Toon posts:

PC stiller krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:52
Hallo beste Tweakers,

Ik heb een 2 jaar oude pc die toch wel veel geluid maakt. Begin me er steeds meer aan te irriteren, je hoort de fans altijd nadrukkelijk aanwezig zijn. Helaas ben ik echt een noob als het aankomt op fans e.d. Het enige wat ik heb gedaan is Qfan aanzetten op "normal". Dit scheelt een beetje, de fan draait minder hard bij idle gebruik ~1500RPM. Ik sta open wat geld uit te geven om deze pc stiller te krijgen. De kast is trouwens onlangs nog schoongemaakt. Ben wel bekend met het vervangen van onderdelen in de kast.

Dit is mijn pc:

- Coolermaster Centurion 5 Midi Tower
- Fortron Source 450W voeding ATX 2.0
- Asus P5QL Pro moederbord Intel P43
- Intel Core2Quad Q9400 4×2,66 GHz 6M Box
- 2 keer 2048MB DDR2/800 Dimm Bulk
- 1 TB Hitachi SataII 16MB 7200rpm
- XFX Radeon HD4870 1gb (heb ik zelf erin gedaan, produceert geluid tijdens gamen, maar dat is niet erg)
- Sony AD7203S DVD+-RW DL SATA
- 16:1 kaartlezer intern USB2.0

Verder heb ik nog 2 "losse" fans in de kast zitten. 1 aan de achterkant en 1 heel moeilijk bereikbaar aan de voorkant voor de harde schijf.

Idle zijn dit de temperaturen en fan speeds:
CPU: 30-40 graden
Moederbord: 41 graden
Auxiliary?: 21 graden
Chassis1: 1200rpm
CPU: 1500rpm
Harde schijf: 34 graden
GPU: 61 graden
GPU fan: 0%

[Voor 8% gewijzigd door -Edwin- op 06-06-2011 11:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eerst achterhalen welke fan zoveel kabaal maakt, kan maar zo dat deze niet meer goed is. Heel makkelijk te testen door ze per stuk met je vinger stil te drukken. Wel goed mikken ;)

Zelf nog recent de fans vervangen, en een wereld van verschil. Wel opletten dat je of een fancontroller erbij koopt of zorgt dat ze allemaal 4pins zijn (iig de casefan + cpufan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
SYQ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:26:
Eerst achterhalen welke fan zoveel kabaal maakt, kan maar zo dat deze niet meer goed is. Heel makkelijk te testen door ze per stuk met je vinger stil te drukken. Wel goed mikken ;)

Zelf nog recent de fans vervangen, en een wereld van verschil. Wel opletten dat je of een fancontroller erbij koopt of zorgt dat ze allemaal 4pins zijn (iig de casefan + cpufan)
Is het niet gevaarlijk om zomaar terwijl de pc aanstaat in die kast te zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Ik denk dat je je vraag beter hier kan stellen ;) .
[Geluid] Het stille PC topic deel IV

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Oke, ik zal in dat deel een topic openen. Had beter moeten kijken, sorry! Deze mag op slot hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Nog 1 vraag dan hier: Ik ben nu dus 1 voor 1 die fans aan het tegenhouden om te kijken welke geluid maakt. Mag ik dat ook doen met die van de voeding? Of is dat gevaarlijk. Ook is er 1 fan waar ik niet echt bij kan aan de voorkant. Het geluid komt in ieder geval niet van de achterste fan en ook niet van de CPU fan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je voedingfan stilzetten kan makkelijk voor even. Je moet het geen uren door laten draaien, maar even stoppen om te kijken of het ding nu het meeste geluid maakt kan prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
En mag dat dan met een pen oid? Want mijn vingen komt niet door de "bescherming" ervoor. Dit geldt ook voor de extra fan aan de voorkant van de pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
-Edwin- schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:47:
En mag dat dan met een pen oid? Want mijn vingen komt niet door de "bescherming" ervoor. Dit geldt ook voor de extra fan aan de voorkant van de pc.
Pak gewoon iets kleins van plastic, zodat je niet (perongeluk) een stukje metaal ergens tegenaan duwt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:56

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik denk dat 2 topics overbodig is. Aangezien het over koeling gaat.
PC stiller krijgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Edwin-
Oke ik ga nu echt daar verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Een topic is genoeg hoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee