[Excel 2007] Excel bijlage crasht bij opslaan als

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 13:05
Hallo tweakers,

Momenteel zit ik met het volgende probleem:
Een gebruiker heeft een e-mail gekregen met een Excel bijlage. De gebruiker opent het bestand en kan er gewoon in werken. Maar zodra de gebruiker het bestand wilt opslaan, crasht Excel.

Goed, eerst de logs bekeken. De enige application error wat met Excel te maken heeft, geeft aan dat dtsh.dll crasht.

Bij Microsoft Office Sessions zijn er meerdere foutmeldingen, en een aantal waarschuwingen, maar geven niet aan waar het aan ligt. De event ID dat ik hiervan krijg is 7001.

Wat ik nu heb geprobeerd, aangezien dat er in een terminal service omgeving wordt gewerkt.
- Add-ins gecontroleerd, het kwam overeen met een andere gebruiker die zonder problemen kan werken.
- XLstart verwijderd, geen effect gehad.
- Excel12 verwijderd, geen effect gehad.

Verder wat ik nog kan proberen is het dtsh.dll bestand verwijderen, al weet ik niet zeker wat voor effect dit zal hebben voor andere gebruikers die momenteel werken op de TS omgeving.

Wellicht dat iemand een idee heeft wat ik verder nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Diagnostisch tooltje laten draaien (van Microsoft), heeft het niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begrijp ik goed dat het een specifiek .XLS-bestand betreft? Dan zou ik verwachten dat die corrupt is.

Google suggereert verder crashes vanwege HTML in cellen, dat zou je kunnen checken (en het als platte tekst laten terugzetten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik heb het eerste punt gecontroleerd, het blijkt bij verschillende documenten zo te zijn. Over het HTML in de cellen moet ik op een ander tijdstip controleren i.v.m. mijn collega die er momenteel niet meer is.

*edit*
Kan tot zover geen HTML vinden in het document.

[ Voor 12% gewijzigd door ItMeAedri op 09-06-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Wordt het bestand geopend vanuit de mail, bewerkt en dan opgeslagen (save as)? Probeer het eerst eens op te slaan vanuit je mailclient naar schijf en dan pas te openen, bewerken en saven, helpt dat? Zo ja, dan ligt het achterliggende probleem misschien in de temp-folder waarin de file geopend wordt vanuit je mailclient.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Blijkbaar heeft het probleem zich gisteren uitgebreid naar helemaal niet mogelijk om bestanden te openen in Excel :X

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ik zou eens gaan zoeken of het niet te maken heeft met de user of het systeem. Maw, heeft de gebruiker hetzelfde probleem op een ander systeem en heeft een andere user hetzelfde probleem op het systeem waar het probleem nu speelt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Inderdaad, we hebben al aangegeven bij de gebruiker dat we volgende week een aantal dingen willen testen op het systeem van de gebruiker, inclusief testen van het account.

Ik zou het vandaag al willen testen, maar de gebruiker had geen tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ow dan is het vast ook niet belangrijk ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Blijkbaar niet zo gigantisch belangrijk voor de gebruiker.. maar goed! Een update!

Ik heb het profiel wat getest en ik heb het volgende kunnen concluderen:

- Het gebeurd alleen als ik een Excel bestand open vanuit Outlook. Staat er een lege Excel sheet open, dan kan de gebruiker wel normaal opslaan.
- Na een aantal keer proberen kan de gebruiker wel normaal opslaan.

De modules die de crashes veroorzaken zijn "wkscli.dll" en "dtsh.dll".

Wat kan ik verder doen met deze .dll bestanden? Kan ik ze verwijderen en worden ze vervolgens 'automatisch' gerepareerd, of moet ik ergens vervangende versies vandaan trekken?

(En zit ik in de juiste richting te kijken? :+ )

In ieder geval, ik kan de gebruiker wat tips geven om crashes te voorkomen. Wat hopelijk wat frustraties voorkomt. (Direct vanaf de mail opslaan, leeg Excel sheet open houden, op het beste hopen dat Excel het toch opslaat! :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Voordat je dll's enzo gaat verwijderen, is dit nou de enige user op je TS (bedoelen we hier allebei Terminal Server mee?) die er last van heeft? Zo ja, dan zou ik de software lekker laten wat hij is en me focussen op het profiel van de user. Pas als er meer mensen hetzelfde probleem hebben, zou ik de software verdenken.

In het algemeen hebben dll's geen magische repair-functie. Als je denkt dat er eentje corrupt is, moet je hem dus zelf vervangen (en evt opnieuw registreren).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ik ben er weer. De gebruiker heeft aangegeven via een word-around te werken, maar dit houden wij in ons achterhoofd. Aangezien dat dit alleen gebeurd op de eerste TS, voor deze ene gebruiker. (Ja, terminal server :+) Op de andere servers werkt dit wel.
Pagina: 1