Toon posts:

Marantz M-CR603 met Monitor Audio BX 2?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 365117

Topicstarter
Ik zit momenteel naar een nieuwe stereo-installatie voor op mijn kamer te kijken (ongeveer 4x4 meter). Ik heb al behoorlijke tijd van alles bekeken en beluisterd. Ik ben van groot naar klein gegaan, ik begon eerst met zuilen, maar kwam er al snel achter dat dat net iets te enthousiast voor bij mij op de kamer, ook door de houten vloer. Ik ben dan wat verder gaan kijken en ben uiteindelijk op de monitor audio bx2 speakers uitgekomen, de meeste recensies over deze speakers zijn goed, ze zijn zelfs tot beste speaker van het jaar benoemd door what hifi?. Daarnaast heb ik ook een tijdje wat ik er nou bij moest hebben, cd speler en receiver apart of alles in 1. Uiteindelijk ben ik op de marantz m-cr603 uitgekomen.

Ik zou nu dus de marantz m-cr603 met de monitor audio bx2 zou koppelen. Wat denken jullie er van? heeft iemand dit setje ook, ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tegel onder je zuiltjes icm spikes werkte niet?

Ik zou sowieso geen alles-in-1 spul kopen, ook al staat er Marantz op. Elke mogelijkheid tot upgraden is dan weg, en kwalitatief zal het niet zo denderend zijn. Vergeet ook niet dat monitoren/boekenplank luidsprekers wel op stands moeten om ze tot hun recht te laten komen (behalve als er spikes onder zitten, je een enorm zwaar meubel hebt wat niet meetrilt, ze genoeg ruimte hebben en je de tweeters op oorhoogte krijgt).

[Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-06-2011 14:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
- Wat is je budget?
- Wat zijn de specifieke eisen?
- Wat ga je kijken/luisteren?
- Wil je later uitbereiden?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@koeitje ik was van plan om de speakers aan de muur op te hangen om twee redenen, ik heb niet genoeg grond oppervlakte, er staat altijd wel iets in de weg, daarom wou ik ook geen zuilen, en twee om resonantie tegen te gaan. Ik heb aan 1 kant een mooie baksteen muur, waar ik ze aan kan ophangen.

@killaZ mijn budget ligt rond de 1000 euro. M'n eisen zijn dat de speakers niet te groot zijn, maar wel goed geluid geven. Ik ga vooral luisteren en ik luister vooral top 40 muziek en een beetje 80's muziek zoals queen, sting dire straits. Ik wil geen home cinema opstelling of zo dus niet uitbreiden, mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar een stereo-receiver en geen home cinema.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Mja, dan zijn die MA's wel ok (bass poort aan de voorkant is een must als je speakers wilt ophangen). Wel op oorhoogte neem ik aan? Anders zou ik voor iets goedkopers gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:53:
Mja, dan zijn die MA's wel ok (bass poort aan de voorkant is een must als je speakers wilt ophangen). Wel op oorhoogte neem ik aan? Anders zou ik voor iets goedkopers gaan.
Natuurlijk op oorhoogte, de muur is trouwens helemaal leeg dus kan ik ze ophangen waar ik het wil en waar ik het goed vind klinken. Voor welke speakers (en welke receiver) zou jij gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 365117 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Natuurlijk op oorhoogte, de muur is trouwens helemaal leeg dus kan ik ze ophangen waar ik het wil en waar ik het goed vind klinken. Voor welke speakers (en welke receiver) zou jij gaan?
2de hands. Bijv.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112325.0

Staat ook een mooi paar Dynaudio luidsprekers, maar die moet je niet ophangen omdat dat gewoon zonde is (en bass poort aan de achterkant)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:15:
[...]

2de hands. Bijv.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112325.0

Staat ook een mooi paar Dynaudio luidsprekers, maar die moet je niet ophangen omdat dat gewoon zonde is (en bass poort aan de achterkant)
Dat ziet er inderdaad zeker goed uit, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een stereo-receiver

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Laguna

Connaisseur

Ik heb zelf de Marantz CR-503 (aangezien ik al een Squeezebox Classic heb), momenteel nog met de speakers van mijn JVC midiset (zolang je het verschil niet kan horen met goede kwaliteit speakers, is het prima te doen). Ik had de speakers ook een keer meegenomen naar een audiozaak, aangesloten op een CR-603 en tja dan hoor je toch wel dat de kwaliteit niet denderend is vergeleken met Monitor Audio, B&W, Dali, Focal en Elac om er een paar te noemen.

De kwaliteit is vergelijkbaar met de losse receivers van Marantz, dus gewoon erg goed. Enige verschil is natuurlijk dat deze receivers minder vermogen kunnen leveren.

Ik ben zelf nog aan het kijken welke speakers ik ga nemen, maar waarschijnlijk worden dat de Monitor Audio RX1 of de Elac BS 63.2. Ik heb de BX2 ook beluisterd, geven voor de prijs een erg fijn geluid, ze zijn alleen te hoog voor waar ik ze wil plaatsen.

Dat de bassport aan de achterkant zit hoeft ook geen probleem te zijn, aangezien er hiervoor bijna altijd wel "bungs" meegeleverd worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Topicstarter
Laguna schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:04:
Ik heb zelf de Marantz CR-503 (aangezien ik al een Squeezebox Classic heb), momenteel nog met de speakers van mijn JVC midiset (zolang je het verschil niet kan horen met goede kwaliteit speakers, is het prima te doen). Ik had de speakers ook een keer meegenomen naar een audiozaak, aangesloten op een CR-603 en tja dan hoor je toch wel dat de kwaliteit niet denderend is vergeleken met Monitor Audio, B&W, Dali, Focal en Elac om er een paar te noemen.

De kwaliteit is vergelijkbaar met de losse receivers van Marantz, dus gewoon erg goed. Enige verschil is natuurlijk dat deze receivers minder vermogen kunnen leveren.

Ik ben zelf nog aan het kijken welke speakers ik ga nemen, maar waarschijnlijk worden dat de Monitor Audio RX1 of de Elac BS 63.2. Ik heb de BX2 ook beluisterd, geven voor de prijs een erg fijn geluid, ze zijn alleen te hoog voor waar ik ze wil plaatsen.

Dat de bassport aan de achterkant zit hoeft ook geen probleem te zijn, aangezien er hiervoor bijna altijd wel "bungs" meegeleverd worden.
Bedankt voor je reactie! :)
Is er nou een aanzielijk verschil tussen de BX2 en de RX1?
En misschien een domme vraag, maar wat zijn bungs eigenlijk?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 365117 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
[...]Dat ziet er inderdaad zeker goed uit, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een stereo-receiver
Volgens mij was/is die aangedragen Creek Classic 5350 SE een stereoversterker. Wat zoek je dan nog meer voor opties in de receiver/versterker welke de aangedragen Creek bijvoorbeeld niet heeft?
Anoniem: 365117 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:20:
[...]En misschien een domme vraag, maar wat zijn bungs eigenlijk?
Stukken schuim/foam welke je in de reflexpoort van je speaker kan doen om zo het laag wat te dempen.
Hier bijvoorbeeld een subwoofer waarvan de onderste poort is afgesloten en bij deze is er slechts één open. Kon zo snel geen voorbeeld/foto vinden van een gewone speaker, maar het systeem is hetzelfde. Overigens leveren niet alle fabrikanten dergelijke "bungs" mee, maar wat creatief met sokken of andere stukken stof werkt ook.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Volgens mij was/is die aangedragen Creek Classic 5350 SE een stereoversterker. Wat zoek je dan nog meer voor opties in de receiver/versterker welke de aangedragen Creek bijvoorbeeld niet heeft?

[...]

Stukken schuim/foam welke je in de reflexpoort van je speaker kan doen om zo het laag wat te dempen.
Hier bijvoorbeeld een subwoofer waarvan de onderste poort is afgesloten en bij deze is er slechts één open. Kon zo snel geen voorbeeld/foto vinden van een gewone speaker, maar het systeem is hetzelfde. Overigens leveren niet alle fabrikanten dergelijke "bungs" mee, maar wat creatief met sokken of andere stukken stof werkt ook.
Bedankt voor je reactie.
De reden dat ik niet echt interesse heb in de creek Classic 5350 SE komt door het feit dat dit een versterker is en geen receiver. Ik heb liever de tuner en versterker samen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anoniem: 365117 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:20:
[...]

Bedankt voor je reactie! :)
Is er nou een aanzielijk verschil tussen de BX2 en de RX1?
En misschien een domme vraag, maar wat zijn bungs eigenlijk?
De RX1 heb ik helaas nog niet kunnen beluisteren. Ik kreeg die als tip mee, omdat ik de Elac erg helder vond klinken wat ik aan de ene kant erg mooi vond, maar aan de andere kant misschien wel vermoeiend kan worden. De BX2 was minder gedetailleerd dan de Elac, maar is misschien wel aangenamer om naar te luisteren op lange termijn. De RX1 zou daar tussenin zitten volgens de verkoper. Aangezien de winkel op dat moment ging sluiten heb ik die toen niet meer kunnen beluisteren, maar dat komt nog wel wanneer ik daadwerkelijk tot aanschaf over ga. Overigens geluid blijft natuurlijk heel persoonlijk, dus sowieso zelf eens gaan luisteren met je eigen muziek. Ik had gewoon mijn iPod meegenomen en die aangesloten op de CR-603.

Je 2de vraag heeft FeaR al mooi uitgelegd :>

[Voor 3% gewijzigd door Laguna op 09-06-2011 22:38]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Topicstarter
Laguna schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:36:
[...]

De RX1 heb ik helaas nog niet kunnen beluisteren. Ik kreeg die als tip mee, omdat ik de Elac erg helder vond klinken wat ik aan de ene kant erg mooi vond, maar aan de andere kant misschien wel vermoeiend kan worden. De BX2 was minder gedetailleerd dan de Elac, maar is misschien wel aangenamer om naar te luisteren op lange termijn. De RX1 zou daar tussenin zitten volgens de verkoper. Aangezien de winkel op dat moment ging sluiten heb ik die toen niet meer kunnen beluisteren, maar dat komt nog wel wanneer ik daadwerkelijk tot aanschaf over ga. Overigens geluid blijft natuurlijk heel persoonlijk, dus sowieso zelf eens gaan luisteren met je eigen muziek. Ik had gewoon mijn iPod meegenomen en die aangesloten op de CR-603.

Je 2de vraag heeft FeaR al mooi uitgelegd :>
Ja ik ga natuurlijk beluisteren, maar omdat ik zelf ook geen expert ben vind ik het interessant om meningen van anderen te horen :). Ik ga begin van de zomervakantie, na m'n toetsweek :( eens een keertje langs bij hobo hifi die moeten normaal gesproken zowel de receiver als de speakers hebben :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anoniem: 365117 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:27:
[...]

Ja ik ga natuurlijk beluisteren, maar omdat ik zelf ook geen expert ben vind ik het interessant om meningen van anderen te horen :). Ik ga begin van de zomervakantie, na m'n toetsweek :( eens een keertje langs bij hobo hifi die moeten normaal gesproken zowel de receiver als de speakers hebben :)
Klopt daar ben ik ook geweest :) je kan daar ook van te voren een luisterafspraak inplannen dan krijg je gewoon een luisterruimte voor jezelf en kan je daar gewoon op je gemak van alles beluisteren. Ik ben zelf erg tevreden over Hobo Hifi.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee