Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Verwijderd
Ga jij effe zo'n moederbord ontwerpen, ga jij veel geld binnenhalen. Tot die tijd.... no way !!!
Misschien kan je hem in je AMR slot stoppen??
COAST is achterhaalde technologie intussen toch? Ik had dat vroeger op mn p166 bordje zitten maar ik geloof niet dat er nog fabrikanten zijn die er mee bezig zijn...Waarschijnlijk omdat de nieuwere geheugentechnologien sneller en efficienter zijn, en de duurdere processoren de cache on-die hebben zitten.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
idd Coast draait namelijk maximaal op de FSB van je mobo, wat dus niet sneller is dan 133MHz (ja, OK, met erg extreme OC'en 188 ofzo), wat dus een fractie is van de CPU snelheid. Heb je weinig aan met multipliers van 5 tot 13.
L2 cache zit tegenwoordig on-die, dwz in de CPU zelf ingebakken, net zoals de L1 cache. Oude So7 mobo's hadden nog wel eens L2 op de mobo, wat dan bij de K6-2+ en K6-3 L3 cache werd (want zij hadden on -die L2).
Datzelfde idee heeft Micron ook gehad- zij zijn bezig met een SoA mobo met 8MB L3 cache in de Northbridge van het chipset ingebakken. Maar op je huidige mobo heb je geen dergelijke mogelijkheden.
Ik betwijfel overigens of de instabiliteit door te weinig cache komt. ABIT heeft nogal aggressieve timingmogelijkheden. Misschien moet je even goed je BIOS induiken en een en ander wat losse maken. Heeft mi meer zin dan cache veranderen (cache versnelt, maar zal nooit kwalitatief grotere bewerkingen toelaten).
L2 cache zit tegenwoordig on-die, dwz in de CPU zelf ingebakken, net zoals de L1 cache. Oude So7 mobo's hadden nog wel eens L2 op de mobo, wat dan bij de K6-2+ en K6-3 L3 cache werd (want zij hadden on -die L2).
Datzelfde idee heeft Micron ook gehad- zij zijn bezig met een SoA mobo met 8MB L3 cache in de Northbridge van het chipset ingebakken. Maar op je huidige mobo heb je geen dergelijke mogelijkheden.
Ik betwijfel overigens of de instabiliteit door te weinig cache komt. ABIT heeft nogal aggressieve timingmogelijkheden. Misschien moet je even goed je BIOS induiken en een en ander wat losse maken. Heeft mi meer zin dan cache veranderen (cache versnelt, maar zal nooit kwalitatief grotere bewerkingen toelaten).
Oslik, blyat! Oslik!