Toon posts:

Dual channel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Ik heb vanmiddag nieuwe dimms aangeschaft, maar 1 van de 4 is 333 mhz de rest 400, klopt het dan dat alle 4 op 333mhz gaan draaien?

Alvast bedankt!

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-03 14:37

prime9391

Eat this

Ligt natuurlijk aan de dimms. Elke dimm kan lager dan zijn limiet draaien, het zou dus ook kunnen dat die dat nu doet door verschil in timings. Mocht die maximaal 333mhz ondersteunen dan gaan alle andere reepjes inderdaad die snelheid draaien. Ik zie in je topic ook staan dual channel. Hiervoor moeten de reepjes de zelfde timings hebben! Als deze verschillen gaat het moederbord meestal (volgens mij afhankelijk van het moederbord) terug naar single channel. Echt veel verschil zul je wel niet merken, maar misschien is dat net genoeg om jou over te halen om dat 333mhz reepje te gaan vervangen.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
prime9391 dankje voor je reactie,

2 dimms zijn identiek, die andere is precies hetzelfde maar van een ander merk, de 4e is overigens een beetje ouder waardoor die inplaats van 400mhz op 333mhz draait, bij de benchmark ziet hij wel dual channel maar alles draait op 333mhz.

hoeveel zal dat ongeveer uitmaken denk je?
want ik draaide eerst 3gb single channel en dat bottlenecked mijn pc een beetje, nu draai ik dus 8gb dual channel, maar langzamer als 3 aankunnen en dat is een beetje jammer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:00
Het verschil zal niet gigantisch zijn, aangezien je op die snelheden waarschijnlijk alsnog niet snel genoeg kan doorvoeren van je CPU naar je geheugen.
Komt door de lanes van CPU naar Memory en de bussnelheid daarin.

Je zou het kunnen checken door te benchmarken met bijvoorbeeld 4 GB op 400 MHz en 8 GB op 333 MHz, aangezien benchmarks de geheugengrootte minder meenemen dan de snelheid en bussnelheid van de balkjes.
Ik ga er vanuit dat je geheugen gewoon ongeveer even snel werkt en dat het een goeie upgrade is. En anders wordt het toch een balkje van 333 eruit halen, en een 400 (DDR2 - 800) erin te steken. Dan weet je het zeker.

Succes ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
dankjewel voor jullie hulp, ik laat het eerst wel even zo, zoals jullie aangeven zal ik er niet veel van merken(dat hoop ik tenminste)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee