Toon posts:

[Magento] Extra regions toevoegen in overgeerfde template

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10
Dames en heren,

op dit moment ben ik bezig met mijn eerste Magento-webshop, en loop tegen wat problemen aan. Onlangs ben ik naar de Meet Magento 2011 geweest in Ede, waar men uitlegde dat een goede template de volgende eigenschappen bevat:

- 1 layout file, genaamd local.xml, waarin je alle xml updates zet.
- geen layout files met dezelfde naam als in de basistemplate
- geen css met dezelfde naam als in de basistemplate, maak local.css
- geen .phtml-bestanden, alleen degenen die je aangepast hebt.

Presentatie is hier te vinden: http://www.jira.nl/blog/2...11-een-geslaagd-evenement, pagina 10.

Ik heb nu een template die ik gekocht heb bij een templateboer, deze wil ik aanpassen, dus andere kleurtjes enzo, maar vooral een totaal custom frontpage.

Ik heb 2 dingen gedaan:
• Een pagetype gedefinieerd door middel van een module, zoals hier staat uitgelegd.
• Een local.xml aangemaakt in design/frontend/default/my_theme/layout

Nu wil ik in deze layout.xml voor de frontend een aantal extra regions maken, zodat ik niet 1 grote contentregion heb maar meerdere kleine, waardoor ik nog wat HTML zoals wrappertjes enzo om de regions kan zetten.

Ik heb dit op deze manier geprobeerd, en hoewel dit lukt als ik in de base theme zit te hacken, lijkt dit een onmogelijkheid als ik dit wil doen door middel van mijn eigen local.xml, dus zonder de bassistemplate aan te passen.

Ik kan namelijk wel dit doen:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
<page_front>
    <reference name="root">
        <block type="core/text_list" name="ourbrands" as="ourbrands" translate="label">
            <label>Our Brands</label>
        </block>
    </reference>
</page_front>

maar "root" in de basis-XML is als volgt:

XML:
1
<block type="page/html" name="root" output="toHtml" template="page/2columns-left.phtml">

waardoor ik denk ik aan de verkeerde "root" refereer...

Het is volgens mij niet mogelijk nog een extra root bij te maken, dus hoe kan ik er voor zorgen dat ik vanuit een local.xml extra regions kan toevoegen, die ik weer kan aanroepen in de frontpage.phtml door middel van

PHP:
1
2
3
<div class="our-brands">
    <?php $this->getChildHtml('ourbrands') ?>
</div>

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
Hoe kom je erbij dat je aan de verkeerde root refereert? Er is maar 1 root block.

edit:
Sowieso werken CMS pagina's op een andere manier. Die roepen setTemplate op je root node aan met vooraf ingestelde template. (wat je al hebt gedaan)

Nogal vaag verhaal, wat gaat er uberhaupt fout? Heb je wel je custom template in de backend geselecteerd?

[Voor 70% gewijzigd door danslo op 06-06-2011 19:18]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee