Toon posts:

iPhone dock met USB en netspanning?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35
Hoi iedereen,

ik had niet verwacht dat het stellen van deze vraag nodig zou zijn, want mijn wens voor een iphone dock die voorzien is van usb, om te syncen met de pc, EN de mogelijkheid heeft hem op te laden wanneer de PC uitstaat, wel redelijk voor de hand liggend leek..

Helaas kan ik er geen één vinden!! Ik wil dus graag een dock op mijn bureau hebben staan, zodat ik mijn iphone (4) er in kan zetten om deze te verbinden met de pc.. Ik wil ook dat het toestel oplaad wanneer ik hem in het dock zet.. Dat gebeurd wel zolang de pc aanstaat, maar niet wanneer ik deze uitschakel.

Alle docks die ik kan vinden hebben alleen een USB uitgang, en de meesten een line out, voor het aansluiten op audioapperatuur.. Is er echt geen exemplaat met beide aansluitingen? dus ook één voor netspanning??

Waar ik nog aan dacht is evt. het dock aan te sluiten op een usb heb, en dan één kabel rechtstreeks naar de pc te trekken, en eentje aansluiten op zo'n oplaadblokje van de iphone.. Maar of dat gaat werken??

Oja, en wat me helemaal vet lijkt, maar vrees dat dat niet bestaat, want heb het hele internet al afgestruind, maar mocht iemand er eentje weten: Een dock die je kunt verzonken in een bureau, net als bijvoorbeeld deze USB HUB:

[Voor 13% gewijzigd door powermarcel10 op 06-06-2011 23:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi mensen,

ik ben een kleine stap verder.. Heb deze besteld:

Maar dan in het zwart.. Vet hé??

Gaat met n USB kabel aan de onderkant van het bureau naar de pc toe.. Moet wel helemaal uit America komen.. Is in Nederland echt nergens te krijgen..

Wat ik me nog steeds afvraag: Stel dat ik dit dock aansluit op een USB hub, die ook stroom krijgt middels een adaptor, en ik deze hub weer op de pc aansluit. Denken jullie dat hij dan zal opladen wanneer de pc uitstaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja, dat lijkt mij wel, dit kan je simpel testen door die usb-kabel eens in je lader te stoppen lijkt me :)

Edit: ik bedenk me net dat de iphone wel een 1Ah lader heeft en standaard zijn usb-poorten 500mAh. Je zult dus wel een hub moeten vinden die 1Ah kan leveren op één poort.

[Voor 45% gewijzigd door Aloys op 07-06-2011 21:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Aloys schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:35:
Ja, dat lijkt mij wel, dit kan je simpel testen door die usb-kabel eens in je lader te stoppen lijkt me :)

Edit: ik bedenk me net dat de iphone wel een 1Ah lader heeft en standaard zijn usb-poorten 500mAh. Je zult dus wel een hub moeten vinden die 1Ah kan leveren op één poort.
Kijk, daar kan ik wat mee.. Was ikzelf nooit opgekomen.. Bedankt! IK zal eens kijken of die er zijn.. Anders duur het gewoon wat langer dus voordat hij is opgeladen..

Nog een ander puntje.. Ik heb op het moment een flink bestelling staan bij Azerty, van onderandere een ASUS pci-e kaartje die USB 3.0 levert. Ik heb ergens gelezen dat USB 3.0 meer spanning levert dan USB 2.0. Is er niet een methode om er voor te zorgen dat er gewoon altijd spannin op die USBpoorten staant? Ook als de pc uitstaat? Dat zou het mooiste zijn.. Dan sluit ik hem gewoon op die USB 3.0 poort aan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tijdens sleep wel, maar tijdens het echte uitstaan waarschijnlijk niet. De usb-poorten zijn immers onderdeel van het moederbord en als het moederbord uitstaat ligt het voor de hand dat de usb-poorten ook uit zijn. Ik kan je hier echter geen uitsluitsel over geven, misschien zijn er wel fabrikanten die hier wel support voor hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
powermarcel10 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:33:
Hoi mensen,

[afbeelding
Heb je een linkje? Ziet er prachtig uit!

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
-=Arjan=- schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Heb je een linkje? Ziet er prachtig uit!
Dit is de link naar hun site: http://made2dock.myshopify.com/

Daar zie je niet direct de inbouwbare versie staan, dat kan je pas later aangeven tijdens het bestellen. Je kan aangeven of hij voor iphone 3 of 4 is, en of, en zo ja, wat voor hoesje je er om heen hebt.. Hij word speciaal op maat gemaakt.. Ook kan je tussen 3 verschillende types kiezen, waaronde dus de inbouwbare versie..

Een zilveren kost incl. verzendkosten ongeveer €30,- en een zwarte €35,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Aloys schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:09:
Tijdens sleep wel, maar tijdens het echte uitstaan waarschijnlijk niet. De usb-poorten zijn immers onderdeel van het moederbord en als het moederbord uitstaat ligt het voor de hand dat de usb-poorten ook uit zijn. Ik kan je hier echter geen uitsluitsel over geven, misschien zijn er wel fabrikanten die hier wel support voor hebben ingebouwd.
Oké, daar was ik al bang voor..

Heb al eens even in de BIOS zitten loeren, maar zie geen instelling staan die er op wijst dat het kan.. Anders maar in sleep dus, of zo'n USBhub die voorzien kan worden van netspanning.. Ik weet alleen niet of dat werkt, maargoed, zo duur zijn die dingen niet.. Dus valt te proberen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Wat je in theorie ook kan doen (geen idee of je dit kant-en-klaar kan kopen) is een gesplitte usb-kabel gebruiken. Je haalt de spanning van een externe adapter en de data sluit je aan op de computer (verschillende pinnen in de connector). Mogelijk moet je nog een ground koppelen (moet je even de usb-specs opzoeken) en dan zou het prima moeten werken.

Het komt echter wel eens voor dat de iphone wil dat er een bepaalde weerstand tussen op de data-aderen staat, maar wederom... hiervoor kan je beter terecht in een Electronica forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 15:49
Ik weet niet of het een optie voor je is, maar een aantal Gigabyte moederborden beschikt over zgn. 'On/Off Charge Technology'. Dit houd in dat er spanning op de USB poorten staat, ook als de pc uit staat.

Zie: http://www.gigabyte.com/microsite/185/on-off-charge.htm

Edit:
Heb zelf zo'n moederbord, maar heb het nooit gebruikt, ga er vanuit dat het gewoon werkt. Mocht je iets willen weten dan wil ik het wel even voor je testen.

[Voor 24% gewijzigd door ray538 op 07-06-2011 22:48. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aangezien ze adverteren dat het werkt met de iPhone/iPod Touch lijkt me dat helemaal geschikt voor de TS. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108806

die iPhone kan toch alleen met 1amp laden als ie denkt dat er een officiele lader aanhangt?

http://hackaday.com/2010/...apples-recharging-scheme/
Aloys schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:41:
Wat je in theorie ook kan doen (geen idee of je dit kant-en-klaar kan kopen) is een gesplitte usb-kabel gebruiken. Je haalt de spanning van een externe adapter en de data sluit je aan op de computer (verschillende pinnen in de connector). Mogelijk moet je nog een ground koppelen (moet je even de usb-specs opzoeken) en dan zou het prima moeten werken.

Het komt echter wel eens voor dat de iphone wil dat er een bepaalde weerstand tussen op de data-aderen staat, maar wederom... hiervoor kan je beter terecht in een Electronica forum.
Dat dus. En inderdaad, de ground moet wel gekoppeld zijn.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 07-06-2011 22:47]

• powermarcel10
Aloys schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:41:

Bedankt voor het meedenken.. Is een hele mooie oplossing inderdaad.. Maar dat van die ground begrijp ik niet helemaal.. Als je hem zou splitten, gebrukt ie toch gewoon van beide de ground? EN van de PC, EN van de netspanning? Of gaan we dan kortsluitig krijgen.. Ik vrees dat dit niet kan-en-klaar leverbaar is, en dat dit weer solderen, en dure kabels (ver)knippen word.. Kijk nog even verder, maar mocht ik niks kunnen vinden is dit een optie..

[Voor 54% gewijzigd door powermarcel10 op 08-06-2011 13:28]

• powermarcel10
ray538 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:41:
Ik weet niet of het een optie voor je is, maar een aantal Gigabyte moederborden beschikt over zgn. 'On/Off Charge Technology'. Dit houd in dat er spanning op de USB poorten staat, ook als de pc uit staat.

Zie: http://www.gigabyte.com/microsite/185/on-off-charge.htm

Edit:
Heb zelf zo'n moederbord, maar heb het nooit gebruikt, ga er vanuit dat het gewoon werkt. Mocht je iets willen weten dan wil ik het wel even voor je testen.
Dit is precies wat ik moet hebben!!! Wil het toeval alleen dat ik een ASUS P6T SE moederbord heb, en dus geen Gigabyte.. En om nou speciaal hiervoor een ander moederbord aan te schaffen....? ;)

• powermarcel10
Anoniem: 108806 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:46:
die iPhone kan toch alleen met 1amp laden als ie denkt dat er een officiele lader aanhangt?

http://hackaday.com/2010/...apples-recharging-scheme/

[...]

Dat dus. En inderdaad, de ground moet wel gekoppeld zijn.
Hij laat ook als hij aan een usb poort zit van de pc, dus waarom niet als hij aan een usb hub zit? Is uiteindelijk toch hetzelfde?

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 19:45
powermarcel10 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:33:
Hoi mensen,

[afbeelding]

Maar dan in het zwart.. Vet hé??

Gaat met n USB kabel aan de onderkant van het bureau naar de pc toe.. Moet wel helemaal uit America komen.. Is in Nederland echt nergens te krijgen..

Wat ik me nog steeds afvraag: Stel dat ik dit dock aansluit op een USB hub, die ook stroom krijgt middels een adaptor, en ik deze hub weer op de pc aansluit. Denken jullie dat hij dan zal opladen wanneer de pc uitstaat?
Hier heb ik ook wel intresse in!! had maar iets geplaatst voor je ging bestellen, had je er voor mij ook 1 mogen bestellen :+

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee