Toon posts:

Ranking vanuit zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 285887

Topicstarter
Ik ben vrij newbee als het gaat op programmeren ed; maar redelijk ervaren binnen CMS-omgevingen.

Ik wil een website bouwen die bestaat uit het ranken van bepaalde producten. Hiervoor heb ik een lijst van >300 (merk)namen. De bezoeker zoekt in de 'search' naar zijn product en kan deze vervolgens ranken. (sterrensysteem).

Ik heb me meerdere avonden suf gegoogled, maar ik vrees dat ik óf niet de juiste tags gebruik of dat er gewoon niet veel over te vinden is.

Mijn vraag: Is er een CMS of een andere omgeving waarbinnen ik mijn site kan maken (als hobbynerd) die bovenstaande kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Je kan natuurlijk zelf proberen om zoiets te schrijven met behulp van PHP en mysql of iets dergelijks. Voor de ranking zal je gewoon een extra veld moeten opnemen in je tabel "producten" en hierop gaan sorteren. Simpel toch?

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:53
magento kan het

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het verhaal van MueR in "Ranking vanuit zoekresultaten" wel goed gelezen?

Uit 't beleid een aantal zinssneden;
• Wat heb je zelf geprobeerd?
• Waar heb je zelf op gezocht?
• Wat heb je gevonden en waarom is dat geen oplossing voor je?

We zijn geen afhaalchinees, dus we verwachten meer inzet. Ik geef je nog één kans om je topicstart op te tuigen (middels de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop) en is dat niet duidelijker dan gaat dit topic op slot!

[Voor 0% gewijzigd door RobIII op 07-06-2011 08:15. Reden: Fixed img tag :Y)]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 285887

Topicstarter
Rubinski_be en Jogai bedankt voor jullie normale menselijke reactie.

BtM909 jammer dat je zo vanuit machtswellustigheid reageert. Niet iedereen is zo enorm slim als dat jij bent. Gelukkig is mijn EQ dan weer hoog. (zoek maar op in wikipedia).

- Zelf geprobeerd: een aantal avonden Googlen (écht waar) en niets gevonden wat doet wat ik vraag. Wel een hoop polling met stars, maar niet met >100 choiches
- Gezocht op mijn topictitel: Ranking vanuit zoekresultaten en dat in verschillende Engelse varianten
- Niets gevonden dat lijkt op mijn wens. Alles lijkt gemaakt te zijn voor <10 keuzes

Ik ben géén coder, nerd of iets like that. Ben gewoon een newbee wat ik verschillende keren benoem.

Blijkbaar maakt dat een machtsgevoel in je los dat je zo reageert.

Jammer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wij hebben ook verschillende keren benoemd wat we hier verwachten van een topicstart. Dat is niet uit een vorm van 'machtswellustigheid', maar een beleid dat in vele jaren hier zo is gegroeid en er voor heeft gezorgd dat er op dit forum veel mensen up een prettige opbouwende manier met elkaar om kunnen gaan. Als jij dat blijkbaar anders ziet en meent je niet aan de door ons opgestelde gedragsregels te moeten houden dan is dat heel kort gezegd niet ons probleem, maar het jouwe.

Je hebt je kans gehad. Helaas steek jij je energie in het afgeven op de moderator ipv deze te steken in je startpost.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee