Toon posts:

Advies: NAS of Sharepoint?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 314204

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben partner van een bedrijf wat op zoek is naar een oplossing voor ons netwerk.

We bestaan uit 2 kantoren en zoeken naar een omgeving waar we een schijf creëren die zichtbaar is voor >20 medewerkers vanuit deze 2 kantoren. [zeg een soort F schijf in je explorer]. 1 GB qua storage is meer dan genoeg, het is feitelijk alleen bedoeld voor word- powerpoint- en excel bestanden.

Nu hebben wij op dit moment Terminal Server, maar door een keuze om een webbased CRM systeem te gaan gebruiken, is deze TS omgeving overbodig geworden. Iedereen werkt nu alleen nog met Office en de online CRM.

Ik ben naarstig op zoek naar een eenvoudige oplossing voor ons netwerk. Heb diverse zaken voorbij zien komen, maar het nadeel is dat men vaak 15 tot 20 euro per user per maand rekent, dit loopt behoorlijk op met 20 users. Het hoeft zeker niet gratis te zijn, maar 400 euro/maand is toch wat teveel voor 1 GB.

Beide kantoren hebben Ziggo Zakelijk [géén vast IP adres bij Ziggo helaas].

hoor graag of iemand een toepassing kent ! BVD !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 20:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

Misschien heel simpel maar is een dropbox account niet voldoende?
Alleen qua gelijktijdig in hetzelfde bestand werken kan wat problemen geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 314204

Topicstarter
Gohan-san schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:24:
Misschien heel simpel maar is een dropbox account niet voldoende?
Alleen qua gelijktijdig in hetzelfde bestand werken kan wat problemen geven.
Heb ik bekeken, alleen daar kun je niet met 20 accounts in. De oplossing zou zijn: een Dropbox met de mogelijkheid om meerdere unieke accounts aan te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Google Docs dan misschien ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 14:10
2x een simple nas (bijvoorbeeld Qnap TS-110) en live sync aan zetten tussen beide.
Hiermee creeer je gelijk een soort backup op een externe locatie. Wil je nog meer zekerheid dan zou je ook een twee bay variant kunnen nemen en deze in raid 1 zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is het niet wat professioneler om de twee kantoren via een site to site VPN te koppelen en dan een degelijke NAS in het netwerk te hangen. Dat is wel een eenmalige investering maar je hebt geen maandelijkse kosten. Ik zou overigens bij wat je ook besluit wel even nadenken over hoe je de data gaat backuppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ruitech schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:29:
2x een simple nas (bijvoorbeeld Qnap TS-110) en live sync aan zetten tussen beide.
Hiermee creeer je gelijk een soort backup op een externe locatie. Wil je nog meer zekerheid dan zou je ook een twee bay variant kunnen nemen en deze in raid 1 zetten.
Replicatie != backup!!

Als je namelijk aan de ene kant het bestand weg gooit wordt dat netjes gerepliceerd...bestand is dus weg...

S2S VPN kan een oplossing zijn maar je zit met het probleem van wisselende ip adressen...

Ik zou gaan kijken naar een VPS (Virtual Private Server) bij een ISP of zelf een server gaan colocaten. kosten hiervoor is tientjes werk.

Zet daar Windows Server 2008 op met Sharepoint services en je bent een heel eind. Je kunt dan zelfs nog een VPN opzetten naar de server als je het echt helemaal veilig wilt hebben maar een SSL verbinding naar sharepoint moet voldoende zijn...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

Ik begrijp niets van je titel, hoe kan je een NAS en Sharepoint als oplossing met elkaar vergelijken!?

Als je de oplossing puur voor opslag wil gebruiken dan ben je met een NAS snel klaar. Als je alle toeters en bellen van Sharepoint nodig hebt (of gaat gebruiken) dan is de NAS geen optie.

Misschien zou je de eisen en wensen eens goed op een rijtje kunnen zetten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:06
voor de wisselende ip adressen: gebruik maken van dyndns oplossingen. Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat je ip adres wijzigt als de op de modem aangesloten apperatuur aan blijft staan (en een IP adres blijft gebruiken).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee