Acties:
  • 0Henk 'm!

• basdegier
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 23:39
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mediaplayer met heel simpele eisen. Ik heb een NAS (Synology DS410) en het enige wat ik wil is een mediaplayer die alle formaten afspeelt voor een zo goed mogelijke prijs. Alle betere mediaplayers hebben allerhande extra onzin waar ik liever niet voor betaal: ik hoef er geen harddisk in te kunnen doen, ik hoef geen bittorrent client, enz. Als die opties er zijn: ok, maar ik heb liever een lagere prijs.

Volgens mij is mijn opstelling erg standaard, ik begrijp dan ook niet waarom het zo moeilijk is een dergelijk apparaat te vinden, er moeten heel veel meer mensen zijn die precies deze eis hebben. Waar ik tot nu toe ben beland is die nieuwe Mede8ter MED500X2. Mij lijkt dat dit ding (vrijwel) alles afspeelt en de prijs is goed (onder de 200 euro).

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18
Zelf tijdenlang deze gehad: pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player
Alles mee kunnen streamen wat ik op mijn server heb staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Pricewatch lijstje met alle DLNA mediaplayers (dat heeft je NAS toch?)

die zullen alles wel af moeten kunnen spelen.

Ik heb zelf een mede8er MED500X en die speelt idd alles af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

418O2 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:12:
Pricewatch lijstje met alle DLNA mediaplayers (dat heeft je NAS toch?)

die zullen alles wel af moeten kunnen spelen.

Ik heb zelf een mede8er MED500X en die speelt idd alles af
Je hebt toch geen DLNA-ondersteuning nodig in je mediaspeler wanneer je vanaf een NAS streamt? Een SMB/Samba-share om vanaf te kunnen lezen is voldoende, en dat kan iedere speler vanaf zes tientjes.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

ik heb een ds411 en een wdtv live mediaplayer.

Doet precies wat jij omschrijft....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 23:28
Netgear NeoTv 550. Deze heeft de krachtige 8642 chip van Sigma. Van alle spelers in jouw prijssegment vallen heeft deze de beste chip.

Mede8er heeft een Realtek chip. Deze chips hebben moeite met hoge bitrates tijdens het streamen. In plaats van de Mede8er 500 kun je ook de 400 nemen. Deze heeft geen ruimte voor een HDD hierdoor is deze veel compacter is (en dus goedkoper). Voor de rest is de 400 gelijk aan de 500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basdegier
Bedankt voor de nuttige reacties. Ik lees op andere fora dat de SMP8642 (o.a. genoemde Netgear) chipset beter is dan de SMP8655 (genoemde WD). Ik heb me ook wat verdiept in de Dune HD Smart D1 en zie dat deze ook de SMP8642 heeft.

Daarmee lijkt die Netgear wel een heel goede tip, feitelijk dus de zelfde decoding opties en snelheid als de Dune HD maar zonder alle zooi die ik niet wil en voor een heel goede prijs. Precies waar ik om vroeg dus.

Heeft iemand nog alternatieven in deze richting? Wat is de volgende beste chipset of wat zijn andere goedkopere / (betere?) players met deze chipset? Ik wil best wat boven de 200 euro uitgeven, maar dan wil ik er een betere decoder voor hebben en niet meer opties die ik niet gebruik...

[Voor 10% gewijzigd door basdegier op 07-06-2011 10:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
Het probleem van de NeoTV 550 is dat er weinig gebruikers ervaringen bekend zijn. De Dune heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik spring ook even dit topic in. Ik wil binnenkort waarschijnlijk de Dune HD Smart D1 kopen, maar ik kan niet echt reviews vinden met foto's van de interface... Verder lijkt het me wel een goede

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basdegier
Wat een beetje jammer is aan de Netgear NeoTV 550 is dat er maar 100MBit ondersteund is. Misschien toch de Dune HD H1 of Popcorn Hour A-200 of 210 dan maar? Volgens mij is die 210 alleen stiller en ongeveer even duur als de Dune HD H1, scheelt 80 euri met de Netgear... Gebrek aan reviews t.o.v. Popcorn en Dune is natuurlijk ook vervelend...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
De Dune en Popcorn hour ondersteunen ook niet meer dan 100 mbit. Gigabit is experimental en functioneert gewoon niet. Daarnaast is voor streamen 100 mbit meer dan voldoende.

• Vegeto79
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 17:59
De boxee box is ook een goede optie voor onder 200 euro. Speelt alles af wat ik op mij DS211J heb staan. Daarnaast heb ik onlangs de netgear neotv550 gekocht voor op de slaapkamer en deze speelt idd ook alles af.

De guide van de boxee box is wel mooier/gelikter. De netgear is daarentegen weer goedkoper.

@Athome (hieronder): Dat valt mee. Namelijk bij de eerste keer opstarten van de boxee box krijg je de vraag of je vooral on- of offline bestanden afspeelt. Bij de boxee box ben ik dan ook sneller bij mijn films dan bij de netgear.

[Voor 27% gewijzigd door Vegeto79 op 08-06-2011 11:42. Reden: Aanvulling reactie]

• Athome
Ik heb de Boxee Box bewust niet genoemd. Het apparaat is goed (zoals hierboven ook staat) maar de bij de Boxee Box staat online content veel meer centraal en is je eigen lokale collectie wat weggestopt. Bij de overige mediaspelers staat eigen content centraal en volgens mij dat wat TS in gedachten heeft.

@Vegeto79:
Ik heb zelf geen Boxxe Box maar heb dit begrepen uit reviews en gebruikersinput. Ook voor de Boxee Box komen firmware updates uit. Blijkbaar heeft D-Link het een en ander aangepast

[Voor 24% gewijzigd door Athome op 09-06-2011 22:10. Reden: reactie op reactie]

• basdegier
Ik heb de Netgear besteld, ben benieuwd! Bedankt voor de input!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee