If it ain't broke, don't fix it
Ligt natuurlijk aan de dimms. Elke dimm kan lager dan zijn limiet draaien, het zou dus ook kunnen dat die dat nu doet door verschil in timings. Mocht die maximaal 333mhz ondersteunen dan gaan alle andere reepjes inderdaad die snelheid draaien. Ik zie in je topic ook staan dual channel. Hiervoor moeten de reepjes de zelfde timings hebben! Als deze verschillen gaat het moederbord meestal (volgens mij afhankelijk van het moederbord) terug naar single channel. Echt veel verschil zul je wel niet merken, maar misschien is dat net genoeg om jou over te halen om dat 333mhz reepje te gaan vervangen.
Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|
prime9391 dankje voor je reactie,
2 dimms zijn identiek, die andere is precies hetzelfde maar van een ander merk, de 4e is overigens een beetje ouder waardoor die inplaats van 400mhz op 333mhz draait, bij de benchmark ziet hij wel dual channel maar alles draait op 333mhz.
hoeveel zal dat ongeveer uitmaken denk je?
want ik draaide eerst 3gb single channel en dat bottlenecked mijn pc een beetje, nu draai ik dus 8gb dual channel, maar langzamer als 3 aankunnen en dat is een beetje jammer
2 dimms zijn identiek, die andere is precies hetzelfde maar van een ander merk, de 4e is overigens een beetje ouder waardoor die inplaats van 400mhz op 333mhz draait, bij de benchmark ziet hij wel dual channel maar alles draait op 333mhz.
hoeveel zal dat ongeveer uitmaken denk je?
want ik draaide eerst 3gb single channel en dat bottlenecked mijn pc een beetje, nu draai ik dus 8gb dual channel, maar langzamer als 3 aankunnen en dat is een beetje jammer
Het verschil zal niet gigantisch zijn, aangezien je op die snelheden waarschijnlijk alsnog niet snel genoeg kan doorvoeren van je CPU naar je geheugen.
Komt door de lanes van CPU naar Memory en de bussnelheid daarin.
Je zou het kunnen checken door te benchmarken met bijvoorbeeld 4 GB op 400 MHz en 8 GB op 333 MHz, aangezien benchmarks de geheugengrootte minder meenemen dan de snelheid en bussnelheid van de balkjes.
Ik ga er vanuit dat je geheugen gewoon ongeveer even snel werkt en dat het een goeie upgrade is. En anders wordt het toch een balkje van 333 eruit halen, en een 400 (DDR2 - 800) erin te steken. Dan weet je het zeker.
Succes ermee!
Komt door de lanes van CPU naar Memory en de bussnelheid daarin.
Je zou het kunnen checken door te benchmarken met bijvoorbeeld 4 GB op 400 MHz en 8 GB op 333 MHz, aangezien benchmarks de geheugengrootte minder meenemen dan de snelheid en bussnelheid van de balkjes.
Ik ga er vanuit dat je geheugen gewoon ongeveer even snel werkt en dat het een goeie upgrade is. En anders wordt het toch een balkje van 333 eruit halen, en een 400 (DDR2 - 800) erin te steken. Dan weet je het zeker.
Succes ermee!
dankjewel voor jullie hulp, ik laat het eerst wel even zo, zoals jullie aangeven zal ik er niet veel van merken(dat hoop ik tenminste)