Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07-2018
Met de komst van een baby, is een videocam natuurlijk inevitable. Na veel gepluis op test.de, which.co.uk en consumentenbond, ben ik uitgekomen op de keus tussen twee cams: de Sony CX305e en JVC HM550. Beide Full HD, beide compact, beide betaalbaar en beide zeer goed getest. Zie hier resultaten:

Nu de hamvraag; voor welke moet ik gaan? De verschillen zijn klein;

Sony heeft langere batterijduur
Sony heeft betere beeldstabilisatie
JVC heeft betere geluidskwaliteit
JVC is in het donker iets sterker

Heeft iemand ervaring met deze cams en een overtuigend argument vóór of juist tegen één van de cams?

Omne Ignotum Pro Magnificum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12-2022
Uit ervaring kan ik zeggen dat de sony ontzettend sterk is in het donker. Ik heb deze camera voor een weekend mee naar Brussel kunnen nemen. In het donker in de binnenstad was het beeld zeer goed. De Sony is wel een oud model en ook ontzettend duur op dit moment. Je kan beter naar de Sony HDR-CX160 kijken. Stuk goedkoper en presteert ook ontzettend goed.

• The_Roman
timmaa schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:22:
Uit ervaring kan ik zeggen dat de sony ontzettend sterk is in het donker. Ik heb deze camera voor een weekend mee naar Brussel kunnen nemen. In het donker in de binnenstad was het beeld zeer goed. De Sony is wel een oud model en ook ontzettend duur op dit moment. Je kan beter naar de Sony HDR-CX160 kijken. Stuk goedkoper en presteert ook ontzettend goed.
die prijs viel me idd ook tegen als je kijkt naar vergelijkbare modellen. Thanks voor de tip om naar CX160 te kijken!

• FaceDown
  • Laatst online: 20:59

FaceDown

Storende factor.

Waarom neem je de Panasonic HDC-SD90 niet in overweging? Dit is nu een van de populairste camera's in dit segment. Ik overweeg zelf deze te kopen.

Groetjes, FaceDown.

• The_Roman
FaceDown schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:29:
Waarom neem je de Panasonic HDC-SD90 niet in overweging? Dit is nu een van de populairste camera's in dit segment. Ik overweeg zelf deze te kopen.
hm goede vraag, ik heb me eigenlijk alleen maar gericht op tests van test.de en consumentenbond en daar komen zowel de Sony CX160 als de Panasonic niet in voor..... hmmmmm

• timmaa
hm goede vraag, ik heb me eigenlijk alleen maar gericht op tests van test.de en consumentenbond en daar komen zowel de Sony CX160 als de Panasonic niet in voor..... hmmmmm
[/quote]

Komt omdat het relatief nieuwe modellen zijn. De Panasonic heeft inderdaad ook een goede beeldkwaliteit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Roman
En het wordt de.... Panasonic HDC SD90!

Overtuigende aspecten:
- beeldkwaliteit extreem goed
- 3" display
- Wide screen
- Microfooningang
- Superklein

Zat nog even aan SD800 te twijfelen, maar minimale kwaliteitsverschil in beeld maakt het niet 150 Eur meer waard, SD800 heeft geen mic-ingang en geen groothoek. Thanks voor het advies!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmaa
The_Roman schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:07:
En het wordt de.... Panasonic HDC SD90!

Overtuigende aspecten:
- beeldkwaliteit extreem goed
- 3" display
- Wide screen
- Microfooningang
- Superklein

Zat nog even aan SD800 te twijfelen, maar minimale kwaliteitsverschil in beeld maakt het niet 150 Eur meer waard, SD800 heeft geen mic-ingang en geen groothoek. Thanks voor het advies!
Goede keuze!! Ik heb zaterdag op mijn werk de panasonic hdc-sd40 gekocht. Bijna dezelfde camera
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee