Toon posts:

Thuis netwerk producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• debiesven
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-07-2020
Ik heb een huis gekocht en wil mijn thuis netwerk helemaal netjes opzetten geheel naar mijn eigen wensen. Deze zijn als volgt:

Slaapkamer:
Beamer (vga/dvi/composiet ingang) + media player + digitale televisie encoder + 5.1 surround

Woonkamer:
Full HD TV + media player + digitale televisie encoder/harddisk recorder + 5.1 home cinema + blu-ray/dvd-speler + Wii + Universele afstandbediening

Kantoor:
PC

Meterkast:
NAS

Nu wil ik dus de opslag centraal houden via de NAS. Waardoor ik mijn muziek/films (iso's) centraal kan opslaan en zowel op mijn slaapkamer als in kantoor en woonkamer kan afspelen.

In mijn woonkamer wil ik mijn Wii ook aansluiten en ook radio via de kabel aan kunnen sluiten. Ook wil ik dvd's en blu-ray schijven af kunnen spelen in mijn woonkamer.

Mijn vraag is: Is dit zo mogelijk, zo ja met welke producten? Beamer heb ik al, de rest moet nog aangeschaft worden. Zo goedkoop mogelijk uiteraard :-p maar wel kwalitatief goed!

Het zijn heel wat eisen en een uitdaging om het allemaal netjes in te stellen. Maar dan moet ik wel weten of het mogelijk is en welke producten ik er voor nodig zou hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 13:57
En wat heb je zelf allemaal al gevonden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 06:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja, het is mogelijk. Qua producten denk ik dat je nodig gaat hebben:
  • 8x HDMI kabel
  • modem
  • router
  • UTP kabels
  • kabelgoten
  • tv
  • beamerscherm
  • universele afstandsbediening
  • 2x media player
  • 2x digi tv decoder, al dan niet met harde schijf
  • 2x receiver
  • 4x front speaker
  • 4x rear speaker
  • 2x center speaker
  • 2x subwoofer
  • audio kabels
  • bluray speler
  • Wii
  • NAS
Wat je er voor kwijt bent? Dat hangt er helemaal vanaf van wat voor eisen jij aan de diverse zaken stelt. Receiver + 5.1 set is verkrijgbaar vanaf 200 euro per set. Kwalitatief goed, maar is het wat jij wil? Want je kan ze ook voor € 2.000 per set krijgen.

Dus met Throduss:
Throduss schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:41:
En wat heb je zelf allemaal al gevonden?
edit: je hebt ook nog een PC nodig, staat immers ook in de eisenlijst en komt niet terug in de 'heb ik al'-lijst (daar staat immers alleen de beamer in).

Ergo: wat is je budget, wat heb je zelf in gedachten en waarom / waarvoor heb je onze hulp nodig, er mee rekening houdend dat GoT niet een 'wat moet ik kopen' forum is.

[Voor 15% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-06-2011 13:56]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, er zijn zoveel manieren om dit op te lossen. Ligt er maar net aan hoeveel moeite en geld je erin wilt stoppen. Zelf heb ik:

Slaapkamers(s) (totaal 4):
- COAX aansluiting
- 2 UTP aansluitingen
- Mediaplayers ( Western Digital Live)

Huiskamer:
- COAX aansluiting
- 4 UTP aansluitngen
-Mediaplayer (WD Live)
- Xbox 360
- Wii (op de WiFi aangesloten

Alles middels WCD's gedaan, kabels (Stugge Cat 6 + KOKA 799 COAX kabel) in de muren gevreesd en naar de meterkast geleid en aldaar in resp. een Hirschmann Retourgeschikte TV versterker gestoken + de UTP in een patchpanel --> Switch --> Router geplugged. Op de router zit vervolgens een NAS aangesloten zodat ik op elke kamer met een UTP aansluiting bij mijn gegevens kan en ook met de mediaplayers aan de gang kon.

Maarja, ik heb mijn halve huis gesloopt en weer opgebouwd. Als je die mogelijkheden niet hebt, moet je de kabels langs de plinten laten lopen enz.

dus eigenlijk met de bovenbuurmannen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee