Ik heb twee arrays, een met vertices (floats), een met kleuren (floats)
Tijdens het initaliseren van OpenGL gebeurt dit:
In de OpenGL loop gebeurt het volgende:
Alle pixels zijn helaas zwart. Als ik gewoon over de vertices loop en voor iedere vertex een kleur toeken uit de "colors" array, lukt het wel.
Iemand een idee?
@CodeCaster: jop, die roep 'k aan...
edit: in dit simpel voorbeeld werken de kleuren wel met behulp van vertex arrays
Tijdens het initaliseren van OpenGL gebeurt dit:
C++:
1
2
3
4
5
| glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY); glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY); glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, vertices); glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, colors); |
In de OpenGL loop gebeurt het volgende:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| glClearColor(1.0f, 1.0f, 1.0f, 0.0f); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); glLoadIdentity(); gluLookAt(cam->PosVect()->X(), cam->PosVect()->Y(), cam->PosVect()->Z(), cam->ViewVect()->X(), cam->ViewVect()->Y(), cam->ViewVect()->Z(), cam->UpVect()->X(), cam->UpVect()->Y(), cam->UpVect()->Z()); glPushMatrix(); glDrawArrays (GL_POINTS, 0, numberOfVertices); glPopMatrix(); glFlush(); swapBuffers(); |
Alle pixels zijn helaas zwart. Als ik gewoon over de vertices loop en voor iedere vertex een kleur toeken uit de "colors" array, lukt het wel.
Iemand een idee?
@CodeCaster: jop, die roep 'k aan...
edit: in dit simpel voorbeeld werken de kleuren wel met behulp van vertex arrays
[Voor 35% gewijzigd door BartBlackMagic op 06-06-2011 20:17]