Acties:
  • 0Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 14:17
Hey,

Ik zit met een vraagje ivm het voorbereiden van een bestand voor de drukker.

Ik ben mijn eigen huwelijksuitnodiging aan het maken en ben bij een drukker langs geweest die dit wel voor ons wil drukken.
Nu kan ik wel een beetje overweg met Photoshop, maar dat is tot nu toe altijd iets geweest voor fotobewerking (waar het dan ook voor dient) of voor op een website te plaatsen. Wat het voorbereiden voor een drukker betreft, daar heb ik geen ervaring mee.
De eenvoudige zaken zal nog wel lukken (300 dpi en CMYK), maar verder... .
Daar is op Internet hier en daar nog wel iets over te vinden, zo heb ik gelezen over kleurprofielen en ben ik nu specifiek aan de slag gegaan met Pantone Uncoated (want het is geen glanzend papier).

Tips zijn altijd welkom.

We willen eigenlijk graag onze namen vooraan in zilver reliëf er op drukken.
De drukker zei iets van een 5de kleur te maken in Photoshop (buiten CMYK veronderstel ik dan)?
Ik weet echter niet percies hoe dit in zijn werk moet gaan. Kan iemand me daarmee helpen aub, want op Internet vond ik hier niets over terug?

Ik maak gebruik van Photoshop CS4.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 49012

Hallo,

Photoshop is hier niet echt het programma voor om een kaartje in te maken voor een drukker.
Met dit programma kan je foto's bewerken en aanpassen maar een compleet kaartje erin te maken zal ik af raden, het kan natuurlijk wel maar is wel erg omslachtig is mijn eigen bevinding.

Het programma wat je hier het beste voor kunt gebruiken is ook van adobe en heet Indesign, maar zal ook in andere programma's kunnen zoals publisher etc.

In indesign kan je zoals de drukker ook al aangeeft een vijfde kleur toepassen, een steunkleur om zo het zilver effect naar boven toe te halen, pms 877 voor zilver dacht ik zo.

Ik bewerk zelf de fotos in photoshop en maak logo's etc in illustrator om hier een boekje/flyer/catalogus van te maken gebruik ik indesign.

Het is niet echt het antwoord waar je op zat te wachten maar misschien geeft dit er wel weer een andere kijk op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 13:01
Om maar even je vraag te beantwoorden, je gaat naar de Channels:

Nieuwe aanmaken, naampje geven... klaaar

Maar ben het wel met Redzor eens

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee