Toon posts:

[C#] list control voor custom user controls

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnos81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-08-2018
Ik ben bezig een c# applicatie te maken waarbij ik op zoek ben naar een manier om een eigen gemaakt userControl in een lijst te zetten. En daarmee de functionaliteit van een List kan gebruiken.

Ik heb een eigen userControl gemaakt, die bestaat uit een split container, waarbij panel 1 als header diend en panel 2, kan collapsen en expanden dmv een button op panel 1.
Nu wil ik deze custom userControls in een soort van listBox zetten.
Zodat ik dus een lijst van deze controls krijg, die ik individueel kan selecteren, verwijderen en eventueel sorteren.
Kan iemand me adviseren of dit kan met een bestaande control, of hoe ik dit aan moet pakken.

Thanks. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:20
WPF, WinForms, GTK#?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnos81
ben bezig in WinForms.
Ik zie dat ik de custom user controls wel als items kan toevoegen aan de listBox, maar de standarad listBox kan ze niet weergeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 146163

stijnos81 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:03:
ben bezig in WinForms.
Ik zie dat ik de custom user controls wel als items kan toevoegen aan de listBox, maar de standarad listBox kan ze niet weergeven.
Als je veel van dit soort dingen wilt gaan doen zou ik wel adviseren om te gaan kijken naar WPF. Daarmee kan je echt veel meer dan met WinForms (ook wat dit betreft), maar het vergt wel wat tijd om te leren.
In WinForms zou ik het zo snel eigenlijk niet weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnos81
JA, dat idee en die tip heb ik ook al gekregen van een collega, maar heb me even proberen te verdiepen in WPF, maar daar heb ik nu zo 123 niet de tijd voor om me dat aan te leren.
Zou het dolgraag gaan beheersen, maar nu nog maar even puzzelen met winforms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

Panel + scrollbar?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:20
Anoniem: 146163 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:32:
[...]
Als je veel van dit soort dingen wilt gaan doen zou ik wel adviseren om te gaan kijken naar WPF. Daarmee kan je echt veel meer dan met WinForms (ook wat dit betreft), maar het vergt wel wat tijd om te leren.
Zoals het onzinnige:
Button pyramid!!!

[Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 07-06-2011 09:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:49
Je zou is naar het FlowLayoutPanel kunnen kijken, maar deze helpt je alleen bij het layouten. Als je alleen de standaard .NET froms spullen gebruikt zal je hoe dan ook een boel zelf moeten implementeren (wat op zich geen rocket science zou moeten zijn).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27

alienfruit

the alien you never expected

Ik ga ook voor FlowLayoutPanel...

• stijnos81
Ik heb inderdaad naar de flow layout panel gekeken, maar die heeft toch moeite om de user controls in de top te docken over de volledige breedte. Die gaat toch items naast elkaar proberen te zetten.

Mijn custom control moet dus de breedte van het panel krijgen en deed dit dus met dockStyle Fill, maar dit werkt niet in een flowPanel

Ik had een dirty trick door de controls in een lijst te zetten de lijst te reversen en in omgekeerde volgorde aan de panel1.Controls[] te adden, maar vind dat niet zo`n elegante oplossing.

Anoniem: 462452

*snip*
spam :w

[Voor 71% gewijzigd door RobIII op 12-06-2012 19:45]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee