Ca. 60 stuks oude servers - waar verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 10:58
Wij als hosting bedrijf hebben een tijdje geleden ons datacenter flink geruimd en een 60-tal oude servers opgehaald. Alle schijven zijn er uit gehaald en vernietigd, over blijven al die chassis. De servers zijn dus op de HDD's na compleet. Sommige machines hebben 1GB, sommigen 2, of 4 GB RAM. Veel P4's, aardige reut dual Xeons. Alles van SuperMicro.

Waar zou ik zoiets kunnen slijten voor een zacht prijsje, ik snap dat er niet veel meer voor te krijgen is, maar iets van 15,- per server zou toch wel moeten lukken?

Liefst alles in 1x natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 09:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://www.hardwareopkoper.nl ofzo? Zijn wel meer van die handelaren....

Met 60 server geef ik je meer succes...

Ik probeer al een tijdje een paar server te verkopen in de pricewatch, marktplaats werkt niet echt.. Volgens mij zit die markt een beetje dicht. Zeker door virtualisatie is er gewoon veel minder behoefte aan servers.

Er is zowaar een overschot heb ik het idee.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Thanks. Die site ook even meegenomen. Maar het is geen makkelijke klus idd om die oude crap kwijt te raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
www.webhostingtalk.nl

samenkopen.net?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je geen servers waar flink wat schijven in kunnen? Dump die in V&A en voila, je raakt er zo vanaf. Ik zoek nog wel een leuk chassis waar een flink tiental schijven in kunnen ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Miss een stomme vraag maar ik ben al een tijd opzoek naar de juiste supermicro server dus miss kan ik je er wel van 1 afhelpen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 20:29

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon met foto's in V&A knallen. Of een dagje op de HCC/whatever beurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sinds (2005) de goedkope dualcores, quadcores,... en server I/O op desktopborden in de vorm van PCI-Express, veel SATA-poortjes,... is het niet meer zo interessant om oude servermeuk van marktplaats te halen.

Nieuwe zelfbouw is tegenwoordig goedkoop, heeft garantie en is ook nog sneller. De geleverde prestaties is weinig waard tov de hoeveelheid ruimte, stroom,... dat ze nodig hebben. Het is zoals een boodschappenwagen die 1 op 4 rijdt.

Je hebt altijd wel mensen die niet meer dan 15 euro te besteden hebben en zo'n server in huis willen halen. Voor hen is de initiële investering het struikelblok en klagen niet over de vaste lasten op termijn. Dat is gespreid over vele maanden en voel je niet zo direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
We willen wel alles in 1x kwijt.... en de server waar de meeste schijven in kunnen is er een met 8 bays. Da's niet genoeg denk ik? (maar alsnog, alles in 1x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:44

SeatRider

Hips don't lie

En anders weggeven voor gebruik in ontwikkelingsland? Zijn wel wat stichtingen die daar wat mee doen.

Edit: http://www.viafrica.nl

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 06-06-2011 16:32 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
voor 15 euro per stuk kan je er zowiezo eentje voor mij apart houden haha! ben al een tijdje opzoek naar een goedkoop en simpel servertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:47
Zet ze op V&A en je bent er in een dag vanaf. Zijn vast een boel mensen die nog wel iets meer dan 15e per stuk bieden (mijzelf incluis)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42
Als systeembeheerstudent heb ik mijn complete serverrack uit de V&A gehaald, denk dat dat de beste optie is :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
V&A werkt prima lijkt me, maar dat is toch tegen de regels van V&A dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 14:43
yannickie111 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:34:
V&A werkt prima lijkt me, maar dat is toch tegen de regels van V&A dacht ik?
Wat jij bedoelt gaat over handel. Dit is geen handel :)

Kan je de specificaties posten van de servers? :)

ik denk toch dat het sneller is om het een voor een te gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Deze hebben bij ons een keer 3 pallets opgehaald http://www.itdonations.nl/

* Toch wel benieuwd naar foto`s

[ Voor 18% gewijzigd door raymonvdm op 06-06-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En anders leveren ze waarschijnlijk als oud ijzer nog wel meer op dan 15 euro per stuk :) Chassis van die krengen weegt niet bepaald weinig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50

rapture

Zelfs daar netwerken?

citruspers schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:32:
Als systeembeheerstudent heb ik mijn complete serverrack uit de V&A gehaald, denk dat dat de beste optie is :)
Jammer genoeg had ik in mijn studententijd geen studentenkamer met gratis stroom en een auto. Dan had ik ook gewoon een complete rack gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anders zou ik ook wel in 1 geinteresseerd zijn voor zo een prijs. Maak ik wel een dag voor vrij om op te halen

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoewel belgisch, zie ik heel veel spul van deze jongens op ebay aangeboden worden: http://www.stockloots.be/
Denk dat die wel in je partij geinteresseerd zullen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook 20+ servers via V&A kwijt geraakt. Niet allemaal tegelijk maar als mensen ze los op willen halen.. prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ViNyL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:08:
Ik ben ook 20+ servers via V&A kwijt geraakt. Niet allemaal tegelijk maar als mensen ze los op willen halen.. prima toch?
Zeker als je het voor een zachte prijs heb zijn mensen eerder geneigd om hem toch op te halen (ik in ieder geval wel). Zo'n kans kun je niet laten schieten immers. Ik denk dat V&A wel geschikt is.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
w4rguy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Zeker als je het voor een zachte prijs heb zijn mensen eerder geneigd om hem toch op te halen (ik in ieder geval wel). Zo'n kans kun je niet laten schieten immers. Ik denk dat V&A wel geschikt is.
mag je er voor mij ook wel 1 meenemen ;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Niet om je te ontmoedigen, maar ik had best veel moeite de servers die ik had liggen kwijt te raken in V&A. Dit betrof dan nog redelijk recente dual core S775 servers (Poweredge 850: Intel pentium D830 dual core, 2GB DDR2, 2x36GB 15K, RAID), die heb ik uiteindelijk voor 25 per stuk van de hand kunnen doen. Hebben ze wel 3 weken online gestaan.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Verder lijkt een van de geopperde bedrijven cq. liefdadigheids instellingen me een optie. Er is inderdaad weinig vraag naar fysieke dozen die niet krachtig genoeg zijn voor virtualisatie.

[ Voor 5% gewijzigd door wasted247 op 06-06-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155467

Zijn het 19" rackservers? Dan heb ik wel belangstelling voor alles in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik denk dat je ze vrij makkelijk kwijt kan in de V&A hier op tweakers. Want zo te merken zijn er nogal wat mensen geintresseerd (including myself)

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Ik wil ook wel een servertje met 4GB ram hebben, CPU snelheid maakt niet zoveel uit. 8)7

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SeatRider schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:29:
En anders weggeven voor gebruik in ontwikkelingsland? Zijn wel wat stichtingen die daar wat mee doen.

Edit: http://www.viafrica.nl
Toevallig vorige week in NRC: al die PC's die liefdadigheidsinstellingen naar Afrika brengen, worden daar op een grote hoop gegooid en in de fik gestoken, om de kostbare metalen d'r uit te halen. Een milieuramp van jewelste

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

http://www.nowthatsit.nl/ > Inkoop links bovenin het menu (Site werkt helaas met frames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou ze ook in V&A zetten. Voor €15 euro per stuk ben je ze zo kwijt. Als je dan een bepaalde datum prikt dat je ze allemaal laat ophalen dan heb je er ook weinig omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar er zijn nu genoeg tips gegeven.
Dit topic begint meer en meer op bedeltopic voor serves te lijken, danwel allemaal hard roepen dat het op V&A moet.
Ik zie weinig toegevoegde waarde (meer) voor PNS.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.