Voor de weekopdracht was het deze keer de bedoeling om een testcase aan te maken met als onderwerp zomer. Een van de dingen waar ik bij zonnig, warm zomerweer aan denk, zijn hagedissen.
Ik was ze al eerder tegengekomen op de hei, maar het leek me wel leuk om er eens aktief naar op zoek te gaan. Hoewel er best veel hagedissen bleken zitten, was het niet altijd even makkelijk ze te vinden èn op de foto te zetten.
Op de foto's zijn voornamelijk Zandhagedissen te zien, maar het zou kunnen dat er ook een Levendbarende hagedis tussen zit. Heb te weinig kennis om ze met zekerheid te kunnen benoemen, en als ik met google zoek, lijken ze erg veel op elkaar. Wel makkelijk te herkennen is de Hazelworm(#4). Ter vergelijking heb ik de onbewerkte versies verkleind er bij gezet, zo is goed te zien hoeveel nabewerking ik heb gedaan.
Uiteindelijk heb ik veel meer foto's gemaakt dan de 5 die ik voor deze testcase mag plaatsen:
Een paar daarvan zijn hier te bekijken.
Gebruikte camera: Canon 500D + 100mm Macro USM.
#1 : onbewerkte versie
#2 : onbewerkte versie
#3 : onbewerkte versie
#4 : onbewerkte versie
#5 : onbewerkte versie

Op de foto's zijn voornamelijk Zandhagedissen te zien, maar het zou kunnen dat er ook een Levendbarende hagedis tussen zit. Heb te weinig kennis om ze met zekerheid te kunnen benoemen, en als ik met google zoek, lijken ze erg veel op elkaar. Wel makkelijk te herkennen is de Hazelworm(#4). Ter vergelijking heb ik de onbewerkte versies verkleind er bij gezet, zo is goed te zien hoeveel nabewerking ik heb gedaan.
Uiteindelijk heb ik veel meer foto's gemaakt dan de 5 die ik voor deze testcase mag plaatsen:
Een paar daarvan zijn hier te bekijken.
Gebruikte camera: Canon 500D + 100mm Macro USM.
#1 : onbewerkte versie
#2 : onbewerkte versie
#3 : onbewerkte versie
#4 : onbewerkte versie
#5 : onbewerkte versie