Toon posts:

[Testcase] Foto-opdracht "Zomer" door Sargonaut

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199803

Topicstarter
Voor de weekopdracht was het deze keer de bedoeling om een testcase aan te maken met als onderwerp zomer. Een van de dingen waar ik bij zonnig, warm zomerweer aan denk, zijn hagedissen. :P Ik was ze al eerder tegengekomen op de hei, maar het leek me wel leuk om er eens aktief naar op zoek te gaan. Hoewel er best veel hagedissen bleken zitten, was het niet altijd even makkelijk ze te vinden èn op de foto te zetten.

Op de foto's zijn voornamelijk Zandhagedissen te zien, maar het zou kunnen dat er ook een Levendbarende hagedis tussen zit. Heb te weinig kennis om ze met zekerheid te kunnen benoemen, en als ik met google zoek, lijken ze erg veel op elkaar. Wel makkelijk te herkennen is de Hazelworm(#4). Ter vergelijking heb ik de onbewerkte versies verkleind er bij gezet, zo is goed te zien hoeveel nabewerking ik heb gedaan.

Uiteindelijk heb ik veel meer foto's gemaakt dan de 5 die ik voor deze testcase mag plaatsen:
Een paar daarvan zijn hier te bekijken.

Gebruikte camera: Canon 500D + 100mm Macro USM.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:41
Mooie serie, en ik snap de associatie met de zomer. Jammer dat je bij nummer 5 de achterkant te pakken hebt, wel een mooie schutkleur zo met de groentinten. De rest heeft zich ook wel aangepast aan de achtergrond trouwens.
Bij alle foto's lijkt de focus netjes op het hoofd te zitten. De bokeh is hier en daar een beetje onrustig, vooral bij nummer 4. De afwisseling in de houdingen van de hagedissen vind ik wel een plus, het maakt het een serie zonder teveel op elkaar te lijken.
Aan nummer 3 te zien zijn sommige soorten niet echt schuw? :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18

Milo.

klik

Jup, hele leuke serie, erg orgineel! Ik vind 5 daarentegen wel leuk, het is ook een goede afwisseling tov de anderen. Foto 4 vind ik zelf een van de betere, met name door de kleuren.
Het enige jammere in de serie vind ik dat foto 3 niet helemaal overkomt doordat die 'uit de natuur' getrokken wordt.. letterlijk en figuurlijk hehe. Juist omdat de anderen zich allemaal in de natuurlijke omgeving cq achtergrond bevinden.
Erg orginele en leuke serie!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Anoniem: 199803

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. :)
PowerUp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:00:
Aan nummer 3 te zien zijn sommige soorten niet echt schuw? :)
De hagedis van #3 ging er in de eerste instantie wel vandoor, maar had geen graspol of struik in de buurt om in te verdwijnen. :) Kostte een beetje moeite, maar uiteindelijk liep hij bijna vanzelf m'n hand op.
Milo. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:45:
Het enige jammere in de serie vind ik dat foto 3 niet helemaal overkomt doordat die 'uit de natuur' getrokken wordt.. letterlijk en figuurlijk hehe. Juist omdat de anderen zich allemaal in de natuurlijke omgeving cq achtergrond bevinden.
Eigenlijk bedoeld als een mooie foto van een bijzonder moment, maar hij past inderdaad niet helemaal in de serie. Als 'uit de natuur getrokken', zat hij op mijn hand met grote ogen naar het aan de horizon langsrazende verkeer te staren. Waarschijnlijk was het beestje nog nooit van de grond af geweest. Heel mooi, om te zien dat hij zo verbaasd leek van wat hij zag, dat hij even vergat dat hij op mijn hand zat. ;)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee