Toon posts:

Luxeprobleem mbt monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 15:35
Hallo tweakers

Ik heb onlangs 2 monitoren aangeschaft (|Iiyama 2607-WS). tevens heb ik digitenne op mijn pc aangesloten om vanuit mijn bed ook tv te kijken naast pc-en. dit werkt allemaal perfect. op één ding na..
Als ik savonds/snachts in bed lig en nog ff tv wil kijken of w/e heb ik het probleem dat ik hierna mijn bed weer uit moet om de monitoren uit te zetten. Ik weet het.. luxeprobleem maarja.

Nu had ik bedacht om langs mijn bed een simpele schakelaar te maken en simpel gezegd de monitoren daar op aan sluiten. Maar de vraag die dan in mijn opkomt is of dit wel goed is voor de monitor. Want in feite breek je stroomverbinding naar de monitor. of te wel.. Mijn vraag luidt..

Is het slecht voor de monitor om elke keer zo de stroom er af te halen? Of moet er echt eerst op het uit/aan-knopje gedrukt worden?

Want ik zou het neti willen dat mijn monitoren van 300 euro per stuk dalijk kapot zijn door mijn luxeprobleem :P

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 343854

Oke idee 1.
Master en slave stekkerdoos kopen. Pc op master aansluiten. Sluit je pc af dus de master dan doen de slaves mee dus je monitoren.

Idee 2
http://www.pimzos.nl/shop...ntrol/usbnetpower8800.php
Die kopen dan kan je via usb stroom van je monitoren af halen.
Eerst uitvoeren shutdown /s en dan stroom via pc uit zetten en 1 min later sluit je pc af.

Idee 3
Sloop de stand by ledjes uit je montioren. Of kijk of je die uit kunt zetten.
Bij me tv kan ik dat bijvoorbeeld doen

Maar je monitoren gaan der niet kapot aan als ze in stand by staan en je haalt de stroom eraf.
Dus was eingelijk je vraag :9

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 343854 op 06-06-2011 23:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of koop zon klikaanklikuit ding en leg de afstandsbediening naast je bed. Sluit daar je monitoren op aan en zet ze uit met de afstandsbediening. Kost je een paar euro bij de action voor zon setje en eventueel een extra stekkerdoos.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee