Toon posts:

Beste DDR3 geheugen voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hallo, ik hoop dat ik hier goed zit.

Op het moment heb ik 4 x 1 GB DDR2 geheugen, maar ik wil in totaal 8 GB aan geheugen hebben en ook graag beter/sneller geheugen.

Helaas heb ik niet veel verstand van hardware dus ik weet echt niet welk soort/type/merk ik moet kopen.

M'n specs:

- Windows 7 (64-bit)
- Intel Core2 Duo CPU @ 3.00GHz
- 4 GB RAM (Wat ik dus wil upgraden. Dit zit in al mijn 4 slots)
- ATI Radeon HD 4800 Series
- Asus P5Q moederbord

Ik zat zelf te denken aan 2 x 4 GB, omdat ik dan eventueel in de toekomst makkelijk kan uitbreiden met nog een keer 2 x 4 GB.
Of kan ik toch beter 4 x 2 GB doen? }:O

Welk merk is van goede kwaliteit? Corsair, ICIDU, Kingston, Mushkin of OCZ?
Of maakt dat weinig verschil?

En is het gewoon zo dat des te meer MHz er in zit, des te beter/sneller die is?
Of is het niet zo simpel als dat?

Ik hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 21:12
Waarom wil je zoveel geheugen hebben?
Open taakbeheer en kijk even hoeveel je nu in beslag neemt.
4GB is genoeg voor normaal gebruik (2GB al)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 20:13
DDR3 gaat niet passen in je moederbord. Daarnaast gaat er geloof ik ook maximaal 8GB in. Beste optie is dan 4x 2GB DDR2. Ook meteen de goedkoopste, 4GB reepjes zijn niet te betalen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom wil je meer geheugen? In de meeste gevallen is 4GB inderdaad genoeg. Daarnaast is in de meeste gevallen ook het simpele geheugen genoeg, je kan meer geld in sneller geheugen stoppen maar dat geld gaat over het algemeen beter naar andere onderdelen toe, dat levert vaak meer op.
Wat je wilt is dat je CPU en geheugen qua snelheid gelijk lopen, daar moet je je geheugen op uitkiezen.

[Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 06-06-2011 17:59]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Hmm ja zoals ik al zei, ik heb er niet al te veel verstand van.

Fysiek geheugen (MB)

Totaal: 4095
In cache: 1100
Beschikbaar: 2680
Vrij: 1712

Trouwens, vergeten te zeggen, maar ik dacht dat deze upgrade wel handig zou zijn omdat ik alle Starcraft 2 delen + Diablo 3 probleemloos op max settings wil kunnen spelen.

Maar misschien moet ik dan eerder naar een betere video kaart kijken? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, een betere videokaart heb je sowieso meer aan. Daarna processor en dan pas geheugen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
Als je meer geheugen wilt komt dat neer op 2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G
Dus bijna €100,- terwijl je daar waarschijnlijk niets van gaat merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:04:
Inderdaad, een betere videokaart heb je sowieso meer aan. Daarna processor en dan pas geheugen.
I see, bedankt. :)

Dan ga ik mijn ogen maar eens richten op een nieuwe videokaart.
Niet dat ik daar verstand van heb, maar goed.. }:O
brambo123 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:06:
Als je meer geheugen wilt komt dat neer op 2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G
Dus bijna €100,- terwijl je daar waarschijnlijk niets van gaat merken.
Hm ja, dat is zonde van mijn geld idd.

[Voor 37% gewijzigd door Stravincy op 06-06-2011 18:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
En nogmaals bedankt! :)
Ik ben nog een beetje een tweakers noob, dus ik kan alle hulp goed gebruiken. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 18:16
Ga er maar vanuit dat je voor Starcraft 2 en Diablo 3 absoluut geen beter systeem nodig hebt, want de spellen van Blizzard staan er om bekent dat ze op bijna alle systemen perfect draaien, ook de oudere systemen. Mijn laptop met een 9650M GT videokaart draait Starcraft 2 op medium met 40-45 fps, dus die HD 4800 serie van jou moet het zeker aankunnen.

Ik zeg spaar door voor een compleet nieuw systeem of neem een SSD, want mijn laptop, met SSD, is een stuk sneller met het laden van mappen in SC2 dan mijn desktop, met traditionele HDD, die een veel snellere processor en videokaart heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Hm op het moment loopt Starcraft 2 wel redelijk op max (ultra) settings, maar vooral in multiplayer loopt het niet echt helemaal soepel.

Denk je dat een SSD het beste gewenste effect gaat hebben?

Een heel nieuw systeem ga ik niet aan beginnen, ik ben namelijk niet van plan meer/andere games te gaan spelen dan die twee.
En zoals je zelf al zei, Starcraft 2 en Diablo 3 hebben niet heel veel nodig.

Maar ik wil ze wel zonder problemen op max/ultra settings kunnen spelen! }:O

Edit: Beetje te veel offtopic denk ik zomaar en ik weet genoeg dus er kan een slotje op.

[Voor 8% gewijzigd door Stravincy op 06-06-2011 22:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee