Acties:
  • 0Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 15:24

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
Mijn vriendin wil graag een Blackberry, vooral omdat ze er zo fijn mee kan mailen; maar haar systeembeheerder houdt bij hoog en bij laag vol dat een Blackberry niet 'zomaar' kan syncen met een Microsoft Exchange server. Verder kan ik er nog bij vertellen dat de bedrijfsomgeving Citrix draait. Letterlijk mailde hij, na navraag door mijn vriendin:
Het probleem met Blackberry is dat uitwisseling alleen mogelijk is wanneer er een Blackberry Exchange Server wordt geinstalleerd. Dat is een server die speciaal voor Blackberry's het verkeer met Exchange regelt. We hebben met de instituten afgesproken dat we deze oplossing niet ondersteunen, teveel extra kosten en onderhoud.

Er bestaan een paar pakketjes voor Blackberry die kunnen syncen zonder de genoemde server. Daar is echter weer voor nodig dat alle email/agenda items eerst naar een externe server van de leverancier van het pakketje wordt getrokken. Deze stuurt het vervolgens naar je Blackberry. Dit is een soort abonnement waarvoor je jaarlijks betaald. De server van die provider wil bovendien toegang tot onze exchange omgeving en dat geeft beveiligingsriscico's. Dus ook dat is voor ons geen optie.

Een citrixreceiver geeft je toegang tot de volledige citrixomgeving. Op dit moment wordt er bij XXXXX getest met het inloggen via een receiver. Het is de bedoeling om dat na de zomer mogelijk te gaan maken. Er zijn echter nog knelpunten te tackelen voor dit echt gerealiseerd kan worden. Ik ga ervan uit dat dit ook voor Blackberry zal gaan werken als het zover is...maar slag om de arm

De beste optie die je nu hebt is toegang tot outlook via webmail op de Blackberry.
het adres is: https://webmail.XXXXXX.nl Je logr daarop in met je reguliere gegevens.
Nu gaan zowel mijn BoFH als Bullshit detector tegelijk af, maar ik weet te weinig van Blackberry om er iets zinnigs over te zeggen. Ik dacht altijd dat het hele Blackberry systeem zo ongeveer gemaakt was om (seamless) te integreren met Microsoft Exchange, of heeft deze man inderdaad een punt; dat er allerlei risico's en extra software nodig zijn?

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je hebt normaliter inderdaad een BES nodig. De details ken ik niet aangezien ik enkel de BES-services monitor, maar zijn antwoord lijkt mij wel te kloppen. Van Citrix weet ik niets.

[Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 06-06-2011 11:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://nl.blackberry.com/services/business/
Was mijn eerste hit met Google. Staat duidelijk dat Blackberry Enterprise Server nodig is. Dan moet je dus naar een applicatie van een derde partij kijken die wel rechtstreeks met Exchange kan communiceren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.runpcrun.com/blackberry-exchange

Blijkbaar hoeft er geen BES ingericht hoeft te worden, maar ik neem aan dat bedrijven bovenstaande tweaks niet gaan uitvoeren op 't netwerk.

Dus ja, afaik heeft haar systeembeheerder nog steeds gelijk.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is toch heel simpel? Jouw vriendin's RFC is naar de toekomst doorgeschoven ipv afgeschoten, als haar dat niet bevalt, is het mss zinvol dat ze bij een ander bedrijf gaat solliciteren dat al wel BB's aanbiedt.

Ik kan trouwens weinig in je post vinden dat je zelf heb gezocht naar BlackBerries icm Exchange, anders was je er wss achter gekomen dat je dus een BES moet draaien naast de Exchange omgeving om BB's te integreren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 15:24

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
@fridgeman, ik heb zitten zoeken en vind zowel BES als een heleboel reclame over de fantastische integratie van Blackberry met Microsoft Excange; en daar wordt ik niet veel wijzer van omdat de marketing boys blijkbaar beweren dat het allemaal heel eenvoudig is, maar er blijkbaar dus wel degelijk technische tweaks nodig zijn;
zoals ik al zei is mijn kennis van dit soort systemen simpelweg te beperkt om het op waarde te schatten, maar ik geloof dat het nu wel duidelijk is. Voor integratie is een BES nodig en die kost geld, en deze man heeft keurig gelijk. Blijkbaar zijn mijn BofH en Bullshit detector te gevoelig afgestemd ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus koop een Android, iOS of Windows Phone 7 telefoon, dan werkt het allemaal prima zonder extra software en kosten :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 401657

Zit hier een soortgelijke situatie, bedrijf waar ik werk heeft microsoft exchange en geen BES.

Mijn oplossing was om de gegevens van de exchange in te vullen bij het instellen van de e-mail via de provider, in mijn geval Vodafone. http://mobileemail.vodafone.nl/

In dat systeem kan je gewoon aangeven dat de mails uit een exchange server van Microsoft gehaald moeten worden en 20 minuten later kan je gewoon de mails binnen halen en antwoorden vanaf datzelfde adres. De enige beperkingen die ik hierin ondervind is een gebrek aan submappen en de agenda, dit laatste kan ook opgelost worden met Google Synch app voor de agenda.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee