Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 13:56

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Ik heb Crysis 2 sinds half mei. Alles werkte prima, leuk spel en ik was druk bezig met de campaign. Multiplayer had ik ook al geprobeerd.

Alleen is er op 2 juni een patch uitgekomen, namelijk patch 1.8. Meestal fixt een patch dingen, maar in mijn geval heeft het juist een probleem veroorzaakt dat ik voorheen nog niet had.

Sinds die patch crasht Crysis 2 namelijk op willekeurige punten in het spel. Vooral in de campaign, maar ik heb het ook al een keer meegemaakt in de multiplayer.
Bij die crash freezt het spel, wordt het scherm kort daarna zwart en krijg ik daarna een CTD en een error met het bericht: "Memory allocation for x bytes failed" waarbij je x vervangt door door een getal van ongeveer 7 cijfers lang. Het gaat dus om ongeveer 1-9 megabytes, mocht dat er toe doen.

Ik heb ook al een clean install van Windows gedaan maar ook na deze reinstall blijft het probleem bestaan. Het lijkt er dus op dat het ligt aan een combinatie tussen mijn hardware en Crysis 2.

Op Google vind ik een aantal lotgenoten met exact hetzelfde probleem, alhoewel sommigen het probleem ook al voor de patch hadden. Ik kan echter nergens oplossingen of zelfs maar tips of workarounds vinden.

Hebben meer mensen hier dit probleem, of nog beter, de oplossing?

[Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 06-06-2011 21:24]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Memtestje gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Niet nu voor dit probleem, maar ik kan me nog wel goed herinneren dat ik minder dan een half jaar geleden memtest redelijk lang heb laten draaien voor een ander probleem dat ik toen had.
Geheugen bleek gewoon goed.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Kickje.

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Kan je niet gewoon Crysis dan uninstallen en dan die patch niet toepassen?

[GoT] TF2 Clan

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Dat is geen optie, dan kan ik niet meer online spelen.

Alhoewel, ik zou natuurlijk Crysis 2 kunnen verwijderen, weer opnieuw installeren, SP campaign uitspelen, patch installeren en dan online gaan spelen. Online heb ik lang niet zo vaak de crash als in de campaign.

Maar dat hele gedoe is natuurlijk geen echte oplossing.

[Voor 71% gewijzigd door Compizfox op 17-06-2011 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ook na patch 1.9 heb ik het probleem nog gewoon...

Ook is het verergerd, ik heb nu af en toe last van hick-ups.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je wel genoeg geheugen? als je geheugen te vol zit kan ie het natuurlijk ook niet toewijzen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
2 GB lijkt me genoeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Zou wel genoeg moeten zijn denk ik, geen idee wat je verder nog draait?
Anders even een overlay voor geheugengebruik zoeken, taskmanager op een 2e scherm of op een lcd van een logitech apparaat oid om even te kijken.
Of zou het videogeheugen zijn? weet niet wat voor kaart je hebt en hoe hoog je het hebt staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:42
Windows 7? Met wat programma's in de achtergrond, en Crysis aan, vind ik 2GB toch wat krapjes worden...

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
AktiveHate schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:08:
Zou wel genoeg moeten zijn denk ik, geen idee wat je verder nog draait?
Anders even een overlay voor geheugengebruik zoeken, taskmanager op een 2e scherm of op een lcd van een logitech apparaat oid om even te kijken.
Of zou het videogeheugen zijn? weet niet wat voor kaart je hebt en hoe hoog je het hebt staan?
Verder niet heel veel bijzonders, gewoon de standaard zooi: Xfire, Steam, Avast, Realtek HD audio, Raptr, Wakoopa...

HD4870 512 mb is mijn graka.
NoFearCreations schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:12:
Windows 7? Met wat programma's in de achtergrond, en Crysis aan, vind ik 2GB toch wat krapjes worden...
Jup Windows 7. Ik heb trouwens de pagefile op 2 GB staan, dus in totaal 4 GB zou toch echt voldoende moeten zijn. Verder vind ik ook Google ook mensen met hetzelfde probleem die 4 GB RAM of meer hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Ik had deze fouten ook (dan wel met Arma2 een heel ander spel) toen mijn VM uitstond. Het ging tijden goed totdat ik IE9 instaleerde waarna ik ongeveer de zelfde error had tijdens bv alt+tab acties. Het opnieuw inschakelen van VM heeft dit probleem opgelost. Had je de problemen al toen je nog niet je VM hebt getweakt? In dat geval zou ik het terug zetten op "system managed". Wat je nog meer kan proberen is om eventueel het configuratie bestand waar je 3D settings in staan te verwijderen uit je game\config folder waarna deze opnieuw word aangemaakt en berekend op hopelijk de juiste installingen :p

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Met VM bedoel je de pagefile neem ik aan? Deze heb ik niet getweakt. Hij staat gewoon op "system managed" en dan wordt ie blijkbaar 2 GB groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Latjes al eens uit het mobo gehaald en even de contacten schoongemaakt en en beetje lucht door de sloten geblazen?
Heeft bij mij geholpen toen ik freeze's kreeg met starten en steeds bsods, het is weliswaar niet helemaal hetzelfde maar je kan het proberen, zoveel moeite is het niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Wat natuurlijk ook kan met dit weer (of in bepaalde kasten) is dat het geheugen gaat koken? En er dan fouten optreden?

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
AktiveHate schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:42:
Latjes al eens uit het mobo gehaald en even de contacten schoongemaakt en en beetje lucht door de sloten geblazen?
Heeft bij mij geholpen toen ik freeze's kreeg met starten en steeds bsods, het is weliswaar niet helemaal hetzelfde maar je kan het proberen, zoveel moeite is het niet :)
Jup, al geprobeerd.
larsiano schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:46:
Wat natuurlijk ook kan met dit weer (of in bepaalde kasten) is dat het geheugen gaat koken? En er dan fouten optreden?
Ik heb ook al een keer een memtest gedaan, zonder fouten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
Compizfox schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:16:
[...]

Verder niet heel veel bijzonders, gewoon de standaard zooi: Xfire, Steam, Avast, Realtek HD audio, Raptr, Wakoopa...

HD4870 512 mb is mijn graka.

[...]
Jup Windows 7. Ik heb trouwens de pagefile op 2 GB staan, dus in totaal 4 GB zou toch echt voldoende moeten zijn. Verder vind ik ook Google ook mensen met hetzelfde probleem die 4 GB RAM of meer hebben.
Je weet trouwens wel dat pagefile heel traag is vergeleken met gewone RAM? ;) Ik zou het maar gewoon op 2GB geheugen houden en niet op 4GB geheugen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 301785
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Denk toch echt dat het een probleem van geheugen is.
Het slimste is om tijdens crysis op Ctrl-Alt-Delete te drukken zodat taakbeheer op popt.
Dan kijk je onder prestaties hoeveel geheugen er gebruikt word.
Je kan Virtueel geheugen,dus wat de pc gebruikt alszijnde ram,niet vergelijken met echt ram.
Er zijn idd harde schijven die gemaakt zijn van ddr geheugen en dan zal het waarschijnlijk weinig uitmaken
maar een ssd of normale harde schijf is zoveel maal trager.
Het spel zal op de zelfde pc maar met Xp als os geen probleem hebben,maar nu wel.
2 gb voor windows 7 kan,maar niet dan ook nog verwachten soepel zware games te draaien.
In 32 bit is die 1,5 gb die je nog kan toevoegen crusiaal wil je goed kunnen gamen.
;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ik weet wat een pagefile is en dat het enorm traag is vergeleken met RAM ;) Maar wat ik duidelijk wilde maken is dat het probleem niet is dat hij geen geheugen kan toewijzen. Die pagefile is er namelijk.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee