is dat wel vreemd ja :?
Ik heb nog nooit-van-mijn-leven drivers nodig gehad voor een HD sinds W2K, zoals gezegd, en gebruik altijd AHCI (sinds Vista weliswaar).

Sowieso, het is hier dat hij mee zal moeten spelen, of het nu IDE of AHCI is. Wat rondstruinen op het net toont wel dat die BIOS van dat Acermodel (Acer = goedkope troep trouwens, imho) wel meer mensen problemen geeft omdat er nagenoeg geen settings voorhanden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 12:10
AzzKickah schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:56:
Eh.. juist wel? Wel als je het op AHCI zet. Voor de ICH10 controller van Intel bijv. moet je wel degelijk drivers ladedn in de setup als het op AHCI staat. Zet je diezelfde PC op ATA dan hoef je juist geen drivers te laden.
Alleen bij XP, Vista/7 hebben gewoon een algemene AHCI driver aan boord die in principe op elke AHCI compatible controller zou moeten werken. IDE mode zou verder natuurlijk sowieso moeten werken met elke WIndows versie.
wagenveld schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:00:
Heb het eens opgezocht en het is een 943GML chipset, nou kan ik zo niet vinden wat de SATA controller is maar waarschijnlijk ICH7 of 8.
ICH7-M inderdaad, en deze kan eventueel ook AHCI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingpo
Zou het een hardware probleem kunnen zijn? want die laptop kreeg soms een witte scherm waardoor ik die soms wel meerdere keren met aan/uit knop opnieuw moest opstarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nielson schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:01:
[...]
Alleen bij XP, Vista/7 hebben gewoon een algemene AHCI driver aan boord die in principe op elke AHCI compatible controller zou moeten werken. IDE mode zou verder natuurlijk sowieso moeten werken met elke WIndows versie.
Da's wel gek dan, want alle PC's op mijn werk (Dell) hebben tegenwoordig die AHCI shizzle en ik moet toch echt de driver laden in de Windows 7 setup als ik een nieuwe image from scratch ga maken.

Zet ik het spulletje echter op ATA, dan hoef je geen driver te laden. Maar dan heb je niet de volledige snelheid van de schijf (toch..?).

• pingpo
ik heb de drivers gedownload en via windows installatie proberen te installeren maar de installatie kan die schijf nog steeds niet vinden

• pingpo
Iemand nog iedeeen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee