Toon posts:

Versterker voeding via het net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 201585

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met een "Boombox".
Hierbij maak ik gebruik van een BOSS REV-665 versterker: http://www.retrevo.com/search/v2/jsp/mytrevo/myTrevo.jsp?page=man

Echter heb ik geen idee meer om deze te voeden, want een auto accu trekt hij heel snel leeg.
Daarnaast heb ik een oude pc-voeding geprobeerd, maar deze trok het niet.

Heeft iemand nog ideeen om dit goedkoop te kunnen oplossen?

Bedankt, Richard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er zit volgens internet een zekering in van 35A.

Ik denk dat je met deze voeding: http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html wel een heel eind zult komen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je moet de interne voeding meten. In de versterker wordt 12v omgezet naar + en - 30 tot 60 volt afhankelijk van het vermogen. Die voeding ontkoppelen en dan zelf een juiste voeding aanbieden vanaf 220v, dan hoef je niet zoveel om te vormen (220 -> 12 -> +/- 30~60) en associaal veel stroom te laten vloeien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:39
memphis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:17:
Je moet de interne voeding meten. In de versterker wordt 12v omgezet naar + en - 30 tot 60 volt afhankelijk van het vermogen. Die voeding ontkoppelen en dan zelf een juiste voeding aanbieden vanaf 220v, dan hoef je niet zoveel om te vormen (220 -> 12 -> +/- 30~60) en associaal veel stroom te laten vloeien.
Dat is in losse componenten een stuk duurder dan dat ding van baco army goods. Trafo + 2 dikke elco's kost zo het dubbele.

Snap je zorgen wel hoor, maar een autoversterker draaien op 220v is sowieso een compromis en verre van ideaal

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zoek gewoon een 13,8 volt voeding. (als je hem vol open wil trekken, wel 25 ampere en een dikke elco erbij is wel handig, maar dat is meestal wel erg veel)

http://www.google.nl/prod...e=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wf

12V Kan meestal ook maar de onbelaste spanning van een auto is gewoon 13,8 en tijdens het rijden zelfs ~14,5 volt.

[Voor 40% gewijzigd door Fish op 09-06-2011 19:23]

Iperf

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

@fish
Met 25 ampere bedoel je de voeding die dit moet kunnen leveren?
En kun je mij misschien kort uitleggen waarom er een elco tussen geplaatst moet worden?

Want dan zou deze toch goed moeten zijn: http://www.baco-army-good...g-12-13-4-volt-32amp.html

Alleen is het probleem met de voeding van baco-army-goods dat ik niet weet waarom ze die tekeningen erbij hebben geplaatst. Zou ik deze eerst moeten uitvoeren, voordat er een nette 13,4 Volt uitkomt?

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 201585 op 11-06-2011 13:16]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja elco's zet je normaliter erbij om de grote klappen op te vangen als je op vol vermogen draaid en de subs gaan stampen en je merkt dat de stroom flinke dippen krijgt

Als je het gewoon op normaal niveau beluisterd zal je ze niet nodig hebben

Lijkt me handig om die tekening te volgen ja, ze zullen er niet voor niets bijzitten

Iperf

Topicstarter
Met behulp van de door jullie aangeschreven voeding is het gelukt.
Nu hebben we weer goede en harde muziek, kunnen we gaan feesten en de buren lastig vallen.

Bedankt!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 07:48
Anoniem: 201585 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:39:
Met behulp van de door jullie aangeschreven voeding is het gelukt.
Nu hebben we weer goede en harde muziek, kunnen we gaan feesten en de buren lastig vallen.

Bedankt!
ojee :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hij woont natuurlijk in een gehorige flat met 100 bewoners :P

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee