Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 12:13
Ik heb sinds december 2009 een MacBook Pro 2,53GHz bevalt me prima maar sinds een paar maanden wordt deze eerst sloom en de laatste dagen ook enorm heet. Het wordt aan de linkerkant heet en daarna extreem sloom, bij iedere programma die ik probeer te openen duurt het een paar seconden voordat het opent.

Ook komt het regelmatig voor dat een geopende programma gelijk vast loopt.

Ik heb met S.M.A.R.T Utility een test gedaan, de test geeft aan "Reallocated Bad Sectors 2" aan.

Ik heb ook al een clean install gedaan en de Apple Hardwaretest, het gaat even goed maar daarna komen de problemen weer terug.

Wie weet wat ik nog meer kan doen, als ik hem naar een APR breng gaat me dat geld kosten. Mijn ervaring is dat de APR over het algemeen aan de fabrieksgarantie houden.

Ter info mijn MacBook is helemaal standaard qua hardware.

[Voor 3% gewijzigd door Queenfanmichel op 06-06-2011 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:46

fstieger99

www.Isaia.it

Dit soort reacties zijn niet gewenst. Als je direct iets wilt vragen aan de TS, dan kun je mailen of een DM sturen. Maar V&A is alleen toegestaan op de FP.

[Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2011 08:41]

The Sartorialist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 00:14

iichel

Gazoooo

CPU op 100%, toevallig?
Of te weinig ramgeheugen?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zoals gezegd, wat is je CPU-load?

Je kan een aantal dingen doen:
  • PRAM- / NVRAM-reset uitvoeren
  • Mac openschroeven en binnenkant + fans van stof ontdoen
  • Een andere HDD monteren en testen of het daaraan ligt
Tevens kan je via Activiteitenweergave zien of er applicaties zijn die de CPU opslurpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Als je de melding bad sectors krijgt is de kans groot dat je harde schijf aan het sterven is. Maak dus iig nog even een backup van je belangrijke data nu het nog kan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
Nee wil er niet vanaf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
iichel schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:16:
CPU op 100%, toevallig?
Of te weinig ramgeheugen?
Standaard 4Gb ram en CPU schommelt uiteraard wel maar niet boven de 50%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
DaMarcus schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:21:
Zoals gezegd, wat is je CPU-load?

Je kan een aantal dingen doen:
  • PRAM- / NVRAM-reset uitvoeren
  • Mac openschroeven en binnenkant + fans van stof ontdoen
  • Een andere HDD monteren en testen of het daaraan ligt
Tevens kan je via Activiteitenweergave zien of er applicaties zijn die de CPU opslurpen.
PRAM/NVRAM uitgevoerd het enige wat veel opslurpt is mdworker (don't know what that is), zal morgen eens de kap eraf schroeven en schoonmaken.

Anders een nieuwe hardeschijf, dat is gelukkig niet de grootste kostenpost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee