Dames en heren,
op dit moment ben ik bezig met mijn eerste Magento-webshop, en loop tegen wat problemen aan. Onlangs ben ik naar de Meet Magento 2011 geweest in Ede, waar men uitlegde dat een goede template de volgende eigenschappen bevat:
- 1 layout file, genaamd local.xml, waarin je alle xml updates zet.
- geen layout files met dezelfde naam als in de basistemplate
- geen css met dezelfde naam als in de basistemplate, maak local.css
- geen .phtml-bestanden, alleen degenen die je aangepast hebt.
Presentatie is hier te vinden: http://www.jira.nl/blog/2...11-een-geslaagd-evenement, pagina 10.
Ik heb nu een template die ik gekocht heb bij een templateboer, deze wil ik aanpassen, dus andere kleurtjes enzo, maar vooral een totaal custom frontpage.
Ik heb 2 dingen gedaan:
• Een pagetype gedefinieerd door middel van een module, zoals hier staat uitgelegd.
• Een local.xml aangemaakt in design/frontend/default/my_theme/layout
Nu wil ik in deze layout.xml voor de frontend een aantal extra regions maken, zodat ik niet 1 grote contentregion heb maar meerdere kleine, waardoor ik nog wat HTML zoals wrappertjes enzo om de regions kan zetten.
Ik heb dit op deze manier geprobeerd, en hoewel dit lukt als ik in de base theme zit te hacken, lijkt dit een onmogelijkheid als ik dit wil doen door middel van mijn eigen local.xml, dus zonder de bassistemplate aan te passen.
Ik kan namelijk wel dit doen:
maar "root" in de basis-XML is als volgt:
waardoor ik denk ik aan de verkeerde "root" refereer...
Het is volgens mij niet mogelijk nog een extra root bij te maken, dus hoe kan ik er voor zorgen dat ik vanuit een local.xml extra regions kan toevoegen, die ik weer kan aanroepen in de frontpage.phtml door middel van
op dit moment ben ik bezig met mijn eerste Magento-webshop, en loop tegen wat problemen aan. Onlangs ben ik naar de Meet Magento 2011 geweest in Ede, waar men uitlegde dat een goede template de volgende eigenschappen bevat:
- 1 layout file, genaamd local.xml, waarin je alle xml updates zet.
- geen layout files met dezelfde naam als in de basistemplate
- geen css met dezelfde naam als in de basistemplate, maak local.css
- geen .phtml-bestanden, alleen degenen die je aangepast hebt.
Presentatie is hier te vinden: http://www.jira.nl/blog/2...11-een-geslaagd-evenement, pagina 10.
Ik heb nu een template die ik gekocht heb bij een templateboer, deze wil ik aanpassen, dus andere kleurtjes enzo, maar vooral een totaal custom frontpage.
Ik heb 2 dingen gedaan:
• Een pagetype gedefinieerd door middel van een module, zoals hier staat uitgelegd.
• Een local.xml aangemaakt in design/frontend/default/my_theme/layout
Nu wil ik in deze layout.xml voor de frontend een aantal extra regions maken, zodat ik niet 1 grote contentregion heb maar meerdere kleine, waardoor ik nog wat HTML zoals wrappertjes enzo om de regions kan zetten.
Ik heb dit op deze manier geprobeerd, en hoewel dit lukt als ik in de base theme zit te hacken, lijkt dit een onmogelijkheid als ik dit wil doen door middel van mijn eigen local.xml, dus zonder de bassistemplate aan te passen.
Ik kan namelijk wel dit doen:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <page_front> <reference name="root"> <block type="core/text_list" name="ourbrands" as="ourbrands" translate="label"> <label>Our Brands</label> </block> </reference> </page_front> |
maar "root" in de basis-XML is als volgt:
XML:
1
| <block type="page/html" name="root" output="toHtml" template="page/2columns-left.phtml"> |
waardoor ik denk ik aan de verkeerde "root" refereer...
Het is volgens mij niet mogelijk nog een extra root bij te maken, dus hoe kan ik er voor zorgen dat ik vanuit een local.xml extra regions kan toevoegen, die ik weer kan aanroepen in de frontpage.phtml door middel van
PHP:
1
2
3
| <div class="our-brands"> <?php $this->getChildHtml('ourbrands') ?> </div> |
There is no replacement for displacement!