Wij hebben een aantal installaties lopen van Alfresco, een open source collaboration tool op Tomcat. Nou is het leuke dat je Tomcat mooi kan monitoren m.b.v. JMX/RMI. Dit gaat prima bij het gebruik van JConsole, dus de mogelijkheid staat aan en de firewall is goed geïnstalleerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om Zenoss te laten connecten en de waarden te monitoren.
Ik heb me rotgezocht op internet en ben op de volgende pagina uitgekomen: http://www.europheus.com/?p=113
Hier staat netjes beschreven wat ik wil en ik heb het dan ook zo geconfigureerd, maar toch zoekt Zenoss in het geheel geen verbinding met de Tomcat-server.
De URL die Alfresco aanbiedt is iets anders vormgegeven, namelijk als volgt:
In de logfiles van zenjmx komen regelmatig de volgende meldingen terug:
Het lijkt er dus op dat zenhub niet draait, maar voor de rest werkt alles prima. Moet ik me iets aantrekken van deze melding? Zo ja, wat zijn de stappen om dit probleem op te lossen?
Ik kan ook weinig tot niets vinden over de melding "NoneType' object has no attribute 'dataPoints'", dus ben ook benieuwd wat dit aangeeft.
Ik heb me rotgezocht op internet en ben op de volgende pagina uitgekomen: http://www.europheus.com/?p=113
Hier staat netjes beschreven wat ik wil en ik heb het dan ook zo geconfigureerd, maar toch zoekt Zenoss in het geheel geen verbinding met de Tomcat-server.
De URL die Alfresco aanbiedt is iets anders vormgegeven, namelijk als volgt:
code:
1
| service:jmx:rmi://<URL>:50508/jndi/rmi://<URL>:50500/alfresco/jmxrmi |
In de logfiles van zenjmx komen regelmatig de volgende meldingen terug:
code:
1
2
| 2011-06-06 19:25:58,330 ERROR zen.zenjmx: Configure failed: ZenHub is down => elk half uur 2011-06-06 19:25:58,871 ERROR zen.zenjmx: Maintenance failed: 'NoneType' object has no attribute 'dataPoints' => elke 5 minuten |
Het lijkt er dus op dat zenhub niet draait, maar voor de rest werkt alles prima. Moet ik me iets aantrekken van deze melding? Zo ja, wat zijn de stappen om dit probleem op te lossen?
Ik kan ook weinig tot niets vinden over de melding "NoneType' object has no attribute 'dataPoints'", dus ben ook benieuwd wat dit aangeeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Big op 06-06-2011 19:34 ]