Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:58:
2) Volgens mij heeft niemand hier met t-mobile nog een droid 3 gehad. Ik had met een hi/kpn simkaart gewoon internet, dus ik denk dat de kans groot is dat het gewoon werkt. Enige waar je dus waarschijnlijk voor moet opletten is dat je simkaart niet super oud is
Ik ga het merken, heb T-Mobile en een oude simkaart van ver voor T-Mobile. Zondag weten we het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Plus, Motorola is nu in handen van Google. Dus dat met die updates zit wel goed lijkt me. En anders gewoon lekker een custom rom ;)

ps ik maak eind van de dag wel ff een screenshot. Gebruik hem overdag niet zo super veel tijdens mijn werk ;) Gisteren kwam ik thuis met nog 70% over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Ik had overigens ook mn gps aan volgens de power control widget, weet niet of dat uit maakt ook al gebruikt ik geen navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
DoubleYouPee1, had je dat topic al gelezen over de XT883 ROM? Blijkbaar kan je dus de chinese ROM over de droid 3 flashen, en heb je ineens dingen als call-forwarding, en geen verizon bloat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:05:
DoubleYouPee1, had je dat topic al gelezen over de XT883 ROM? Blijkbaar kan je dus de chinese ROM over de droid 3 flashen, en heb je ineens dingen als call-forwarding, en geen verizon bloat meer?
Ja heb et gelezen, heb em alleen net een beetje zoals ik wil en geen zin om meteen te gaan flashen. Alles werkt nu gewoon goed en call-forwarding heb ik eigenlijk niet nodig.
Je kan na de update van de XT883 niet meer rooten dus dat moet je ook met rootkeeper fixen, en de update manual flashen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
DiMacho schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Ik ga het merken, heb T-Mobile en een oude simkaart van ver voor T-Mobile. Zondag weten we het!
Oke top! Laat je het dan aub weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DiMacho schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Werkt nu dus wel met mn oude simkaart met die airplane trick. Waarom hij het in eerste instantie bij mij niet deed en met 2 andere simkaarten wel is mij een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:15:
[...]

Ja heb et gelezen, heb em alleen net een beetje zoals ik wil en geen zin om meteen te gaan flashen. Alles werkt nu gewoon goed en call-forwarding heb ik eigenlijk niet nodig.
Je kan na de update van de XT883 niet meer rooten dus dat moet je ook met rootkeeper fixen, en de update manual flashen etc etc
Ik heb call forwarding eigenlijk ook niet nodig. Maar in principe zijn dan de voordelen van de Bell versie weg tov de Droid 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja, dat denk ik ook. De XT883 ROM heeft dezelfde features aals de XT860 ROM, en netzoals bij de XT860 wordt gezegd dat de XT883 ROM geschikter is voor GSM gebruik. Zodra ik problemen krijg met mn standaard ROM flash ik em pas denk ik.

Het enige verschil met de XT860 is nu het logootje op de achterkant. Daar ga ik geen +€50 voor neertellen. En dan heb je ook nog minder ROM support.
Al denk ik dat je binnenkort ook wel XT862 ROMs op de XT860 kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dat is wel waar. Alles werkt bij mij nu wel goed, dus niet echt nodig om mee te gaan prutsen. Aan de andere kant, als ik me morgen verveel... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

XT862 Verizon locked besteld. Je bent tweaker of niet ;-)
Ik kreeg wel een mailtje dat ik een locked versie heb besteld en dat deze niet gaat werken met een ander netwerk. We gaan het zien...

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Magnetic_Man schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

Ik heb call forwarding eigenlijk ook niet nodig. Maar in principe zijn dan de voordelen van de Bell versie weg tov de Droid 3.
Dat zijn aannames. Niemand heeft tot nu toe kunnen aantonen of de XT862 en de XT860 kwa hardware (de netwerk capaciteiten) wel of niet verschillen. Simpelweg omdat de toestellen nooit zij-aan-zij zijn getest, of omdat er nooit een teardown (met foto's laten zien hoe een toestel uit elkaar te halen is, inc. het vermelden van de interne specs) is gepubliceerd van de XT860 (wel van de XT862).

Redelijkerwijs klinkt het aannamelijk dat er hardware verschillen zijn omdat de XT860 alleen GSM ondersteunt, maar de XT862 zowel GSM als CDMA. Maar deze verschillen zouden misschien ook in de ROMs kunnen liggen i.p.v. hardware. Geen idee of deze ROMS uiteindelijk gewijzigd kunnen worden.

Naast dat call forwarding ontbreekt in de XT862 (wat mogelijk op de lossen valt met ROMS), heeft de XT860 mogelijk een iets beter signaal. (Iets dat volgens anderen ook het geval was bij de Droid 2 global vs Milestone 2.) Maar misschien zijn mogelijke signaalontvangt verschillen wel dusdanig klein dat je het niet of amper merkt.

Wil je goedkoper, CDMA support en meer ROM/software support, ga dan voor de XT862 (Droid3 of misschien de XT883). Wil je minder bloatware bij levering, geen logo's op de behuizing, mogelijk een betere batterijduur, mogelijk een snellere data verbinding (zie officiele specs, al hoewel ik deze specs niet volledig vertrouw), callforwarding, en mogelijk een betere GSM verbinding, ga dan voor de XT860.

Voor meer info, zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1237302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Cyb schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:52:
Dat zijn aannames.
[...]

Wil je goedkoper, CDMA support en meer ROM/software support, ga dan voor de XT862 (Droid3 of misschien de XT883). Wil je minder bloatware bij levering, geen logo's op de behuizing, mogelijk een betere batterijduur, mogelijk een snellere data verbinding (zie officiele specs, al hoewel ik deze specs niet volledig vertrouw), callforwarding, en mogelijk een betere GSM verbinding, ga dan voor de XT860.
Een aantal redenen die je zelf noemt om een XT860 te nemen zijn ook aannames, dus ja.
Daarnaast:

- Call forwarding en bloatware zijn allebei te verhelpen (en met behulp van script kost het verwijderen van bloatware minder tijd op de XT862 dan op de XT860)

- De XT862 heeft juist een betere batterijduur met de OTA update die XT860 op dit moment nog niet heeft ontvangen

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Een aantal redenen die je zelf noemt om een XT860 te nemen zijn ook aannames,
Doordat ik het woord "mogelijk" er steeds in heb geplaatst, geef ik expliciet aan dat het gaat om een onzekerheid. Daardoor kan je het geen aanname noemen, ik geef namelijk geen harde beweringen/stellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
True...
Maar als je zegt "mogelijk betere batterijduur" klinkt dat in mijn oren als een aanname, terwijl ik op XDA precies het tegenovergestelde lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:08:
True...
Maar als je zegt "mogelijk betere batterijduur" klinkt dat in mijn oren als een aanname, terwijl ik op XDA precies het tegenovergestelde lees :)
De officiele specs geven aan dat de XT860 een iets betere batterijduur heeft. Ik heb daar "mogelijk" bij geplaatst, omdat ik niet precies weet in welke context deze specificaties gezien moeten worden. Het zou kunnen zijn dan de XT860 in deze specs een betere batterijduur heeft omdat het getest is in GSM, en misschien gebruikt GSM wel minder energie dan in de CDMA context waarin de XT862 getest is, maar misschien presteert de XT862 wel hetzelfde als deze getest wordt met GSM en CDMA disabled.

Als ik letterlijk de officiele specs zou lezen, zou ik kunnen plaatsen "de XT860 heeft een betere batterijduur", en met officiele specs kunnen gooien. Omdat ik twijfels heb over de context van de specs, heb ik er "mogelijk" bij geplaatst. En nu jij aangeeft dat een update de batterijduur van de XT862 heeft verbeterd, is duidelijk hoe omvattend de context van deze specificatie wel niet kan zijn, en dus hoe lastig het eenduidig te vergelijken is.

Verwarring in taal is ook snel gemaakt. Ik kan jouw antwoord op twee manieren interpreteren. Ik zei "de XT860 heeft mogelijk een betere batterijduur". Jij zegt vervolgens "de XT862 heeft juist een betere batterijduur met de OTA update die XT860 op dit moment nog niet heeft ontvangen" en "terwijl ik op XDA precies het tegenovergestelde lees".
-Interpretatie 1: de OTA update zorgt ervoor dat de batterijduur van de XT862 verbeterd is t.o.v. de vorige OTA versie van de XT862
-Interpretatie 2: de OTA update heeft ervoor gezorgd dat de batterijduur van de XT862 dusdanig verbeterd is dat het beter is dan die van de XT860.

De bewering in interpretatie 2 kan volgens mij alleen goed gecontroleerd worden door zij-aan-zij testen, die ik nog nergens heb gezien. (Wat interessant zou zijn, omdat dan misschien ook meteen GSM zij-aan-zij vergeleken kan worden.) Terwijl interpretatie 1 eenvoudig te testen is.
Ik weet niet of je uit gaat van interpretatie 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wat ik lees is dat de XT862 na de update beter om ging met de batterij dan voorheen. Wat ik ook lees is dat de XT860 nog geen update heeft ontvangen, en dus hoogst waarschijnlijk deze 'batterij update' nog niet heeft. Dit omdat de XT860 al uit was vóór de update van de XT862.

Ik ga dus uit van interpretatie #1, want ik weet niet hoe het verschil voor de update was en ook niet na de update. Wel heb ik mensen zien klagen op XDA met hun XT860, vandaar.

Maar we kunnen er beter geen woorden meer aan vuil maken zolang we niks nieuws weten :Y.
Ik zal binnenkort eens mn mobiel naast een andere mobiel leggen met KPN en de dBm vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Deed net wifi uit en had weer geen 3g... moest weer vliegtuigmodus aan/uit :/. Als dit zo blijft ga ik toch die xt883 rom proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:18:
Deed net wifi uit en had weer geen 3g... moest weer vliegtuigmodus aan/uit :/. Als dit zo blijft ga ik toch die xt883 rom proberen...
niet op wifi gaan?:P
waarom gebruik je eigenlijk wifi? ik zelf zit altijd op 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik zit zodra het kan altijd op wifi. Is veel zuiniger voor je batterij. Moet je wel ff in android je sleep-policy op 'nooit' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
demonic schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

voor mensen die een limiet hebben is wifi altijd handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Kan je op de Droid 3 ook CDMA uitschakelen? Dat scheelt misschien ook batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06-2021
Interessante discussie boys. Volgens mij verschillen die 2 heel weinig. En inderdaad, als de xt862 problemen blijft geven gaan we em gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Cyb schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:44:
Kan je op de Droid 3 ook CDMA uitschakelen? Dat scheelt misschien ook batterijduur.
Jup, je kan kiezen uit Global, CDMA, of GSM/UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 10:35

Diablo_GT

nbx

Iemand een idee of de M3 en update krijgt naar ICS, die onlangs gereleased is?

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik denk dat niemand je daar wat over kan vertellen. Zal echt aan motorola en verizon liggen. Maar dat er custom roms voor komen met ICS lijkt me wel zeer waarschijnlijk.

En persoonlijk denk ik dat het ook wel verschil maakt dat motorola nu in handen is van Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben er denk ik wel uit dat mijn milestone1 vervangen gaat worden door een droid3. En omdat de droid 3 in de basis dezelfde hardware (ti omap, powervr540) heeft als de Galaxy Nexus verwacht ik dat ICS ondersteuning heel goed zal zijn. Op het moment dat Motorola aangeeft dat ICS ook komt ga ik m bestellen.

Ik twijfel alleen nog tussen xt860 en xt862. Als de OEM nou eens uit zou komen...

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
demonic schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

Omdat het VEEL sneller is? Vooral nu ik nog met Hi 384kbit abbo heb
Magnetic_Man schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:28:
Moet je wel ff in android je sleep-policy op 'nooit' zetten.
Je bedoelt battery mode? of wat?

[ Voor 28% gewijzigd door DoubleYouPee op 21-10-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Als je bij wireless & networks zit, onder wifi settings, moet je op de menu-knop drukken. Daar kiezen voor 'advanced'. Normaal gaat je wi-fi weer uit als je scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:53:
Als je bij wireless & networks zit, onder wifi settings, moet je op de menu-knop drukken. Daar kiezen voor 'advanced'. Normaal gaat je wi-fi weer uit als je scherm uit is.
Oh, die staat bij mij standaard op NEVER blijkbaar, want heb daar niks veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Ik heb net mijn shoonzus gesproken en die zegt dat de Droid3 in de Verizon winkel voor 700 dollar te koop is. Ze heeft al meerdere shops gehad en die zeggen allemaal hetzelfde. Online bestellen is nog eens goedkoper ook?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Of moet ze in andere winkels kijken die niet van Verizon zijn. Want op de website staat er toch echt 459 dollar. Of is dat ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
McTurque schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:07:
Ik heb net mijn shoonzus gesproken en die zegt dat de Droid3 in de Verizon winkel voor 700 dollar te koop is. Ze heeft al meerdere shops gehad en die zeggen allemaal hetzelfde. Online bestellen is nog eens goedkoper ook?!
Mijn vrienden kunnen hem ook alleen maar voor €699 vinden bij Verizonwinkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Waarom is ie dan zoveel goedkoper online?

Ze gaat nog alleen even op het vliegveld kijken voor hoeveel ze daar zijn, morgen anders direct via negri electronics 1tje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Trouwens, er is een locked en unlocked xt862 op negri. Maar ze schelen bijna 100 dollar. Wat is het verschil?

Unlock code cost maar 10 euro ofzo.

https://negrielectronics....&order=relevance&dir=desc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unlock is al unlocked en je weet zeker dat die unlocked is, unlockcodes werken niet altijd namelijk

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
@XT862 eigenaren, was de geunlockte XT862 die jullie hebben gekocht, gesealed bij de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
@Cyb, Die van mij niet, maar ik heb hem dus in amerika gekocht.

Ben nu de chinese rom aan het flashen.. Ben benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:37:
@Cyb, Die van mij niet, maar ik heb hem dus in amerika gekocht.

Ben nu de chinese rom aan het flashen.. Ben benieuwd :p
Oke, ga ik misschien ook wel doen. Was et makkelijk? Moet je dat nou via x+power doen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Dit topic is om het toestel zelf te bespreken. Het is geen prijzen en levertijden topic.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 22-10-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
*knip*

@DoubleYouPee1 Ben nog onderweg, dus laat je weten als het succesvol was! Het is met die RSDLite te doen. Dus met je PC een zipje inladen.

Enige wat je met die recovery modus zal doen is de google apps flashen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 22-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Excuses mensen. Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Gewoon via m+power > ap fastboot dus?
Volgens XDA moet je de update/google services 'flashen'.. beetje vaag allemaal

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-10-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nou, blijkbaar komt deze ROM niet standaard met de google apps. Zelfs de market en je google account enzo kan je niet bij. Vandaar.

Nu nog ff kijken. ROM draait, maar kan niet bij recovery komen na het installeren van deze SBF. Krijg ik zon mooie android in een driehoek :p

Ga nog ff prutsen, en anders maar weer terug naar de verizon ROM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Als ik het nu goed begrijp:

1) In multitouch keyboard moet je *#*#2468#*#* typen voor global mode

2) Rooten

3) Dit in system/apps zetten voor google account en google apps enzo:
http://www.multiupload.com/QHFKX161FE

4) OTA rootkeeper omdat je met update niet meer kan rooten

5) Update installeren

6) Root restoren met rootkeeper

7) Chinese zooi kan je gewoon uinstallen

8 ) Apps terug halen (als je bijv backuped met titanium)
Magnetic_Man schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:12:
Nu nog ff kijken. ROM draait, maar kan niet bij recovery komen na het installeren van deze SBF. Krijg ik zon mooie android in een driehoek :p
edit: Bedoel je clockwork recovery? Je moet die boostrap.apk opnieuw doen als je geflashed hebt

[ Voor 28% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Daar komt het wel op neer ja :)
Edit: oh, jah duh. Moet dus volumeup+down tegelijkertijd indrukken bij dat driehoek scherm.

[ Voor 60% gewijzigd door Magnetic_Man op 22-10-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Waarom wil je precies in recovery dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Om die google apps te installeren voor deze ROM. Want deze heeft standaard niks van Google.

Edit: laat het wel ff weten hoe de ROM uiteindelijk loopt. Het hoe en wat wordt idd een beetje een heen-en-weer gechat.

[ Voor 40% gewijzigd door Magnetic_Man op 22-10-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Magnetic_Man schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:37:
Om die google apps te installeren voor deze ROM. Want deze heeft standaard niks van Google.
Oke, maar hoezo gewoon met die APK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit topic is om de milestone te bespreken. Gesprekken mogen per DM, niet via het toesteltopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nou. Klaar. Het is dus wel zeker mogelijk om de XT883 ROM op de Droid 3 te draaien. Denk dat ik daaruit wel de conclusie kan trekken dat deze hardwarematig hetzelfde zijn.

Het klopt inderdaad. De ontvangst is beter. Er zal dus wel andere radio-firmware op staan die wat meer GSM-friendly is. Maar daar staat tegenover dat deze standaard met een hoooooop bloatware komt. Je hele 2e homescreen staat er standaard vol mee. Maar dat is natuurlijk ook weer te verwijderen, dus dat valt mee :) Ik ga het gewoon even een weekje draaien en kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
F-yeahh

dat wordt de 862 voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje_p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 10:28
Ok, dus even een recap, je hebt nu de XT883 software geinstalleerd op een XT862, waarbij wel het bereik beter is. Is de conclusie dat de beide versies hardwarematig hetzelfde zijn ook al gemaakt op XDA? Of ergens anders? Want dan snap ik de prijsverdeling bij Negri echt niet, dan zouden ze dus 100 euro vragen voor een unbranded versie die unlocked is.

Als je vervolgens deze 4 versie vergelijkt op negri:
https://negrielectronics....t862-droid-3-verizon.html
https://negrielectronics....oid-3-verizon-locked.html
https://negrielectronics....900-3g-bell-unlocked.html
https://negrielectronics....850-1900-3g-unlocked.html

Dat scheelt dus 150 dollar tussen de goedkoopste (maar locked) versie, en 75 tussen de twee unlocked versies.
Dat is een fikse prijs voor het unlocken. (al werkt het dan wel gegarandeerd.)

Ik zit er nu ook aan te denken om gewoon de XT862 te halen omdat ik KPN (telfort) heb en nog nergens heb gehoord met problemen daaromtrent in combo met de XT862.

Voor iedereen die nog dubt is het wellicht verstandig om de telefoon te halen na woensdag; dan wordt het Europese noodplan bekent gemaakt. De verwachting is dat die de euro een flinke duw in de rug gaat geven, en de 1,40 opnieuw wordt doorbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Huh? nee het verschil is 82 dollar tussen de XT862 locked en unlocked.
Erg veel inderdaad.. blijkbaar hebben ze veel meer locked versies over waardoor de korting op dat model groter is

De XT860 OEM en BELL zijn allebei unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Nou, die Dell versie is dus de xt860. De firmware die ik heb draaien is niet van de xt860, maar van die uit china: de XT883.

Ik snap er ook helemaal niks meer van. Maar het zou dus nog wel zo kunnen zijn dat de xt860 verschilt.

Dat er geen verschil in hardware is, die conclusie trek ik zelf. Anders zou (lijkt mij) de rom niet zomaar werken zonder enige aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:46:
Huh? nee het verschil is 82 dollar tussen de XT862 locked en unlocked.
Erg veel inderdaad.. blijkbaar hebben ze veel meer locked versies over waardoor de korting op dat model groter is
Das de XT862 die je binnen kreeg, volledig gesealed?
Magnetic_Man schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:46:
[..]Dat er geen verschil in hardware is, die conclusie trek ik zelf. Anders zou (lijkt mij) de rom niet zomaar werken zonder enige aanpassing.
Dat de roms blijkbaar compatible zijn, betekent nog niet dat de hardware identiek is.
Maar ik heb nog geen berichten gelezen die er op wijzen dat de XT862 anders is dan de XT883, dus ik ga er vanuit dat het ook hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Volgens mij was ie niet helemaal gesealed. Had tijdje terug gesrek met Negri en hij zei dat ze daar zelf unlocken

edit: en als de XT883 niet anders is, waarom zouden ze de XT860 dan wel anders maken (zoals ik toen al zei: vanuit economisch standpunt compleet onlogisch)

[ Voor 41% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-10-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje_p
Raar dat ze hem bij review sites nog niet (allebei) hebben opengeschroefd.

Hier wel een teardown van de Verizon versie maar ik kan hier niets uit afleiden: http://www.ifixit.com/Tea...a-Droid-3-Teardown/6108/2

Heb ook nog maar negri gemaild voor een update over de verwachte aankomsttijd voor de OEM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:55:
Volgens mij was ie niet helemaal gesealed. Had tijdje terug gesrek met Negri en hij zei dat ze daar zelf unlocken

edit: en als de XT883 niet anders is, waarom zouden ze de XT860 dan wel anders maken (zoals ik toen al zei: vanuit economisch standpunt compleet onlogisch)
Dat kan verklaren waarom de unlock prijs zo hoog is bij Negri. Unlock services geven meestal alleen per email een code, wat minder werk is dan een telefoon+verpakking openen.
Al hoewel het niet verklaart waarom de XT860Bell (wel volledig gesealed) duurder is dan de XT860Oem. Misschien omdat elk van een andere source vandaan komt (of gaat komen, als het uberhaupt uit komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Inderdaad. Was ook nóg een reden waarom ik via Negri wilde bestellen en niet via Ebay. Daar kon ik voor $30-40 minder de unlocked krijgen, maar dan kreeg je de codes erbij (= zelfde als zelf code regelen)

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Cyb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:43:
[...]
Morgen krijg ik btw Vodafone, dus dan kan ik wat zeggen over de data ontvangst op mijn XT860.
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wil er iemand in Telecomproviders een prijzen en levertijdentopic aanmaken, dit toesteltopic is alleen bedoeld voor het toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:48:
Wil er iemand in Telecomproviders een prijzen en levertijdentopic aanmaken, dit toesteltopic is alleen bedoeld voor het toestel :)
Het gaat hier of het toestel goed werkt i.c.m verschillende providers. Dit omdat het een global-phone is en er bij de milestone 2 global problemen waren met bijv vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Door een stomme fout van mezelf heb ik een verkeerd abonnement afgesloten. Ik hoop binnen 2 weken een correct abonnement te hebben. Daarna kan ik wat zeggen over de ontvangt van de XT860, en kort vergelijken met o.a. de Milestone 1.

@janvanduschoten
Ik ben het eens met DoubleYouPee1. De Milestone 3 aka Droid 3 aka XT860 aka XT883 aka XT862 is een toestel dat niet in Nederland verkrijgbaar is, en waarschijnlijk ook nooit zal worden. Het toestel is alleen vanuit buiten Europa te importeren, zonder abonnement. In sommige gevallen zijn er technische handelingen nodig om het toestel werkend te krijgen bij bepaalde Nederlandse abonnementen. Ook een technisch discussiepunt is het ontvangst (omdat er een GSM-only en een GSM+CDMA versie bestaat, met mogelijk verschillen in kwaliteit in ontvangt). Omdat ontvangst ook gerelateerd is aan de provider, moet deze in de discussie worden meegenomen.
Dat in dit topic regelmatig prijzen en links voorbij komen, heeft niet zozeer te maken met het in kaart brengen van prijzen, maar met het identificeren van de verschillende versies van de Milestone3. Verschil in prijs bij eenzelfde winkel, suggereert verschil in hardware of software, wat ook weer een technisch aspect is, en dus ook weer in dit forum zou thuis horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Net even mn droid 3 naast een samsung galaxy ace gehouden en dBm vergeleken. Er is weinig verschil. Beide schommelen tussen de -100 en 110 dBm (slecht, I know, gat). Galaxy ace heeft 1 streepje terwijl mijn droid 3 0 streepjes heeft. Allebei 3G

edit: heb trouwens in de stad gewoon -80 dBm en 4 streepjes

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleYouPee op 22-10-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Denk ook dat er niks mis is met de ontvangst, maar met de weergave. En dat dit Verizon toch niet veel boeit omdat het ze om CDMA gaat. Dat je daarom met de chinese ROM een betere weergave hebt. Aannemelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:48:
Niet om het 1 of ander, maar dit is een beetje nutteloos. Er wordt in dit topic tot in de details besproken over de Droid3/Milestone3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Magnetic_Man schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:18:
Denk ook dat er niks mis is met de ontvangst, maar met de weergave. En dat dit Verizon toch niet veel boeit omdat het ze om CDMA gaat. [...] Aannemelijk?
Ik meen zoiets ook gelezen te hebben op XDA, door Leobg.
Ik zie niet veel nieuws?

[ Voor 29% gewijzigd door Cyb op 23-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Trouwens, bestellen via Negri gaat nu even niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
This shipping method is currently unavailable. If you would like to ship using this shipping method, please contact us. Please proceed to Google Checkout to choose your shipping options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
McTurque schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:01:
Trouwens, bestellen via Negri gaat nu even niet meer?
McTurque schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:01:
This shipping method is currently unavailable. If you would like to ship using this shipping method, please contact us. Please proceed to Google Checkout to choose your shipping options.
Dit soort vragen kan je beter direct aan Negri vragen.
(Denk overigens dat dit het type vraag (puur webshop gerelateerd) is dat Janvanduschoten wilt voorkomen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 23-10-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nouja... omdat de telefoon niet in nederland verkrijgbaar is lijkt het me niet zo vreemd dat zulke vragen in dit topic voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jan bedoelde is dat het geblaat over specs hier mag, maar vragen over 'Via welke link van Negri heb jij hem besteld' 'Welke shippingmethod heb jij gekozen' beter in een apart topic gevraagd kunnen worden.. Omdat de discussies over XT860 / XT862 / OEM / XT863 en dergelijke daar erg aanverwant aan zijn is dat natuurlijk erg lastig. Ik vind het ook allemaal wel best om het in slechts 1 topic te houden.. Een apart topic voor levertijden van de Milestone 3 gaat toch niet verder komen dan 20 posts and that's it denk ik zo, dus wat mij betreft gewoon hier.

En voor de rest heb ik niks anders te melden dan 'ik twijfel' 'welke versie' 'ICS of niet' en ik heb ook nog is twee iPhones besteld, waarvan ik denk 'hmm tsjaa door laten gaan of toch lekker weer voor Android kiezen' :9 :)
Ik denk de (lage) prijs? Maar dit is weer een XT883, nog meer keuze...

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 23-10-2011 13:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Er staat idd XT883, maar verderop zie je weer de XT862 Verizon.

Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Negri accepteerd geen PayPal?

Is er nog een andere site die wel PayPal accepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ebay? Je kan niet even een creditcard 'lenen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Hoe is pdaplaza.ca?

Iemand hier al wat besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Mmm pdaplaza heeft alleen de xt860 met een totaal prijs van 490euro.

Vind ik iets aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Gewoon creditcard lenen ;) of je neemt zelf een creditcard €15/jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTurque
Lijkt mij beter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
McTurque schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:24:
Er staat idd XT883, maar verderop zie je weer de XT862 Verizon.

Foutje?
Ik heb hem gemaild met die vraag, ik gok op de XT862. Als mijn vrienden hem niet mee hebben, bestel ik hem via ebay. Toch het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja op papier, als je wordt gepakt qua douane weet je het nooit.. Je weet ook nooit wat er beter is qua zulke bestellingen... Particulier of via bedrijven.. Bij een particulier kun je weer vragen of die 't als gift markeert.. mja
De laatste is toch de OEM versie of kijk ik nu scheel :?
Zal aan mij liggen, maar ik wist niet dat die al online stond, mja pre-order dus.. Morgen ff chatten =)

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 23-10-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Huh? De OEM versie staat al weeeeken online, en die link/versie is uitgebreid besproken. De helft van dit topic gaat over die versie.. Of lees ik je post verkeerd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal wel slapen nu ofzo haha, ikzelf heb altijd de $625,- link gezien / op geklikt... stupid me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Het is dus onduidelijk wanneer de OEM versie komt, zelfs of die uberhaubt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritsje_p
Gisteren nog even negri gemaild:

Hello,

Thank you for contacting Negri Electronics. Unfortunately no new update in regards to the OEM model. We have not heard any news from Motorola In regards to this unit, we can only ask to please check our site for any updates. I believe your best bet will be the Motorola XT860 850/1900/2100 Bell non-branded model. These units are currently on back-order but should be in-stock soon, please see link below. If you have any other questions or concerns feel free to contact us. Thank you for contacting Negri Electronics have a wonderful day.

https://negrielectronics....900-3g-bell-unlocked.html

If there is anything that I can do better, please let me know. Or contact my Manager at qc@negrielectronics.com .

If you had a great experience please leave us a review.

Thank you,

Sergio Mendez

Sergio Mendez Jr
Customer Care Representative

Negri Electronics Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Zelfde antwoord als een maand geleden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Beste dimacho,

this is an xt862 from verizon

Thanks!

- icelltech
Ik begrijp dat het qua douane lastig kan zijn... maar dat risico is er bij negri ook. We denken nog even na. Laat de dollar maar wat meer gaan schommelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn locked by Verizon XT862 heb ik donderdagavond (in de US nog overdag) besteld en waarschijnlijk vandaag of morgen binnen.
Eerste wat ik ga doen is een unlockcode kopen. Ik heb wel een aantal adressen gevonden; iemand nog tips?
Vervolgens Root access geven en een zo kaal mogelijke ROM er op zetten. Iemand ook hier tips voor?
Ik heb nu een Milestone (1) met CM7.1

Edit: Heeft iemand al geprobeerd het Verizon logo te verwijderen?

[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 24-10-2011 10:30 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Er zijn al een aantal ROMS te vinden op XDA, eigenlijk allemaal op de Verizon ROM gebaseerd, met wat boel eruit gestripped en een nieuw thema. Imo nog niet veel revolutionairs. CM7 is in ontwikkeling nu, maar de momenteel beschikbare heeft nog wat fouten las ik, dus daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

Waar ik het voorlopig bij zou houden is de standaard ROM rooten, en vervolgens de bloat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik wil ook wel proberen de XT883 ROM er op te zetten. Momenteel sloop ik ook wat apps (en bootanimation) uit de CM ROM's. Kijken welke apps hier allemaal overbodig inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
zojuist de telefoon binnen gekregen. hij werkt alleen niet met 3g(KPN, wss lag het aan de simkaart... die iemand gaan zoeken met een nieuwe simkaart..)

maar hij werkt ook niet met wifi...
iemand daar een mogelijke oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
timovd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:29:
Edit: Heeft iemand al geprobeerd het Verizon logo te verwijderen?
Ja die op de voorkant, met een 2 euro punt. Prima te doen en je ziet er niks van :Y
[b]Magnetic_Man schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:47:
Waar ik het voorlopig bij zou houden is de standaard ROM rooten, en vervolgens de bloat verwijderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.cool-smileys.com/images/24.gif
demonic schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:
zojuist de telefoon binnen gekregen. hij werkt alleen niet met 3g(KPN, wss lag het aan de simkaart... die iemand gaan zoeken met een nieuwe simkaart..)

Ik dacht eerst ook dat het aan mn oude simkaart lag (4+ jaar oud). Maar het werkt nu gewoon. Probeer dus eens airplane mode aan te zetten, en na 5 sec weer uit.

maar hij werkt ook niet met wifi...
iemand daar een mogelijke oorzaak van?
Heb je de APN ingevoerd? (Mobiel Internet). Kon je em zomaar invoeren?
Geen idee waarom WiFi niet werkt.. dat is niet iets wat anders is in de USA of zo en zou gewoon moeten werken. Ik heb tot nu toe 3 netwerken gebruikt en ze werken allemaal

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-10-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
'het werkt niet met wifi' is wat algemeen :p wat werkt niet? Zie je het netwerk wel maar je kan niet verbinden? Zie je het netwerk helemaal niet?

Heb zelf al aardig wat verschillende netwerken gebruikt. Geen problemen gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
nee, bedacht ik me ook later:)

heb 3G werkend gekregen,
heb dus geen wifi voorlopig nodig;)
(oud KPN abbo, geen datalimiet, geen snelheidslimiet.)

probleem voor later:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Geen snelheidslimiet? dat betwijfel ik :+
Download anders eens de speedtest.net app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
results uit 6 meetingen:
wisselt tussen de 2900 - 3655kbps down
en up tussen de 1072 - 1267 up
ping: 251 - 273ms

de site van kpn werkt niet mee, maar ik ga zosnel mogelijk kijken wat er in mijn contract staat:)
gr.carlo

[ Voor 87% gewijzigd door demonic op 24-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
De klantenservice van Belsimpel zegt me in een mail dat ze de Motorola Milestone 3 Q4 van dit jaar verwachten.

Weet niet zo goed wat ik daar mee aanmoet eigenlijk, omdat ze me in hetzelfde mailtje het abonnement waar ik naar informeerde proberen te verkopen met SG II omdat ik die 'toch wel kan doorverkopen'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ph0en1x schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:00:
De klantenservice van Belsimpel zegt me in een mail dat ze de Motorola Milestone 3 Q4 van dit jaar verwachten.

Weet niet zo goed wat ik daar mee aanmoet eigenlijk, omdat ze me in hetzelfde mailtje het abonnement waar ik naar informeerde proberen te verkopen met SG II omdat ik die 'toch wel kan doorverkopen'. :P
Hmm raar inderdaad. Maar zou dit dan ook betekenen dat de telefoon in de toekomst los in Nederland te verkrijgen zal zijn?!
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste