Toon posts:

Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keisers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Sinds kort heb ik een probleem met mijn videokaart, en het bedrijf waar ik mijn pc heb gekocht geeft mij garantie op mijn videokaart. Op dit moment heb ik een sapphire 5770 er in zitten.

Nu heb ik gevraagd of ik tegen een bijbetaling een nieuwere kaart kan laten terug plaatsen nu zit ik te twijfelen tussen twee kaarten:

deze voor 60 euro:

of deze voor 80 euro

het verschil zit hem gewoon in de dubbel fan en hogere clock.

nu zat ik te denken om de kaart van 60 euro te nemen, en hem zelf over te clocken, maar hij zal dan nooit zo goed presteren als de XFX, welke in deze review erg goed uit de bus komt.

ik heb dus 3 opties:
lekker niks betalen en ik hou het bij mijn oude video kaart, of een van deze twee.

Heeft iemand nog een andere kaart in gedachte (tot 185 euro los prijs).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:13
Wat voor probleem heb je met je videokaart?
Is het hardwarematig of is het software, waardoor je gewoon een update / reinstall van je drivers kan doen?

Als je toch voor een andere kaart gaat, kan ik je de XFX aanraden.
Door de dual fan is hij koeler, minder luid op hoge activiteit én heb je betere prestaties door de verhoging van de kloksnelheid.
Ik zou wel zeggen: Bouw hem gewoon zelf in. Als ze je kosten rekenen voor het inbouwen zijn ze rampzalig slecht bezig.

P.s. Er hoort gewoon garantie te zitten op de kaart, aangezien je op de hele computer garantie krijgt. Tenzij je de kaart zelf erin hebt gezet natuurlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, leg de prestaties van de kaart naast elkaar (in de voor jou relevante applicaties) en kijk wat het geld waard is.
Als jij die prestaties niet gaat gebruiken is het zonde om er geld aan uit te geven natuurlijk.

Verder kun je ook kijken naar dingen als aansluitingen, stroomverbruik etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keisers
Garantie word gedekt,

ik krijg de garantie voor mijn kaart gewoon terug, dus aanschaf nieuwe kaart - oude kaart (ongeveer 105 euro op dit moment).

ze rekenen niks voor het inbouwen, ik bedoel dat is 2 minuten werk en dat kan ik zelf ook nog wel.

@merethill heb je zelf ook een XFX?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:13
keisers schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:24:
Garantie word gedekt,

@merethill heb je zelf ook een XFX?
Ah oke ik las in je tekst dat je het NIET zou krijgen. Stom van me.

Ik heb zelf geen XFX, wel een Sapphire (met éen fan) en merk dat deze op 40% fanspeed onder de 70 graden blijft.
Toch had ik liever voor de XFX gegaan zo te zien, aangezien de kaart echt wel goed presteert, maar de warmte / geluid gewoon niet goed genoeg is naar mijn mening.

Ik denk dat de XFX vooral prijs/kwaliteit erg goed is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Merethil schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:27:
[...]

Ah oke ik las in je tekst dat je het NIET zou krijgen. Stom van me.
Pas na die opmerking ging ik teruglezen, want ik las idd ook dat hij het niet zou krijgen... :)

Ik ben benieuwd wat de specs zijn van het systeem waar je op draait? Een HD6870 is toch al een pittige kaart, sowieso een FLINKE stap vooruit op een HD5770. Het zou zonde zijn extra te betalen voor een kaart die zogezegd 'niet bij het systeem hoort', de kaart is grofweg (meer dan) 2x zo snel dan een HD5770. Een HD6870 slurpt ook wat meer uit het stop contact, info over de voeding is dan ook wel interessant.

Moet wel zeggen dat als je perse bij AMD wilt blijven, dat er wel een groot gat zit in de keuze tussen een HD5770 en een HD6870... Je hebt dan nog de HD6850, wat ook nog een prima kaart is. Maar verder heb je eigenlijk niet veel, okay een HD5850 of een HD5830... maar dat zijn allebei vrij hongerige kaarten en zou je toch weer beter af zijn met een HD6870.

[Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 07-06-2011 18:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keisers
MicGlou schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:00:
[...]

Pas na die opmerking ging ik teruglezen, want ik las idd ook dat hij het niet zou krijgen... :)

Ik ben benieuwd wat de specs zijn van het systeem waar je op draait? Een HD6870 is toch al een pittige kaart, sowieso een FLINKE stap vooruit op een HD5770. Het zou zonde zijn extra te betalen voor een kaart die zogezegd 'niet bij het systeem hoort', de kaart is grofweg (meer dan) 2x zo snel dan een HD5770. Een HD6870 slurpt ook wat meer uit het stop contact, info over de voeding is dan ook wel interessant.

Moet wel zeggen dat als je perse bij AMD wilt blijven, dat er wel een groot gat zit in de keuze tussen een HD5770 en een HD6870... Je hebt dan nog de HD6850, wat ook nog een prima kaart is. Maar verder heb je eigenlijk niet veel, okay een HD5850 of een HD5830... maar dat zijn allebei vrij hongerige kaarten en zou je toch weer beter af zijn met een HD6870.
BEHUIZING ms-tech ca-0300
GEHEUGEN 4GB Kingston geheugen ddr3
HARDESCHIJF 500GB S-ata2 7200RPM
MOEDERBORD Asus M4A785T-M
PROCESSOR AMD Phenom II X4 965 4 x 3.4GHZ (oc 4.0 ghz)
VIDEOKAART ATI Radeon HD 5770, 1024MB, Direct-X 11 HDMI OUT
VOEDING 550W Ultra stille power supply ocz

Ja ik ben AMD fan, maar ik hoef hier niet perse bij te blijven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Verder kun je zelf prima op zoek gaan naar benchmarks in relevante toepassingen.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee