Belabberde FPS in BFBC2 met 2 GTX560's

Pagina: 1
Acties:

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-02 14:08

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Beste GoT'ers

Ik ben sinds een maand overgestapt van 2 GTX260's naar 2 GTX560's en ben tot nu toe erg tevreden over de performance op 1 ding na. Ik kan sinds de overstap battlefield bad company niet fatsoenlijk spelen. De fps ligt in de range van 5-10fps en de gpu usage komt niet boven de 20% uit. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals drivers updaten (heb nu de 275.33's) en het spel opnieuw installeren. Ik heb me immidels ook suf gegoogled en het enige dat eigenlijk kan vinden is mensen die een cpu limit hebben. Maar dit lijkt me met een i7 860 op 3,6Ghz geclocked niet echt het geval.

Het vreemde is alleen, dat als ik het spel opnieuw installeer en update en ik het daarna direct speel er niks aan de hand is, dan speelt het super soepel. Alleen als ik het afsluit en weer opnieuw opstart het probleem weer van voor af aan begint.

Specs van het systeem:
i7 860
maximus III formula
corsair dominator GT's 1600 CL7
2x evga gtx560's fpb
auzentech bravura geluidskaart
4 tal samsung schijven waarvan 2 in raid 0
corsair 800D kast
Win7 64 bit

Is er iemand die hier mee bekend is, of een oplossing weet? Alvast bedankt :)

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02 15:21
Probeer het eens met een enkele GTX560?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-02 16:40

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien slaat het spel niet de juiste settings op? Of gebruikt ie misschien nog settings van je vorige setup ?

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik weet niet of je driver versie een typo is (de 175.33) maar de nieuwste zijn 275.33.. Kijk anders eens naar de instellingen in je nvidia control panel hoe de sli instellingen staan voor badcompany of probeer het met 1 kaart zoals SytseHartvelt al zegt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Driver versie was idd een typo, 275.33 is de versie ik nu heb, maar heb ook al 270.xx geprobeerd en 267.xx. De settings van de vorige setup lijkt me niet het probleem, heb het spel immers opnieuw geinstalleerd en oude config files weggooit. Fysiek heb ik het nog niet getest met 1 kaart, heb wel via nvidia controlpannel ingesteld dat het 1 kaart moet gebruiken, maar ook dit heeft niet geholpen. Ik ben echt een beetje ten einde raad en een fresh windows install zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er word hier naast een os re-instal ook een direct x re-instal geopperd.

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Dank je hippo, die was ik ook al tegen gekomen, en heb toen geprobeerd te updaten maar had al nieuwste direct-x. Maar kun je ook een reïnstall doen van direct-x? Heb dat nog nooit hoeven doen. Ik ga het wel proberen in ieder geval als ik weer thuis ben van het werk.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Deze site geeft een register edit aan, en deze site heeft het over een programmaatje.
Ook zou je een systeem herstelpunt kunnen opzoeken, maar dan loop je weer tegen andere onwenselijke zaken aan denk ik.

Let wel op dat Direct x eigenlijk niet bedoeld is om te uninstallen,dus lees even goed.

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Wow 8)7 , na al meer als maand niet hebben kunnen spelen en ten einde raad hier een topic gestart, kom ik vanmiddag thuis van mijn werk en heb ik de gouden ingeving om bfbc2.exe eens te runnen als admin.....Dit bleek wonderen te doen en het spel draait nu weer zoals je zo verwachten op een dergelijke sli setup. Dat was een nuttig zelf reflectie momentje om het maar even zo te noemen. Al met al, bedankt voor de input en het topic mag wat mij betreft op slot en ver weggestopt in de kast der vergetelheid. :+

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

djfrankel schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:24:
Wow 8)7 , na al meer als maand niet hebben kunnen spelen en ten einde raad hier een topic gestart, kom ik vanmiddag thuis van mijn werk en heb ik de gouden ingeving om bfbc2.exe eens te runnen als admin.....Dit bleek wonderen te doen en het spel draait nu weer zoals je zo verwachten op een dergelijke sli setup. Dat was een nuttig zelf reflectie momentje om het maar even zo te noemen. Al met al, bedankt voor de input en het topic mag wat mij betreft op slot en ver weggestopt in de kast der vergetelheid. :+
heb je ook FPS verschil tussen met en zonder opstarten als Admin?

d:)b :henk d:)b

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
MrJayMan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:10:
[...]

heb je ook FPS verschil tussen met en zonder opstarten als Admin?
Van 5-10fps naar 60fps stabiel (vsync aan), ik zou zeggen van wel :+
Pagina: 1