Toon posts:

Wat voor koeler, als ik celly 533 clock naar 800

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor koeler kan ik het beste kopen als ik mijn celeron 533 wil overclocken naar 800.
:+

Verwijderd

eeeeeh een ijsblok :)

Verwijderd

Is het een celly1 of een celly2?
celly1: Vergeet het maar, die houden op bij iets meer dan 600 MHz. Misschien als je stikstofkoeling gebruikt.
celly2: Als je een beetje geluk hebt loopt ie met een standaard fan al op 800 MHz.

Verwijderd

een celly1 houdt op bij 580 max met luchtkoeling.

als je de CPU nu al thuis hebt liggen dan gaatie max tot 580, als je nog van plan bent om hem te kopen, w8 dan ff, de celly2s komen vanaf 566Mhz beschikbaar.

Verwijderd

En als je hem wel al gekocht hebt, moet je eens kijken bij mijn foto's bij "de DELTA fans review", daar staat onder in midden een extra grote 6x6 cooler, met ook groter blok, dat ding maakt 5300 tpm, te koop bij Conrad.
(of OC-Shop)

Verwijderd

Ik zou inderdaad es kijken of dat een Celly2 is. Mijn 600 zit nu ook 800mhz niet met standaard koeling. Er zit wel wat meer op. Hij is nu 32graden zoiets. En het loopt erg lekker
Celly2 begint vanaf 566 en 533 is nog Celly1

Verwijderd

Niet waar, Celly 2 begint vanaf 533 zie Jorg.nl :+

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zal ik eens een voorstel doen voor goede koeling? Neee, laat ook maar. ;)

Herman
--- www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn Abit BX6 kan geen cuppermine processoren aan dus moet ik het helaas met celly 1 doen.
Ik had de revieuw gelezen van die celly die makkelijk te overklokken was naar 800, maar dat is dus de celly 2 (of cuppermine) :)

Verwijderd

Volgens mij kan de celly2 wel op je mobo. De celly2 kan namelijk ook op de bh6. Gisteren ofzo stond daar een review van op tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Op de abit site bij de FAQŽs staat dat de BH6 en Bx6 1.0, 1.01 en 1,02 geen cuppermine cpuŽs ondersteune omdat de "CPU core voltage niet sufficient" is (er staat bij probably)!
Maar inderdaad hebben ze hem getest met een BH6 1.0 (met de laatste bios), maar volgens mij is de celly 2 dan ook geen coppermine technologie. :+

Verwijderd

De cely2 is niks anders als een cumine met maar 128kb cache en een lagere busspeed voor zover ik begrepen heb, dus zal wel niet kunnen!
Pagina: 1