Google stuurt aparte emails?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik hoop dat ik in dit topic een beetje goed zit.
Ik kwam er net achter dat ik een paar dagen geleden een aparte email die van google.com afkomstig leek in mijn spambox kreeg. Ik vond het idee dat Google zelf zomaar alle accounts die niet werden gebruikt zou weggooien zonder dat het op tweakers.net kwam al raar. Nog raarder was dat je zelf stappen zou moeten ondernemen om je account niet kwijt te raken, in plaats van dat Google zelf detecteerd wie in zoveel tijd al eens heeft ingelogd en wie niet. Duidelijk voorbeeld van harde nepperij, als je het mij vraagt, om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn gmail account het zelf ook niet vertrouwd. Apart is toch dat er echt een google.com achter het email adres zit. Het lijkt dan ook niet op een gmail account dat een random persoon heeft aangemaakt, want dan zou het op gmail.com eindigen.

Wat ik me dan ook meer afvraag is of ik nu bang moet zijn dat Google zelf toch wel aardig hackbaar lijkt te zijn.

Ik zal de inhoud van de email hier posten.
van Gmail Team mail-noreply@google.com
aan
datum 3 juni 2011 18:57
onderwerp De-Activation Alert!

details verbergen 3 jun. (3 dagen geleden)

Waarschuwing: dit bericht kan afkomstig zijn van iemand anders dan wordt beweerd. Wees voorzichtig bij het volgen van links die erin staan, of bij het sturen van persoonlijke informatie naar de afzender. Meer informatie
Dear Gmail Account User,

Due to the congestion in our Gmail database, We will be shutting down all unused accounts before on the 30th of June. You will have to re-confirm your account as soon as possible to enable us upgrade your account before the deadline date.
To confirm your account kindly fill the account verification form.

After Following the instructions in the sheet, your account will not be interrupted and will continue as normal. Thanks for your attention to this request.
code:
1
https://spreadsheets3.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDA3dXhfa2lrdTkxS0RodjdrLVJTamc6MQ

We apologize for any inconvenience.
Thanks & Regards,
Engineer.J.Williams
Upgrade Team Controller

[ Voor 0% gewijzigd door iisschots op 06-06-2011 14:36 . Reden: MOgelijke foute link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 12:35

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb even gegoogled ;) en zie alleen maar hits met meldingen dat dit een scam/spam is.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

En anders zou het brakke Engels ook al genoeg moeten zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:37

MsG

Forumzwerver

Dat er echt @google.com achter zit zegt toch niets? Je kan gewoon mails sturen alsof ze van een bepaald adres komen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Je kunt zelf ook gewoon een e-mail sturen vanaf een @google.com adres. Gewoon invullen in je e-mailclient en de mail wordt verstuurd.
Als iemand replied gaat dit natuurlijk wel naar de google.com mailserver dus het antwoord kun je nooit lezen maar dat zal de spammer een zorg zijn want die hoopt alleen maar dat je op z'n link klikt.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Onderaan -> Misbruik / Abuse. Hoe meer mensen hoe sneller het weg is :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook volkomen logisch natuurlijk dat het spam is. Waarom zou Google een aparte klik van een gebruiker nodig hebben om te zien of een account actief is? Die lui kunnen zo zeer uitgebreide statistieken uitdraaien over alles en iedereen, zeker als het een eigen webdienst betreft. Verder kan iedereen met een andere reply-to mailen, dus dat is ook niet zo spannend.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 06-06-2011 12:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:53:
Ook volkomen logisch natuurlijk dat het spam is. Waarom zou Google een aparte klik van een gebruiker nodig hebben om te zien of een account actief is? Die lui kunnen zo zeer uitgebreide statistieken uitdraaien over alles en iedereen, zeker als het een eigen webdienst betreft. Verder kan iedereen met een andere reply-to mailen, dus dat is ook niet zo spannend.
Ik meen dat punt inderdaad ook al te hebben genoemd.

@Stoffel
Dat het brak Engels was, wat iemand anders zei, viel me trouwens pas op toen het werd gezegd. Kwam net uit bed toen ik het zag, dus het brein stond nog op minimaal :P

@Caeruleus
Als het dus iets is wat iedereen kan doen boeit het al iets minder (behalve dan dat er hier best vieze mensen achter zitten). Ik dacht dat in principe alleen Google zelf met een @google.com adres kon versturen, en dat alle andere mensen altijd en alleen via @gmail.com dat kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Snake schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:43:
Onderaan -> Misbruik / Abuse. Hoe meer mensen hoe sneller het weg is :)
Dat is ook gewoon een Google Docs formpje, kan dat niet van dezelfde mensen zijn? Doe dat soort dingen dan liever via http://docs.google.com -> etc. ;)

marco.meijer: iedereen kan elk mailadres gebruiken als afzender. Ontvangen daarentegen is een ander verhaal. Werkende mailadressen misbruiken valt snel op omdat er mensen op reply gaan drukken. Maar een noreply@ niet zo snel.

Blijft een duidelijke scam.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marco.meijer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:58:
Kwam net uit bed toen ik het zag, dus het brein stond nog op minimaal :P
reminder: raak geen computer aan zonder dat je eerst 3 bakken koffie op hebt ;)

Sowieso:
To confirm your account kindly fill the account verification form.
Als dat geen weggever is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 11:24
De link in de TS even in code tags gezet. Kan niet iemand er onbewust op klikken.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
Mail werkt echt super simpel.
1. Telnet naar mailserver op poort 25
2. Type HELO mailserver.iets
3. Type MAIL FROM:obama@whitehouse.gov
4. Type RCPT TO:Khadaffi@tentcity.lib
5. Type DATA en druk op ENTER
6. Stuur je bericht en zeg een . op een lege regel om het bericht te versturen.

Bij een mailserver die niet goed is ingesteld zou je bij stap 3 echt alles kunnen ingeven zonder dat er een controle wordt uitgevoerd.
Pagina: 1