i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
**edit**
irrelevant, te snel geweest met posten
irrelevant, te snel geweest met posten
[Voor 85% gewijzigd door w4rguy op 07-06-2011 16:08. Reden: het was geen SSD]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een 4GB variant. Die lijkt niet zo goed tegen partitioneren te kunnen, of zo.
@w4rguy, dan moet je echt wel flink tekeer gaan, hoor
Overigens valt dit niet onder de categorie 'SSD' maar onder 'USB-stick'. Ze werken wel allebei op flashgeheugen.
@w4rguy, dan moet je echt wel flink tekeer gaan, hoor

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Staat nergens in de handleiding
Dus hij is gewoon stuk ?

Het lampje knippert nog wel maar dat is het ook wel

Dus hij is gewoon stuk ?

Het lampje knippert nog wel maar dat is het ook wel

[Voor 27% gewijzigd door Cornelisjuh op 07-06-2011 16:13]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Anoniem: 15758
Als je zo'n USB stick lang als OS-disk gebruikt is hij gewoon snel 'op'; als in: door zijn write cycles heen. Normaal flash kan slecht tegen random writes die bij besturingssystemen veelvuldig voorkomen. Die flash disks kunnen dus wel goed tegen grote bestanden, maar veel minder goed tegen kleine writes. Kleine writes van bijvoorbeeld 4 kilobyte zorgen dan voor dat een 128K erase block eerst gewist moet worden en daarna opnieuw geprogrammeerd; simpel gezegd 4K schrijven zorgt voor 2*128K=256K writes.
Dit noemen we 'write amplification' en dit wordt bij echte Solid State Drives tegengegaan door een intelligente controller. Zo'n intelligente controller ontbeert een simpele USB stick echter, waardoor je al snel door je writes heen bent, ook met wear leveling wat een geval apart is.
Of dit ook de oorzaak van je probleem is, valt natuurlijk niet te zeggen, maar het is zeker een mogelijkheid. Sommige USB sticks worden kleiner in capaciteit tot ze maar 4 kilobyte groot zijn ofzo; anderen worden read-only en weer anderen houden helemaal op met werken.
Dit noemen we 'write amplification' en dit wordt bij echte Solid State Drives tegengegaan door een intelligente controller. Zo'n intelligente controller ontbeert een simpele USB stick echter, waardoor je al snel door je writes heen bent, ook met wear leveling wat een geval apart is.
Of dit ook de oorzaak van je probleem is, valt natuurlijk niet te zeggen, maar het is zeker een mogelijkheid. Sommige USB sticks worden kleiner in capaciteit tot ze maar 4 kilobyte groot zijn ofzo; anderen worden read-only en weer anderen houden helemaal op met werken.
Wat raar dat dit nooit verteld wordt.
Heel erg bedankt voor de informatie, weer wat geleerd !
Tuurlijk wel jammer.
Mischien kijken voor een SSD of een kleine hardeschijf. Het voordeel van de USB stick was dat hij makkelijk in me zak paste, en ik overal mijn programma's bij me had.
Heel erg bedankt voor de informatie, weer wat geleerd !
Tuurlijk wel jammer.
Mischien kijken voor een SSD of een kleine hardeschijf. Het voordeel van de USB stick was dat hij makkelijk in me zak paste, en ik overal mijn programma's bij me had.
Pagina: 1