Toon posts:

Meerdere sites op de laptop onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:59
Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn school laptop.

Enkele sites die ik dagelijks bezoek zijn niet meer bereikbaar

www.tweakers.net
Gathering.tweakers.met
forum.fok.nl
Www.telegraaf.nl

En nog meer sites echter doen andere sites het wel gewoon.

Dit is de technische situatie

Internet is UPC 60mbit, die komt binnen op een draadloze modem

De laptop is draadloos verbonden
De iPad is draadloos verbonden en kan wel alle sites benaderen
De game pc is via een kabel verbonden en kan wel alles benaderen

Wat ik gedaan heb om het probeer op te lossen of zaken uitsluiten

Virusscanner
Malwarebytes
Adware scannen
Modem gereset
Verschillende browsers geprobeerd

Niks heeft geholpen en het rare is dat ik er op school met deze laptop geen last van heb.
Wat kan ik nu nog doen behalve een herinstallatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
Doe eens Uitvoeren en dan
code:
1
C:\Users\Gebruiker> ipconfig /flushdns

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

M2M

medicijnman

en ping eens, surf eens naar het IP adres ipv DNS adres, verwijder je tijdelijk internetdata eens?

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Tijdens het pingen is www.tweakers.net gewoon bereikbaar. Echter Chrome zegt dit

Oops! Google Chrome could not connect to www.tweakers.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44
Probeer eens Knoppix o.i.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

lier

MikroTik nerd

Post eens een ipconfig /all, bij voorkeur van zowel je laptop als de game pc.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

In navolging op de post van Jeff:

code:
1
C:\Users\Gebruiker> ipconfig /all

En post het antwoord eens? Kan je deze website wel benaderen: http://213.239.154.35/ (zou Wrong Host foutmelding van T.NET zelf moeten geven)

[Voor 35% gewijzigd door RomeoJ op 06-06-2011 13:24]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Nee romeoj dat adres kan ik niet benaderen.

Bij ipconfig /all komt er een hele waslijst met verschillende verbindingen zoals

Erthernet adapter lan verbinding
Adapter voor draadloos lan draadloze netwerkverbiding
Tunnel adapter lan verbiding
Tunnel adapter lan verbiding 2
Tunnel adapter lan verbiding 7
Tunnel adapter lan verbiding 12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Maak je gebruik van een proxy? En niks vreemds in je hostfile te zien?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Nee niks ingesteld. Het is raar dat het zo ineens is voor me gevoel.

Waarom werkt www.vi.nl of voetbalzone maae geen tweakers ? Ook werken alle sites wel met de iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Versteegrob schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:32:
Bij ipconfig /all komt er een hele waslijst met verschillende verbindingen zoals
Tja...dat is nou net wat het interessant maakt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Moment, printscreen komt eraan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je kan ook in een command prompt tekst markeren en deze vervolgens kopiëren en plakken...(rechter muisknop)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 07:43
Update je modem is, had hier hetzelfde probleem met een Linksys/Cisco. Misschien is er wel een DNS probleem bij je provider?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:46

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Gebruik je toevallig op school een speciaal programmatje?
Of een aantal rechten die je hebt moeten instellen, om op het netwerk te kunnen?
Zo ja, ga er mee naar de IT afdeling van je school, grote kans dat ze het vaker mee maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Nee gebruik op school helemaal niks, gewoon inloggen en klaar.
Maar snap dit probleem echt niet, zo onlogisch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Je hebt handmatig DNS gegevens ingevoerd? Zet deze eens naar 192.168.0.1? Of staat de DNS zo geconfigureerd in je router?

[Voor 24% gewijzigd door St@m op 06-06-2011 15:35]

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Aangezien je het IP-adres van Tweakers.net ook niet kan benaderen, heeft dat weinig meer met DNS zelf te maken (omdat een IP-adres niet hoeft te resolven door een DNS server).

Raar dat je zoveel Tunneling adapters hebt geconfigureerd, wat doet die actieve Tunnel Adapter *2?
Zoals Wom voorstelde: kijk ook even naar je hosts file voor de zekerheid.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Heb helemaal niks ingesteld dat is het stomme. Een maand geleden kon ik iedere site benaderen.
Weet niet wat tunneling adapters zijn maar kan ik software matig nog iets veranderen?

Heb gekeken in hosts en alleen dit is relevant

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

[Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 06-06-2011 17:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

RomeoJ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:57:
Aangezien je het IP-adres van Tweakers.net ook niet kan benaderen, heeft dat weinig meer met DNS zelf te maken (omdat een IP-adres niet hoeft te resolven door een DNS server).

Raar dat je zoveel Tunneling adapters hebt geconfigureerd, wat doet die actieve Tunnel Adapter *2?
Zoals Wom voorstelde: kijk ook even naar je hosts file voor de zekerheid.
Omdat het niets met DNS te maken heeft kan je de hosts file ook over slaan (lijkt me :9 ).

@TS: Probeer eens met een live cd (ook al is het inmiddels wel duidelijk dat het aan je Windows omgeving ligt) en controleer of je dan nog problemen hebt.

Probeer ook eens een telnet sessie te doen naar een van de sites en doe dan een GET.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
Als je een kabel in je laptop stopt kun je dan wel alle sites benaderen?

Misschien heb je problemen met je MTU, wat voor router/modem heb je? Toevallig een Linksys?
Je kan proberen handmatig je MTU naar beneden te gooien deze staat by default op 1500 ik zou hem dan eens testen op 1492.

Als je op 1492 wel alle sites kan benaderen dan kun je het beste je router/modem updaten.

Ik had hier een tijdje terug last van, ik kon draadloos wel op google komen maar niet op tweakers. Bedraad had ik nergens last van, na heel veel googlen kwam ik op MTU uit.

Ik zou in ieder geval checken of je router/modem up to date is dat kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 09:16
Het zou inderdaad prima de mtu kunnen zijn. Ik zit nu bij mijn schoonouders die ineens geen internet (adsl) meer hadden. Blijkt mtu in de router op 1500 (=default) te staan. Dat heeft of altijd gewerkt, of die waarde is ineens veranderd? Anyways door hem lager te zetten werkt het weer prima.
Bij mtu problemen werkt pingen, nslookup, traceroute gewoon. Ik kon met ssh inloggen op mijn thuisserver, maar bij het eerste volledige scherm staat ineens alles vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

5183

Sjaaky schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:06:
Het zou inderdaad prima de mtu kunnen zijn. Ik zit nu bij mijn schoonouders die ineens geen internet (adsl) meer hadden. Blijkt mtu in de router op 1500 (=default) te staan. Dat heeft of altijd gewerkt, of die waarde is ineens veranderd? Anyways door hem lager te zetten werkt het weer prima.
Bij mtu problemen werkt pingen, nslookup, traceroute gewoon. Ik kon met ssh inloggen op mijn thuisserver, maar bij het eerste volledige scherm staat ineens alles vast.
MTU kan het wel zijn ansich, maar dan zou je dat al eerder moeten merken en bedraad ook last hebben waarschijnlijk. 1500 is de standaard waarde, en ik zou er persoonlijk ook niet snel van afwijken (zeker niet als je geen ervaring hebt). Het is goed om even te controleren, de MTU!

Pak er ook eens een traceroute bij en post het resultaat hier

code:
1
C:\Users\Gebruiker> tracert 213.239.154.35

[Voor 77% gewijzigd door 5183 op 06-06-2011 22:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
Zou de MTU inderdaad zoveel mogelijk op de standaard waarden laten staan! Vaak is het MTU probleem trouwens opgelost met een firmware update van je router (en kun je hem dus op de std waarde laten staan)

Bedraad hoef je er geen last van te hebben als je er draadloos wel last van hebt, tenminste dat had ik hier thuis.

Heb je misschien nog een andere laptop tot je beschikking om te testen op je wifi?
Niet dat ik de ipad niet vertrouw maar is makkelijker vergelijken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Dit komt eruit bij traceer 213.239.154.35

Alles is binnen de 30 hops te bereiken en aan het einde staat er

De tracé is voltooid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
Acidrain schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:53:
Zou de MTU inderdaad zoveel mogelijk op de standaard waarden laten staan! Vaak is het MTU probleem trouwens opgelost met een firmware update van je router (en kun je hem dus op de std waarde laten staan)

Bedraad hoef je er geen last van te hebben als je er draadloos wel last van hebt, tenminste dat had ik hier thuis.

Heb je misschien nog een andere laptop tot je beschikking om te testen op je wifi?
Niet dat ik de ipad niet vertrouw maar is makkelijker vergelijken ;)
Heb ik! Gelijk even testen.

Bij de laptop van me vriendin werkt alles perfect

Acties:
  • 0Henk 'm!

5183

Als de traceroute goed werkt.. Dan kan het niet anders zowat dan in de browser zitten.
Had iemand al Firefox of Chrome voorgesteld om even te proberen?

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Volgens mij heeft die al meerdere browsers geprobeerd...

Automatiseren kun je leren

• Wackmack
Heb IE, firefox en Chrome geprobeerd.

5183

Ok, dat had ik gemist.

Welke Windows versie praten we over? Windows XP toevallig? Zo ja, probeer dan eens je Winsock te repairen met deze tool: http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html\

Als het Windows 7 is kan het met de hand (kan in XP ook, maar daar is de mooie bovenstaande tool voor haha). Uitvoeren in een DOS prompt (je moet wel je DOS prompt als Admin draaien verwacht ik):
code:
1
2
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset reset.log hit

[Voor 41% gewijzigd door 5183 op 08-06-2011 14:59]

• Wackmack
We praten over Vista. Ben vanavond weer thuis en dan zal ik weer is kijken.

5183

Vista, doe dan wat ik voor 7 aanraadde.

• Wackmack
Geprobeerd en weer geen succes, grrrr

Het rare is dat www.tweakers.net niet te bereiken is. Terwijl het pingen wel succesvol gaat.

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:57

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Staan er niet toevallig op een of andere reden rare verwijzingen in de Hosts file? (C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts

Als je die open maakt met je notepad, wat komt daar dan uit?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Neomess

neomess.nl

(jarig!)
Spongerobie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:49:
Staan er niet toevallig op een of andere reden rare verwijzingen in de Hosts file? (C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts

Als je die open maakt met je notepad, wat komt daar dan uit?
Versteegrob schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:08:
Heb helemaal niks ingesteld dat is het stomme. Een maand geleden kon ik iedere site benaderen.
Weet niet wat tunneling adapters zijn maar kan ik software matig nog iets veranderen?

Heb gekeken in hosts en alleen dit is relevant

127.0.0.1 localhost
::1 localhost
Zie hier het antwoord wat hij eerder al gaf

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

5183

Ok, nog 2 opties:
1. Wat doet de laptop met een kabel? Zelfde gedrag?
2. Zijn al je netwerkkaart drivers up-to-date? (zowel wired als wireless)

• Wackmack
Sinds vanmorgen kan ik niet meer op www.zeewaterforum.info komen.
Heel apart want de hele week kon ik de site bezoeken.

Ga nu jou opties testen Duck

Net getest met een utp kabel en dan zijn de sites ook onbereikbaar.
Net getest in veilige modus met netwerk maar nog steeds zijn veel sites niet bereikbaar.

[Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 09-06-2011 14:17]

• Wackmack
Is er iets wat ik kan proberen?

Anoniem: 187577

Test eens met Wireshark, en dan gewoon http intikken in het filter. Start recording en maak dan eens een screenshot als je naar zeewaterforum.info bent gegaan in firefox/internet explorer/chrome/...

5183

Ik ben een beetje door mijn ideeën op afstand heen. Ik kan je wel aanbieden om langs te komen met je laptop als je in de buurt van Utrecht woont (of ik bij jou langs) maar om eerlijk te zijn doe ik dat niet voor nop.

• lier

lier

MikroTik nerd

Ja...volgens mij heb je nog niet een telnet sessie geprobeerd en volgens mij kan je ook nog testen met een livecd.

• Wackmack
Nee snap ik, scan nu mijn computer met AD aware, malwarebytes en als ik niks vind geef ik het op. Dan maar een herinstallatie.

• Wackmack
Ik denk het probleem te hebben gevonden

http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=5458&tstart=0

Veel mensen van UPC kunnne sommige sites niet benaderen alleen waarom werkt mijn pc/iPad wel?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee