Toon posts:

Nieuwe camera, kan alleen de foto's niet meer draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 18:48
Ik heb onlangs een nieuwe camera gekocht, een sony dsc-hx7v een mooie camera, maar alleen wanneer ik de foto's bekijk en windows vieuwer en een foto naar links of recht gedraait moet worden wat eerder wel kan. kan nu niet meer
Weet iemand hoe dat kan? sommige foto's fotograaf ik namelijk over de lengte en nu ik ze niet kan draaien moet ik steeds mijn hoofd kantelen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58
Kan het niet dat het gewoon wat traag is omdat de resolutie (16.2 mp?) een stuk hoger is als je vorige camera? Dan doet windows viewer er namelijk een stuk langer over en lijkt het alsof ie niets doet. Je kan ook eens proberen gewoon in windows verkenner, rechterklik op de foto te doen en dan Linksom (of Rechtsom) draaien :), dat gaat veel sneller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer het eens met Picasa

• Henkpaulus
Ja idd daar wil het wel mee. Alleen waarom bakken ze dit niet standaart in Windows?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Err... Ik heb die functionaliteit gewoon onder mijn rechtermuisknop zitten (in Windows 7), net als Thmz blijkbaar. Jij vertelt niet welke windows-versie je gebruikt... daarbij, de meeste hardware-leveranciers zijn echt niet te beroerd om je software te geven die dit (en allerlei andere zaken met betrekking tot foto-bewerking) gratis kado te doen (Sony is zelfs berucht om de software die ze weggeven ;) )
Om daar n Windows de schuld van te geven...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Henkpaulus
Ik draai met Windows 7 64Bit i7 Cpu en een 8Gb geheugen, vertex 3 Ssd, dus geloof dat dit genoeg moet zijn om een foto op 16MP weer te kunen geven ;-)

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25
Ik denk dat het er mee te maken heeft of je een g-sensor in je camera hebt, én of een programma de g-sensor gegevens uitleest of niet.

Bij mijn Nikon DSLR camera gaat dit automatisch, bij de compact camera van mijn vrouw niet bijvoorbeeld.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
"Mijn fiets wil niet meer fietsen"
Kun jij mij daarmee helpen? Nee, je moet duidelijk en specifiek zijn met wat er mis gaat, mist er een knopje, is deze grijs, doet deze niks, loopt de boel vast etc.

• Henkpaulus
Ja dit knopje blijft grijs, kan hem daardoor ook niet aanklikken. Ook als ik 10 minuten wacht gebeurt er niks.

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:29
ff voor de check, je hebt ze wel eerst op de pc gezet. Het grijze knopje doet mij in eerste instantie denken aan een schrijfrechten issue

...

• Henkpaulus
Ja heb ze wel eerst op de pc gezet, en wat me opvalt in picasa is dat dit programma de foto's automatisch kantelt hoe ze horen. Dit geeft waarschijnlijk mijn camera al mee hoe dit hoort te staan.

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Henkpaulus schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:21:
Ja heb ze wel eerst op de pc gezet, en wat me opvalt in picasa is dat dit programma de foto's automatisch kantelt hoe ze horen. Dit geeft waarschijnlijk mijn camera al mee hoe dit hoort te staan.
Waarschijnlijk? Weet je wel wat een prachtige technologie de DSC HX7 aan boord heeft? O.a. een gyroscoop waarvan de waarde door Picasa wordt uitgelezen. (En GPS tagging :9~)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Kijk eens in eigenschappen of de foto's niet read-only zijn.
Heb hier een (om en nabij) 20 megapixel foto geprobeerd en deze was binnen een kwart seconde gedraaid. Als ik de foto op read-only zet worden de rotatieknopjes grijs (nouja, donker en vaag).

[Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 11-06-2011 19:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee