Toon posts:

USB dvd lezer aan USB-compatible TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 17:40
Goedemorgen/middag/avond,

Ik ben voor een kennis op zoek naar een nieuwe televisie. Één van de eisen was het makkelijk afspelen van DVD content, maar we zodanig dat de speler niet of nauwelijks zichtbaar is.

Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de grotere schermen niet of nauwelijks met een ingebouwde speler komen. Wall mounted spelers ben ik ook nog niet tegengekomen dus ben ik uiteindelijk uitgekomen op een USB speler, bijvoorbeeld deze:
http://www.amazon.com/Ext...Acer-Aspire/dp/B001UDVUNW

De vraag is nu, gaat de TV de content die de DVD-speler doorgeeft lezen? Ik neem aan dat dergelijke lezers zich presenteren als verwisselbare schijf, maar kan de TV hiermee overweg? Ik lees heel erg weinig over compatibiliteit op het gebied van USB op electronica. (Ze zijn bijvoorbeeld alleen combatible met FAT/NTFS en dan weer niet met EXT3).

Ik vraag mij dus af hoe deze portable spelers zich presenteren, en of een TV dit gaat begrijpen. Op dit moment kijken we naar de volgende TV's:
pricewatch: Samsung UE37C6000
pricewatch: Sony Bravia KDL-37EX500

(Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steven.leeman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01-2019
op een philips tv kan ik via de usb poort een multi-kaart lezer of een usb stick of een 2,5inch hdd koppelen
het kan divx (avi), en jpg aan (mp3 nog niet geprobeerd eigenlijk)

maar ik weet niet of het zomaar "dvd" vob files aankan... kwestie van licenties enzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-04-2021
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een TV fabrikant de DVD licentie in het scherm heeft ingebakken. Als dit het geval zou zijn, zou een dergelijke fabrikant hier ook reclame voor maken, immers kost zo'n licentie per TV geld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

WBT schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:32:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een TV fabrikant de DVD licentie in het scherm heeft ingebakken. Als dit het geval zou zijn, zou een dergelijke fabrikant hier ook reclame voor maken, immers kost zo'n licentie per TV geld!
Zou me trouwens ook verbazen dat, indien dat inderdaad zoveel geld kost, ze niet de extra kost maken om een DVD speler er in te bouwen, terwijl alle andere benodigheden wel aanwezig zouden zijn.

Waarom mag de speler trouwens niet zichtbaar zijn? Kan die dan niet in een kastje worden weggestoken?

[Voor 14% gewijzigd door Big Womly op 07-06-2011 14:39]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
Ik heb wel een USB DVD-rewriter en LG TV met USB aansluitingen om voor je te testen als je wilt. Dat wordt dan wel op zijn vroegst vanavond, aangezien ik nu op mijn werk ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Losse DVD / bluray speler en een marmitek IR verlenger niet een optie?
Met ingebakken DVD speler ga je ze niet vinden zo groot.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee