Toon posts:

[PHP] Picasa API voor WordPress, alleen Zend Framework?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:40
We hebben onze activiteiten als bedrijf deels verlegd van private projecten naar projecten voor klanten. Hierbij hebben we een deal gesloten met een ander bedrijfje die website-layouts maakt. Wij maken er hier nu Wordpress sites van.

Situatie

Nu wilde ik een plugin maken voor Wordpress waarmee ik een fotoalbum regel via Picasa. Er bestaan al dergelijke plugins, maar ik wil het graag zelf bouwen zodat ik 100% aanpasbaarheid heb voor gebruik bij meerdere websites.

Probleem

Op de website van de Picasa API: http://code.google.com/intl/nl-NL/apis/picasa/, vind ik terug dat de API depricated is.
Note: The Picasa APIs will continue to function in existing and future versions of the Picasa client for the foreseeable future. However, these APIs are being marked as deprecated to reflect that they're no longer undergoing active development and experimentation, which is the hallmark of APIs in the Code Labs program.
Als je dan de nieuwe versie van de Google API (php-versie) bekijkt, lijk je hier persé Zend Framework voor te moeten hebben: http://code.google.com/intl/nl-NL/apis/picasaweb/code.html. Dat lijkt me toch een beetje raar. Ik ga natuurlijk niet het complete Zend Framework installeren omdat ik de Google API's wil gebruiken.

Wat moet ik nu doen? De depricated API gebruiken of is er toch een manier om zonder Zend Framework de Google API te gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09-2022
Iets verder lezen dan je neus lang is?
The PHP client library is provided by Zend, as part of the Zend Framework. It is also available as a standalone release.
En dan op de download pagina; These packages contain everything you need to access Google's Data APIs from your PHP 5 application. .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
Hmmm, wat stom! |:( Ik kreeg het toch echt niet voor elkaar, maar zal nog eens een poging doen, thnx!

Wat nog steeds erg jammer is dat ik bijna 3MB aan nutteloze data in m'n Wordpress plugin mee moet nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 28333

Bernardo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:01:
Hmmm, wat stom! |:( Ik kreeg het toch echt niet voor elkaar, maar zal nog eens een poging doen, thnx!

Wat nog steeds erg jammer is dat ik bijna 3MB aan nutteloze data in m'n Wordpress plugin mee moet nemen.
Mwah, als je eenmaal weet welke api's je aanspreekt kun je waarschijnlijk de meeste bestanden alweer wegdoen. Je hebt vast niet de hele 3 MB nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
Wat een gezeur! De files moeten gewoon in de plugin-dir staan en dat werkt niet met die set_include_path natuurlijk. De Library heb ik in inc/ gezet, in mijn plugin dir. Dan ben je met set_include_path ("inc"); toch klaar dacht ik.

code:
1
2
3
Warning: require_once(Zend/Loader.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /chroot/home/***/***.nl/html/wp-content/plugins/trx_picasa_gallery/trx_picasa_gallery.php on line 16

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'Zend/Loader.php' (include_path='inc') in /chroot/home/***/***.nl/html/wp-content/plugins/trx_picasa_gallery/trx_picasa_gallery.php on line 16

Edit: Class 'DOMDocument' not found..

Dus dat word nog heel grappig, want er zijn weinig hosts met die php-package.

[Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 06-06-2011 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet de map "inc/library" in je include_path zetten, niet enkel "inc", de error bekijken zou je genoeg info moeten geven. Overigens moet je wel de huidige include_path in tact laten, nu overschrijf je hem enkel wat voor jou misschien werkt maar bij andere installaties/hosters/noemiets kan dat hard breken.

edit: Domdocument is vrij standaard geloof ik...

[Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 06-06-2011 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
Cartman! schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:34:
Je moet de map "inc/library" in je include_path zetten, niet enkel "inc", de error bekijken zou je genoeg info moeten geven. Overigens moet je wel de huidige include_path in tact laten, nu overschrijf je hem enkel wat voor jou misschien werkt maar bij andere installaties/hosters/noemiets kan dat hard breken.

edit: Domdocument is vrij standaard geloof ik...
De includepath heb ik nu goed: set_include_path (ABSPATH."wp-content/plugins/trx_picasa_gallery/inc/"); Op php.net lees ik dat het alleen voor de uitvoering van dat script is. Dus andere instances moeten er geen last van hebben, laat staan andere websites op dezelfde server.

php-xml heb ik ervoor nodig lees ik net. Die staat niet op onze servers en dat betekend een volledige php-tree upgraden. Remi is nu bij 5.3.6 (http://rpms.famillecollet..._64/repoview/php-xml.html) en wij zitten op 5.3.3 volgens mij. Even wachten tot de serverman er weer is, morgen geloof ik. Yum doet niks meer anders had ik het zelf even kunnen doen (python libs die incompatibel zijn met 2 pakketten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bernardo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:43:
[...]
De includepath heb ik nu goed: set_include_path (ABSPATH."wp-content/plugins/trx_picasa_gallery/inc/"); Op php.net lees ik dat het alleen voor de uitvoering van dat script is. Dus andere instances moeten er geen last van hebben, laat staan andere websites op dezelfde server.
Dat zeg ik ook niet, meestal zit PEAR standaard in de includepath en als een ander script dat gebruikt op dezelfde pagina als waar jouw plugin gebruikt wordt dan breek je dat andere script dus omdat ie dan de PEAR-bestanden niet kan vinden. Kijk eens naar PATH_SEPARATOR :)
php-xml heb ik ervoor nodig lees ik net. Die staat niet op onze servers en dat betekend een volledige php-tree upgraden. Remi is nu bij 5.3.6 (http://rpms.famillecollet..._64/repoview/php-xml.html) en wij zitten op 5.3.3 volgens mij. Even wachten tot de serverman er weer is, morgen geloof ik. Yum doet niks meer anders had ik het zelf even kunnen doen (python libs die incompatibel zijn met 2 pakketten).
Domdocument en libxml horen gewoon standaard in PHP5 te zitten, als je dat nu niet hebt dan heeft je hostingpartij dit expres uitgezet.
The libxml extension is enabled by default, although it may be disabled with --disable-libxml .
This extension is enabled by default. It may be disabled by using the following option at compile time: --disable-dom

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 16:35
Sowieso is Zend Framework compleet modulair dus gooi je alles weg wat je niet nodig hebt :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Of je laat t gewoon staan, die paar MB kan ook geen kwaad toch? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:15
Mij ontgaat het punt hier even. Diskspace * kost geen drol tegenwoordig. Google (of een paar contributors, not sure) heeft gewoon een mooie php library geschreven, en die vervolgens ondergebracht bij een bedrijf wat /veel/ ervaring heeft met PHP in een grotere library die toevallig 1 van de meest gebruikte libraries is.

* Het is niet zo dat wanneer je voor 10 mb aan php files hebt ze ook allemaal worden ingeladen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
Nee dat is ook geen punt, ik vond het slechts jammer dat ik zo'n pakket in mijn plugin mee moet nemen.

Maar het hele feest gaat niet door, de server waar ik op werk is een Interworx server met PHP 5.1.6 en geen php-xml. Ik was in de war met de cluster-servers hier, die zijn namelijk wel aan te passen.

Daarom jammer dat het zo'n groot iets geworden is, maar dan pak ik gewoon de depricated API

Bedankt voor jullie hulp! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 19:11
PHP 5.1.6 :X Damn.. die gasten nemen updates en security best serieus he :o

Dat je nog niet op php 5.3 zit voor een hosting omgeving kan ik deels snappen, nog niet alle grote 'systemen' zijn al klaar voor 5.3. Maar 5.1, dat is wel erg hrmm antiek :F

[Voor 2% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 07-06-2011 11:09. Reden: got smileys zijn anders...]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:08:
PHP 5.1.6 :X Damn.. die gasten nemen updates en security best serieus he :o

Dat je nog niet op php 5.3 zit voor een hosting omgeving kan ik deels snappen, nog niet alle grote 'systemen' zijn al klaar voor 5.3. Maar 5.1, dat is wel erg hrmm antiek :F
Nou we hebben onze cluster-servers allemaal op PHP 5.3.5 en MySQL 5.5.x, maar die Interworx servers voor klanten zijn altijd lastig te updaten. Interworx update normaliter zelf, maar helaas hebben ze geen haast met de nieuwe PHP versies. Jammer natuurlijk, maar niks aan te doen.

Wordpress is toch zelfs nog PHP 4 compatibel volgens mij, zonde natuurlijk :P
To run WordPress your host just needs a couple of things:
PHP version 5.2.4 or greater
MySQL version 5.0 or greater
The requirements have changed as of WordPress 3.2. The minimum requirements for WordPress 3.1 are PHP 4.3 and MySQL 4.1.2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bernardo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Nou we hebben onze cluster-servers allemaal op PHP 5.3.5 en MySQL 5.5.x, maar die Interworx servers voor klanten zijn altijd lastig te updaten. Interworx update normaliter zelf, maar helaas hebben ze geen haast met de nieuwe PHP versies.
nieuwste versie? dat is nogal een understatement... 5.1.6 is echt heel oud :|
Jammer natuurlijk, maar niks aan te doen.
Tuurlijk wel, een normale hostingpartij zoeken.

• TheNephilim
Cartman! schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:11:
Tuurlijk wel, een normale hostingpartij zoeken.
Haha, nou de servers hosten we zelf! :p Dus eigenlijk heb ik alles te zeggen over wat voor PHP versie we draaien, maar het is niet zo simpel in Interworx om een upgrade uit te voeren. De server in kwestie draait onze ontwikkelversies van Wordpress templates en slechts enkele websites voor klanten.

Het is even wachten op een ondersteunde update naar 5.3.x lees ik op Interworx. Update naar 5.2.x is al mogelijk, maar dat vind ik de moeite niet. Genoeg te doen hier! :o

• Cartman!
  • Niet online
Bernardo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:19:
[...]
Haha, nou de servers hosten we zelf! :p Dus eigenlijk heb ik alles te zeggen over wat voor PHP versie we draaien, maar het is niet zo simpel in Interworx om een upgrade uit te voeren. De server in kwestie draait onze ontwikkelversies van Wordpress templates en slechts enkele websites voor klanten.

Het is even wachten op een ondersteunde update naar 5.3.x lees ik op Interworx. Update naar 5.2.x is al mogelijk, maar dat vind ik de moeite niet. Genoeg te doen hier! :o
Dan zou ik me kapot schamen als hoster als ik met zulke oude software blijf zitten, die 5.1.6 is slechts 5 jaar geleden uitgekomen...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee