Toon posts:

Aankoopadvies: multimediaset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Ik wil binnenkort een nieuwe set aanschaffen, ik dacht aan volgende componenten:

Receiver: http://www.amazon.de/Onky...AXJ9ME/ref=zg_bs_571780_1
(Onkyo TX SR508, voorganger van de 509)

2* http://hificorner.nl/speakers/boekenplank/rb-61.html
Front left/right

http://hificorner.nl/speakers/center/rc-42-ii.html
Als center

Voor de luidsprekers apart zit ik dan aan een +-460 euro (200+2*130)
Met versterker 680 euro (en ook het budget)

Een Jamo 5.1 setje (de gekende staanders) kost 550 euro
pricewatch: Jamo S 606 HCS 5 5.1 Bruin

Dus ook achteraan 2 speakers + actieve subwoofer.

Iemand een idee waar je het meeste luisterplezier van hebt?
Is het die meerprijs waard voor een volwaardige set? Of zijn ze helemaal niet zo kwalitatief?

Suggesties naar luidsprekers mogen ook!

(Hiervoor had ik de Onkyo SR508 ook i.c.m. een Onkyo 5.1 set, alles is samen de deur uit gegaan, heb dus ook geen versterker meer momenteel)

Met vriendelijke groeten,

David

[Voor 9% gewijzigd door davidBE op 06-06-2011 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hoe kom je zo bij die keuze van de speakers? Want volgens mij ben je gewoon wat speakers op budget aan het zoeken en niet op klank. Iets wat in audio en hifi toch wel heel belangrijk is. Die Klipsch klinken namelijk zeer anders dan de Jamo. Advies is ook altijd om eerst te gaan luisteren zodat je weet wat je smaak (een beetje) is en dan daarbij goede speakers zoeken. Zometeen staar je je helemaal blind op een bepaald merk, maar blijkt het niet lekker te klinken.

Ikzelf zou nooit een hele complete set kopen. Met die Klipsch zet je bijvoorbeeld nu een leuke 3.0 neer. Als je budget over een tijdje weer is aangegroeid kan je de huidige fronts dan als rear inzetten en nieuwe fronts kopen. Je hebt zo meer vrijheid dan met meteen een complete set. Verder zou ik bij die Jamo altijd gaan voor de set met de S608 als front en dan zonder subwoofer. Dan heb je fronts welke al een klasse hoger zijn en je houdt de eventuele uitbreiding met een goede subwoofer open.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365117

waar wil je het eigenlijk voor gebruiken? voor muziek of films.
voor films is het in ieder geval vaak wel beter om een actieve subwoofer erbij te hebben. Achter speakers zijn wat mij betreft niet altijd noodzakelijk, hoewel wanneer je echt alles met dolby surround en allemaal van dat soort dingen wilt ervaren misschien wel beter is, maar dat ligt aan je smaak. Ik vind vaak dat achterspeakers nog niet zo heel veel filmervaring toevoegen, maar dit ligt dan ook vaak aan de film waar het doplby surround effect niet goed is. Maar wanneer je gewoon muziek luistert zou je volgens mij alleen met een setje klipsch rb-61 al niet zo gek zitten. Ik zou persoonlijk geen subwoofer erbij doen voor het luisteren van muziek, ik vind dit persoonlijk vaak minder goed klinken dan wanneer je gewoon twee fatsoenlijke speakers hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidBE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01-2019
Voorheen gebruikte ik de SR508 i.c.m. de bijhorende 5.1 voor series, films, games (laat ons zeggen "film", waar de actieve subwoofer een belangrijk element is).
Bij het afspelen van enkel muziek was de kwaliteit niet wat het moet zijn, ik vermoed dat het er dan ook niet voor gemaakt is.

Omwille van die reden wil ik opnieuw beginnen (volledig nieuwe set-up)

De receiver is mooi geprijsd, voor 220 wil ik zeker terug dezelfde kopen. Deze heeft HDMI voorzieningen en functies genoeg. I

.. Nu mijn speaker keuze proberen uit te leggen
- Wil graag een degelijk setje aankopen i.p.v. terug te vallen op een goedkope 5.1
- Klipsch lijkt me een een gekend merk, een naam krijgen ze enkel door kwaliteit (hier in de omgeving kan ik ze jammergenoeg niet vinden)
Een 3.0 setje leek me geen slecht idee aangezien alles zich toch bevindt in een kleine ruimte.
Ik heb ze dus nog niet gehoord..

@Fear: stel je dan voor om die S608 als front te plaatsen? Als 2.0?
Of een 5.0? Want het prijskaartje daarvan ligt hiervan al hoger :)

[Voor 3% gewijzigd door davidBE op 06-06-2011 16:51]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee