Toon posts:

Welke Windows Gaming-OS als Server?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corimo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 23:04
Beste Tweakers,
Ik ben de laatste weken bezig met het opbouwen van een service voor gamers.
Op het moment is het nog heel simpel en aardig.
- webserver [usbwebserver] ( een forumpje waar de gamers kunnen communiceren )
- (spel Server) Unreal Tournament 2004 server
- (spel server) Terraria server

Dit draait bij mij op een simpel laptopje met windows 7 home premium + alle bloatware die bij de aankoop van je product horen. De Dell software zeg maar.
De specs van deze laptop zijn:
-Intel Pentium T4500
-2GB DDR3 memory
-320GB HDD

Welke grafische Windows Server-OS raad jij aan?
Ik heb iets gelezen over windows server 2008 en Windows Home Server 2011, maar heb toch het idee dat Home server 2011 voor andere doeleinden geldt (uiteraard, het pure thuisgebruik).

Ik stel uw reacties zeer op prijs!
Met vriendelijke groet,
Corimo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Alle Windows Servers zijn ruim aan de prijs wil je deze gaan gebruiken..

Voer gewoon een schone installatie van Win7 home premium uit? Lekker licht, lekker makkelijk.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maakt het wat uit? Wat jij nu draait kan op Windows XP tot Windows Server 2008 R2 gedraaid worden, ik zie geen voordelen in een server OS tov een desktop OS.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corimo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 23:04
Aha,
Ik heb altijd gedacht dat zo'n server OS wat meer te bieden had door minder andere zooi aan services enzo te draaien en iets over geheugen management. Maar dat natuurlijk ook geen magie.
Ik gooi er dan gewoon lekker een verse windows 7 Home premium op.
Veel dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt inderdaad standaard een flink aantal services niet draaien, die kan je echter ook zelf gewoon uitzetten. Ik denk dat een versie installatie al veel zal schelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee