Toon posts:

[testcase] Mercat la Boqueria

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Afgelopen weekend ben ik in Barcelona geweest. Aan La Rambla ligt daar Mercat la Boqueria, een van de oudste overdekte markten van Barcelona. Wanneer je daar naar binnen stapt zijn de kleuren, de geuren en de mensen overweldigend. Ik heb geprobeerd voornamelijk de kleuren te vangen. Deze staan in deze testcase.

Let op, sommige foto's zijn niet geschikt voor zwakke magen!
Mocht een mod vinden dat bepaalde foto's niet kunnen haal ik ze wel weg.

[1]

Boqueria entrance by MagicTempest, on Flickr

[2]

Sweet 'n sour by MagicTempest, on Flickr

[3]

No juice, no picture by MagicTempest, on Flickr

[4]

What are you looking at? by MagicTempest, on Flickr

[5]

Just a catnap by MagicTempest, on Flickr

[6]

Frightenend sheep by MagicTempest, on Flickr

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:06

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zoals je zelf al zegt en waar ik het mee eens ben, de kleuren en "smaak" komt redelijk goed naar voren. Ook het ietwat macabere vind ik eigenlijk vrij goed tot zijn recht komen. Uiteraard vooral in de laatste twee foto's :)

De eerste vind ik het alleen wat jammer dat de lucht compleet wit is, maar daar heb je uiteraard geen zeggenscha(a)p over. Ik kan niet zeggen waarom, maar foto 4 trekt het meest aan mij. Die vind ik op een of andere manier echt erg goed gelukt. DoF, zwarte achtergrond, heldere vis. Erg goed!

Voor foto 1 zou ik zeggen, close up van het markt logo zonder de witte lucht zou beter geweest zijn, maar da's persoonlijk. De strakke, heldere kleuren op 2 sprankelen wat mij betreft erg mooi.

Foto 3 vind ik niet zoveel toevoegen en had wat mij betreft er niet tussen gehoeven. Op de een of andere manier past ie net niet helemaal lekker bij de serie.

Enfin, complimenten! Erg geslaagd!

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:32

Polariteit

Testende fotografeur

Erg mooie serie, met vooral mooie kleuren. Interessant ook vanwege de koppen, dat zie je niet vaak. Een hoop mensen durven dat volgens mij niet, dus dat maakt je serie wel enigszins origineel.

#1 - Ik snap dat je hem er bij plaatst, om toch een soort van introductie te geven, maar verder vind ik hem niet echt in de serie passen. Ook qua compo vind ik hem niet echt geslaagd. Zo vind ik die 'dingen' op de voorgrond erg druk, en de lucht is gewoonweg saai. Wellicht zou ik zelf eerder een foto van alleen het logo gemaakt ofzo.

#2 - Mooie dieptewerking. Wat ik hier wel jammer aan de foto vind, is de grote overmaat aan gele kleuren.

#3 - Mooi. Van dit soort foto's krijg ik spontaan trek in dit sapje. Mooie kleurencombinaties. Minpuntje vind ik het uitgebeten ijs bovenop de bekers.

#4 - Netjes, al vind ik de buik(?) van de vis op de voorgrond wat minder geslaagd. Is te prominent aanwezig.

#5 - Nice, al vind ik het jammer dat niet de hele kop in focus is. Ook vind ik het geheel iets te rood overkomen.

#6 - Deze vind ik qua compositie niet zo geslaagd eigenlijk.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Bedankt voor de commentaren. Daar zal ik de volgende keer rekening mee proberen te houden.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
#1 Eigenlijk alles wat mijn voorgangers al hebben opgemerkt, het feit dat die 'dingen' op de voorgrond ook niet echt te plaatsen/identificeren zijn helpt ook niet mee. Als intro inderdaad wel logisch toch.

#2 Mooi!, niet echt iets op aan te merken wat mij betreft

#3 Beetje dezelfde plaat als #2 (wat opzich niks mis mee is). Was misschien beter geweest als je even had gewacht tot de persoon rechts het frame had verlaten, nu 'blokkeert' hij een beetje de diepte.

#4,5,6 Doen mij persoonlijk niet zo heel veel moet ik eerlijk zeggen, misschien omdat ik die koppen wel vaker in Frankrijk tegenkom. Nr4 vind ik zelf dan ook het meest geslaagd. Waarschijnlijk door het nog intacte oog dat de camera in lijkt te kijken, waar 5 en 6 voor mij te 'dood' overkomen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee