Hallo. Ik hoop dat ik in dit topic een beetje goed zit.
Ik kwam er net achter dat ik een paar dagen geleden een aparte email die van google.com afkomstig leek in mijn spambox kreeg. Ik vond het idee dat Google zelf zomaar alle accounts die niet werden gebruikt zou weggooien zonder dat het op tweakers.net kwam al raar. Nog raarder was dat je zelf stappen zou moeten ondernemen om je account niet kwijt te raken, in plaats van dat Google zelf detecteerd wie in zoveel tijd al eens heeft ingelogd en wie niet. Duidelijk voorbeeld van harde nepperij, als je het mij vraagt, om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn gmail account het zelf ook niet vertrouwd. Apart is toch dat er echt een google.com achter het email adres zit. Het lijkt dan ook niet op een gmail account dat een random persoon heeft aangemaakt, want dan zou het op gmail.com eindigen.
Wat ik me dan ook meer afvraag is of ik nu bang moet zijn dat Google zelf toch wel aardig hackbaar lijkt te zijn.
Ik zal de inhoud van de email hier posten.
Ik kwam er net achter dat ik een paar dagen geleden een aparte email die van google.com afkomstig leek in mijn spambox kreeg. Ik vond het idee dat Google zelf zomaar alle accounts die niet werden gebruikt zou weggooien zonder dat het op tweakers.net kwam al raar. Nog raarder was dat je zelf stappen zou moeten ondernemen om je account niet kwijt te raken, in plaats van dat Google zelf detecteerd wie in zoveel tijd al eens heeft ingelogd en wie niet. Duidelijk voorbeeld van harde nepperij, als je het mij vraagt, om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn gmail account het zelf ook niet vertrouwd. Apart is toch dat er echt een google.com achter het email adres zit. Het lijkt dan ook niet op een gmail account dat een random persoon heeft aangemaakt, want dan zou het op gmail.com eindigen.
Wat ik me dan ook meer afvraag is of ik nu bang moet zijn dat Google zelf toch wel aardig hackbaar lijkt te zijn.
Ik zal de inhoud van de email hier posten.
van Gmail Team mail-noreply@google.com
aan
datum 3 juni 2011 18:57
onderwerp De-Activation Alert!
details verbergen 3 jun. (3 dagen geleden)
Waarschuwing: dit bericht kan afkomstig zijn van iemand anders dan wordt beweerd. Wees voorzichtig bij het volgen van links die erin staan, of bij het sturen van persoonlijke informatie naar de afzender. Meer informatie
Dear Gmail Account User,
Due to the congestion in our Gmail database, We will be shutting down all unused accounts before on the 30th of June. You will have to re-confirm your account as soon as possible to enable us upgrade your account before the deadline date.
To confirm your account kindly fill the account verification form.
After Following the instructions in the sheet, your account will not be interrupted and will continue as normal. Thanks for your attention to this request.
code:
1 https://spreadsheets3.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDA3dXhfa2lrdTkxS0RodjdrLVJTamc6MQ
We apologize for any inconvenience.
Thanks & Regards,
Engineer.J.Williams
Upgrade Team Controller
[ Voor 0% gewijzigd door iisschots op 06-06-2011 14:36 . Reden: MOgelijke foute link ]