Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269429

Topicstarter
Hoi,

Deze topic zou vast wel een keertje geweest zijn, maar hierbij dan toch:

Wie heeft ervaring met een drukkerij die voor een redelijke prijs goede visitekaarten drukt? Ik ben de vistaprint kaarten zat 8)7 Ik wil gaan voor kwaliteit!1 >:)

Ik hoor het graag.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan zoek je toch gewoon zo:

[google=visitekaartjes drukken -vistaprint]

Niet zo moeilijk, lijkt me :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Kwaliteit kost geld... zoek een drukker die geen digitale pers gebruikt en tadaa ;) kost wat maar heb je ook wat!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 02:06:
Dan zoek je toch gewoon zo:

[google=visitekaartjes drukken -vistaprint]

Niet zo moeilijk, lijkt me :P
Hoi,

Het gaat mij om de ervaring de mensen hebben met die drukker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
dan is wat meer informatie over wat je zoekt wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

teh_twisted schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 02:09:
Kwaliteit kost geld... zoek een drukker die geen digitale pers gebruikt en tadaa ;) kost wat maar heb je ook wat!
Een digitale pers kan prima kwaliteit leveren hoor. Je hebt dan ook de plaatkosten niet. Fullcolour krijg je gelijk 4 platen voor je kiezen. Dan ben je 200 euro verder misschien, en heb je nog geen vel gedrukt.

Een drukkerij met een HP Indigo of een Xerox Igen kunnen gewoon prima visitekaartjes drukken. En die hebben dus al geen platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

oble.nl (levert wat meer 'out of the box' varianten)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Wat is er precies mis met Vistaprint?

* Obiter dictum wou daar binnenkort bestellen...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

http://www.drukwerkdiscounter.com/

Beter dan Vista print en bij grotere bestellingen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Heb zelf ook keer kaartjes gedrukt bij Vistaprint, prima aflevering hoor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:42

Osxy

Holy crap on a cracker

RaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:01:
[...]

Een digitale pers kan prima kwaliteit leveren hoor. Je hebt dan ook de plaatkosten niet. Fullcolour krijg je gelijk 4 platen voor je kiezen. Dan ben je 200 euro verder misschien, en heb je nog geen vel gedrukt.

Een drukkerij met een HP Indigo of een Xerox Igen kunnen gewoon prima visitekaartjes drukken. En die hebben dus al geen platen.
Indigo's en Igen kunnen zich meten met offset dus inderdaad om nu digitaal gelijk af te schrijven?

Een andere optie is: https://www.drukwerkdeal.nl/
Zij maken verzamel platen, dus 1 set platen voor 100 verschillende visitekaartjes bijvoorbeeld. Ik heb daar mijn visitekaartjes vandaan voor een betere prijs dan digitaal maar dan offset.

Houd er rekening mee dat de aanlevering van echte visitekaartjes er "iets" anders aan toegaat dan bij vista print. Ze verwachten goede PDF files op de juiste formaten op 300dpi etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Osxy op 07-06-2011 11:58 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
RaZ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:01:
[...]

ik ga er niet vanuit dat je full-color wilt, ik ga er vanuit dat je evt een embossing wilt erin en laat een digitale pers dat nou net niet stoer vinden ;)
Osxy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:57:
Een andere optie is: https://www.drukwerkdeal.nl/
Zij maken verzamel platen, dus 1 set platen voor 100 verschillende visitekaartjes bijvoorbeeld. Ik heb daar mijn visitekaartjes vandaan voor een betere prijs dan digitaal maar dan offset.

Houd er rekening mee dat de aanlevering van echte visitekaartjes er "iets" anders aan toegaat dan bij vista print. Ze verwachten goede PDF files op de juiste formaten op 300dpi etc etc.
da's ook een mooie! maar 300dpi valt best mee...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
teh_twisted schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:30:
[...]da's ook een mooie! maar 300dpi valt best mee...
Dat wordt alleen maar genoemd vanwege het voorbeeld, drukkers hebben vaak 'eigen' standaarden waaraan het aan te leveren spul moet voldoen, wat tegenwoordig wat meer structuur krijgt dmv certified PDF e.d.. Dat betekent dus dat jij als klant ervoor moet zorgen dat het aangeleverde al helemaal in orde is, juiste kleurprofielen en fonts ingesloten etc... dus zo klaar om naar de machines te versturen. Dat maakt het proces een stuk goedkoper, hoeft uiteraard niet maar dan ga je ook de hoofdprijs betalen. En dan nog stappen drukkers nog wel eens naast de standaarden, de drukker die ze hier hebben aangehaald gebruikt bijvoorbeeld weer heel eigen rasters...

Mijn advies voor de TS is om toch gewoon bij een shop als Vistaprint te blijven, een echte drukker gaat je serieus een veelvoud kosten van wat je nu betaalt. En de vistaprint kaarten zat? Hoe bedoel je, je krijgt toch wat je besteld? Als je altijd voor de aanbiedingen gaat, tja dan wil de kwaliteit van bijvoorbeeld het papier nog wel eens wat minder zijn. Maar Vistaprint kan je ook hele strakke kaartjes leveren, je moet er om vragen en er uiteraard ook meer voor betalen...

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 07-06-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben zelf erg tevreden met Smileprint.nl, een Nederlandse site van 'n drukker in de UK ergens, de kwaliteit was naar mijn mening significant beter dan m'n vorige set kaartjes van Vistaprint terwijl de prijs niet heel schokkend was. Bijkomend voordeel is nog dat Smileprint regelmatig 50% korting op alles aanbiedt waardoor het alsnog een erg goedkope optie wordt, wat mij betreft een mooie middenweg tussen een 'echte' drukker en een discounter als Vistaprint.

[ Voor 20% gewijzigd door Leftblank op 07-06-2011 13:52 . Reden: Zinsbouw wat aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
MicGlou schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:39:
Dat wordt alleen maar genoemd vanwege het voorbeeld, drukkers hebben vaak 'eigen' standaarden waaraan het aan te leveren spul moet voldoen, wat tegenwoordig wat meer structuur krijgt dmv certified PDF e.d.. Dat betekent dus dat jij als klant ervoor moet zorgen dat het aangeleverde al helemaal in orde is, juiste kleurprofielen en fonts ingesloten etc... dus zo klaar om naar de machines te versturen. Dat maakt het proces een stuk goedkoper, hoeft uiteraard niet maar dan ga je ook de hoofdprijs betalen. En dan nog stappen drukkers nog wel eens naast de standaarden, de drukker die ze hier hebben aangehaald gebruikt bijvoorbeeld weer heel eigen rasters...
ow nee dat weet ik wel hoor ;) heb gewerkt in een drukkerij met een non-digitale drukker en handpers :+
MicGlou schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:39:
Mijn advies voor de TS is om toch gewoon bij een shop als Vistaprint te blijven, een echte drukker gaat je serieus een veelvoud kosten van wat je nu betaalt. En de vistaprint kaarten zat? Hoe bedoel je, je krijgt toch wat je besteld? Als je altijd voor de aanbiedingen gaat, tja dan wil de kwaliteit van bijvoorbeeld het papier nog wel eens wat minder zijn. Maar Vistaprint kan je ook hele strakke kaartjes leveren, je moet er om vragen en er uiteraard ook meer voor betalen...
Buiten dat, zolang je NIET precies weet wat je WEL wilt (papier gemaakt van linnen/vodden) embossing, etc... zou ik lekker bij vistaprint blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Tarin

Just plain weird.

Ik heb voor kaarten goeie ervaring met Logiprint, goeie kwaliteit, snelle levering en goeie klantenservice (ik kreeg een mailtje of ik zeker was van het ontwerp, omdat de inktdekking te hoog was).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 23:23
Probeer http://www.reclameland.nl eens. Als je echt speciaal wil zijn er hele mooie afwerkingen mogelijk.

Je kunt daar ook gratis een papierwaaier aanvragen zodat je precies weet hoe elk papiersoort eruit ziet.

[ Voor 33% gewijzigd door rewind. op 07-06-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:19
Ik heb pas kaartjes besteld bij Vistaprint, waarbij de afbeelding tot de rand moest. Dit was in de webshop lastig, maar ik werd telefonisch prima geholpen. De klant was dan ook zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tarin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:58:
Ik heb voor kaarten goeie ervaring met Logiprint, goeie kwaliteit, snelle levering en goeie klantenservice (ik kreeg een mailtje of ik zeker was van het ontwerp, omdat de inktdekking te hoog was).
digitaal drukwerk is daar dan ook wel echt dramatisch
Eind vorig jaar 1000 visitekaartjes laten maken (zo te zien digitaal)

die heb ik zo in de kliko gemikt... :X

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 07-06-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paQ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:44:
[...]

haha oke goed om te weten dan, die wordt het niet. :)

FYI ik wilde kaarten zoals die van Patrick Bateman van die ene film... kom zo niet op de naam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
paQ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:44:
[...]

Wat was er mis mee dan? :?
Ik heb er vorig jaar ook 1500 laten maken bij hun (op van dat geribbelde papier) en die waren uitstekend van kwaliteit. (In tegenstelling tot Vistaprint, die inkt kon ik met me duimen uitvegen)

**Edit**
Even opgezocht, ik had het op 240g/m2 linnenstructuur papier
geeft best een sjieke look :*)

[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-06-2011 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Anoniem: 269429 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:22:
[...]

haha oke goed om te weten dan, die wordt het niet. :)

FYI ik wilde kaarten zoals die van Patrick Bateman van die ene film... kom zo niet op de naam O-)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_7HTO3jP-_lk/Syp1Nu5VFBI/AAAAAAAAGWQ/5hMmEV6Emyk/s400/PatrickBatemanBC.jpg
da's dus gewoon met een embossing erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

preeg is niet overal meer mogelijk hoor.
Laatst chinees gevonden ( a la vista ) die het wel nog doet
(alles wat je in relief wilt, of juist in dispersielak bijv, moet je een extra zwartopmaak voor maken)

@Crashoverdrive:
ik had de goedkopere digitale variant, op 250 grams fotopapier. wat een troep.... :N

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 09-06-2011 22:54 ]

Pagina: 1