Acties:
  • 0Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Hallo,

van mijn werkgever krijg ik binnenkort een BB Bold met een daarbijbehorend BB abonnement ter vervanging van mijn huidige telefoon.
Nu wil ik echter mijn oude, non BB telefoon, blijven gebruiken.

Kan ik het BB-abonnement gebruiken in mijn oude telefoon en daarmee nog gewoon internetten, exchange mail synchen etc?

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 18:49

Pat-Juh

Patrick

Ik heb in ieder geval gewoon kunnen internetten op een tijdelijke Android telefoon, Alles zou ook gewoon moeten werken als je maar kan inloggen :)...

BIS is volgens mij niet meer dan Regulier internet + Services van RIM (Push, BBM, e.d.)

• der_roedie
Dat idee had ik zelf ook al maar heb nog niet de mogelijkheid gehad om het te testen aangezien er niemand hier om me heen een BB heeft.

Volgens mij houdt een blackberry abonnement zoiets in dat je toegang krijgt tot de Blackberry-NOC in Nederland via KPN en dan eventueel via een BES/BIS extra BB functionalteit kunt gebruiken.

Ik zal nog wel even terugposten als ik wat meer weet aangezien hier zeer weinig over te vinden is op internet.

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Ik zou even bellen met KPN. Bij Tmobile is het, volgens mij, zo: Je hebt Instant Mail (BIS) of Web and Walk. Als je een sim met Instant Mail bundel in een gewone telefoon steekt dan kan je met die telefoon gewoon internetten. Maar je internet dan wel voor het buiten de bundel tarief, omdat je web en walk dus niet hebt.

Maw: Niet gaan internetten met een Blackberry SIM in een niet-blackberry telefoon

Anoniem: 361345

Meer info vereist. Type abo, Type tel, Type etc. Dan kunnen wij ook gerichter antwoorden.. Nu is het net als: Hoi, ik wil naar het buitenland vliegen met een buitenlandse vliegmaatschappij. Kan dit? In het vervolg wat concretere informatie verstrekken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

der_roedie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:06:
Nu wil ik echter mijn oude, non BB telefoon, blijven gebruiken.
Je realiseert je dat een BB wel iets meer is dan alleen een telefoon? Dingen als encryptie etc zijn veel beter geregeld. Neemt de baas de oude telefoon niet in?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
der_roedie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Kan ik het BB-abonnement gebruiken in mijn oude telefoon en daarmee nog gewoon internetten, exchange mail synchen etc?
Simpel gezegd, ja.

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03-2020
Als de baas exchange gaat gebruiken icm bes, dan kun je de zakelijke mail niet ontvangen zonder bb denk ik.
Internet zou gewoon moeten werken.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

SJBrouwer schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:47:
Ik zou even bellen met KPN. Bij Tmobile is het, volgens mij, zo: Je hebt Instant Mail (BIS) of Web and Walk. Als je een sim met Instant Mail bundel in een gewone telefoon steekt dan kan je met die telefoon gewoon internetten. Maar je internet dan wel voor het buiten de bundel tarief, omdat je web en walk dus niet hebt.

Maw: Niet gaan internetten met een Blackberry SIM in een niet-blackberry telefoon
Heb geen extra kosten gekregen hoor toen ik een maandje een Android gebruikte (met toch ongeveer 700mb data in de maand...)

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Wellicht was dat een vodafone bel+sms+web+bb abo? Dan zitten er dus 2 internetbundels bij..

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

SJBrouwer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:48:
Wellicht was dat een vodafone bel+sms+web+bb abo? Dan zitten er dus 2 internetbundels bij..
Sorry vergeten te vermelden dat dit om een T-mobile Relax + BIS abonnement ging... (Was vanzelf sprekend dacht ik ivm quote vorig bericht)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56
ligt eraan hoe ze de data routen. het kan via de bb server gaan. dan moet je idd een bb hebben. maar het kan buiten de server omgaan. dan heb je geen bb nodig.

Voor mijn bb worden facebook en linkedin via de server geregeld. (ook de webpagina's) dat is dan binnen de bundel.

Maar ga ik naar andere webpagina's dan moet ik betalen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
(jarig!)
Ik ga hetzelfde probleem krijgen. Ik heb voor augustus een Tmobile simonly met bb abo aangevraagd maar ik heb sinds vorige maand mijn bb echt bijna het raam uitgesmeten en ben klaar ermee (je gaat toch die toetsblokkering niet eraf halen met een carkit en je tel in je broekzak(dat is echt vragen om problemen en vooral met een Pearl)) dus ik heb mijn Iphone weer gebruikt maar ik moet het nog gaan omzetten maar het scheen geen probleem te zijn toen ik het aanvroeg. Maar via je werkgever denk toch dat het misschien een probleem wordt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• der_roedie
Ff een update; inmiddels is mijn abonnement omgezet naar een business bb abo van kpn. Alles werkt nog steeds op mijn android telefoon. Geen problemen met exchange mail of applicaties die een data verbinding nodig hebben. Lijkt dus allemaal geen probleem te geven.

Anoniem: 266164

Ik ga ook mijn Bold9700 vervangen door een SGSII. Moet nog 2 maandjes voor mijn Hi Online Blackberry afloopt en mijn Vodafone B+S+W ingaat, maar ik zou zeer verbaasd zijn als ik extra kosten zou krijgen. Ik gebruik juist een service minder i.p.v. meer.

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:41

HomeServ

Linux only?

Met een non-BB telefoon en een BB abonnement ga je hoge kosten krijgen...
Met een BB abonnement ga je via een BB toegangspunt het internet op.
Een non-BB toestel zal via het verkeerde toegangspunt het internet op gaan waardoor je per MB zal moeten gaan betalen.

Ik zou wat informatie proberen te verzamelen bij je persoon/afdeling die de telefoons/abonnementen uitgeeft of even je provider bellen...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee