Uploaden bestanden in browsers iPad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
Als ik (bijv. om een foto toe te voegen op een forum) een bestand wil uploaden kan dan niet. En dan bedoel in kien een linkje naar een bestand op een server, maar gewoon een upload dialog <input type='file'... />. In geen enkele browser, ook niet iCab en Atomic, ook al hebben deze wel een 'Downloads' of 'Documents' folder.
Ook de 'standaard' foto's (van de standaard 'Photos' app zijn niet te uploaden.
Zelfs de lukkigste telefoon browser kan dat gewoon.

Zie ik iets over het hoofd ?

[ Voor 14% gewijzigd door skatebiker op 06-06-2011 08:49 ]

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
Je kan niet uploaden onder iOS. Je hebt immers standaard 'geen filesystem'. (Imho zou het wel mogen dat je bijvoorbeeld foto's kan uploaden, maar dat terzijde).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
Jawel er is wel een file systeem maar de gebruiker kan alleen in de subfolder van elke app. Browsers hebben een 'Downloads' of 'Documents' folder dus die documenten moet je toch (alleen vanuit de folder van de desbetreffende browser app) weer kunnen uploaden ?
Er zijn twee mogelijkheden: :
- Het is gewoon niet geimplementeerd
- Het mag niet van Apple

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
Er is inderdaad een filesystem, maar deze zie je niet als gebruiker. Dat was mijn punt meer. De foto's staan ergens in een mapje waarschijnlijk, maar niet in 'folders' maar deze zijn georganiseerd in bijvoorbeeld evenementen en gezichten (gezien vanaf de Applicatie).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
skatebiker schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
Jawel er is wel een file systeem maar de gebruiker kan alleen in de subfolder van elke app. Browsers hebben een 'Downloads' of 'Documents' folder dus die documenten moet je toch (alleen vanuit de folder van de desbetreffende browser app) weer kunnen uploaden ?
Er zijn twee mogelijkheden: :
- Het is gewoon niet geimplementeerd
- Het mag niet van Apple
Zoals ZpAz zegt, ja, browsers hebben zelf folders waar ze hun gedownloade pruttel en hun cache e.d. opslaan. Dat gewone browsers dat hebben en dat je daar bij kunt op bijvoorbeeld de PC betekend niet automatisch dat dit ook kan op een iPhone of iPad o.i.d.

Waarom niet? Zie je eigen twee mogelijkheden. Aan geen van beide kun je iets doen volgens mij, het ligt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:21

World Citizen

FreeReef.nl

Het idee is dat je niet op een website bestanden upload, waardoor er weer risico's ontstaan..

Ze willen dat de website een App bouwt. Die binnen de veilige muren van Apple zijn dienst doet.

Ik ben hier blij mee... je ziet ook meer en meer adoptie.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
Ja precies dacht ik al.
Daarom zijn de meesta apps gewoon overbodig.
Ik heb alleen 'echte' apps en niet van die 'websitevervangers' zoals facebook, hotmail, nu.nl, or degrelijke (cr)apps.