Toon posts:

Netwerkprinter drukt traag af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipper88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 14:13
Hoi iedereen

Ik heb onlangs een netwerkmultifunctional van Samsung aangekocht (CLX-3185N), een mooi printertje. Na enkele weken in gebruik te nemen heb ik toch nog wat problemen waar ik niet over geraak. Daarom probeer ik hier wat meer raad te vinden.

Als ik een document afdruk vanaf mijn MacBook, een document met meerdere pagina's, dan lijkt het alsof de printer niet alles in één geheel gaat afdrukken maar per pagina. Hij laat de pagina's er niet uit 'rollen' maar telkens tussen 2 pagina's maakt hij het geluid alsof hij opnieuw aan het initialiseren is voor een nieuwe printopdracht.

De printer is aangesloten op de router via UTP en heeft een statisch IP via DHCP meegekregen. Op mijn Macbook heb ik de printer vervolgens via het HP Jetdirect protocol toegevoegd als printer. Op de printer zelf heb ik via de webinterface de doorvoersnelheid op 100 MBps/full duplex gezet en de printer heeft 256mb ram wat me toch voldoende lijkt voor een doorsnee document.

Is er een bepaalde instelling die ik ove rhet hoofd zie? Of moet de afdrukwachtrij anders worden geconfigureerd? Ik zie in ieder geval de oplossing niet voor me, hopelijk kan iemand me hier wat inzicht in bieden..

Daarnaast print hij soms vreemde tekens af, maar dat gebeurt maar af en toe en zal misschien een kleine glitch in het systeem zijn..

Alvast bedankt!

Philip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je het van een andere computer (Windows) afdrukt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Schieten de pagina's er wel uit als je via usb print?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

En wat als je de nieuwste driver van samsung zelf installeerd?
http://www.samsung.com/us/support/downloads/CLX-3175/XAA

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipper88
Via de Windows pc in het netwerk (Vista) drukt hij een document van meerdere pagina's vlot en als één geheel af. Via USB zal ik straks nog eens proberen als ik ergens nog een USB kabeltje kan vinden hier :-)

Zijn er bepaalde opties die ik misschien kan instellen? De Samsung handleiding spreekt ergens van een optie die de performance van lange documenten kan omhoog krikken. Natuurlijk is die optie, schijnbaar, nergens te vinden in mijn systeempaneel..

Ik heb trouwens de laatste (4.0) driver via samsung gedownload en geïnstalleerd ;)

ALvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Ergens diep in de handleiding verstopt:
step 5. SelectSocket/HPJetDirectinPrinterType. WHEN PRINTING A DOCUMENT CONTAINING MANY
PAGES, PRINTING PERFORMANCE MAY BE ENHANCED BY CHOOSING SOCKET FOR PRINTER TYPE OPTION
(en dan heb ik het over: http://downloadcenter.sam...026132451875/Guide_EN.pdf , pagina 212 v/d 218 ofwel p38 van de software sectie)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Flipper88
Blijkbaar heb ik na nog enkele probleem de oplossing van dit probleem gevonden.

Als ik een document afdruk dat volledig zwart is, maar ik dat niet expliciet in de instellingen zo aangeef, gaat de printer dat als een kleurdocument beschouwen en dat duurt dus blijkbaar langer. Een kleurdocument zal volgens mij wat complexer zijn er daarmee de langere tijden per pagina..

Als ik dus aangeef dat het in grijswaarden moet worden afgedrukt is de snelheid oké. Het lijkt mij wel raar dat de printer dat zelf niet kan uitmaken ofdat zoiets niet wordt meegestuurd vanuit de printopdracht (autmoatisch dan) maar bon, dat weet ik dus al.

Nu had ik ook last van de pagina' met rare tekens die uit mijn printer vlogen bij een opdracht (som wel soms niet). Dit doet hij tot alle papier op is :s. Na het herinstalleren van de drivers from scratch lijkt dit, hout vasthouden, wel opgelost..

Dus hopelijk is mijn probleem nu van de baan :) Alvast bedankt voor de reacties hier, al was het maar een foutje in mijn gedachtengang :D

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 16:19
Het is idd een beetje vreemd dat de printer niet zelf detecteert of het plain zwarte tekst is of kleur, maar dat kleur langer duurt, zeker afhankelijk van het dpi is idd waar. Een hoog dpi bestand van laten we zeggen 100MB, kan voor de printer al makkelijk naar het tienvoudige worden vertaald zodat de printer het kan begrijpen. Is ook weer afhankelijk van diverse factoren, maar waar is het zeker.

Zijn de documenten overigens originelen, of probeer je scans te printen? In het 2e geval zou het idd kunnen dat je die scans met een kleurenprofiel hebt gescand en wordt dan dus ook zo vertaald. In het eerste geval is het vrij vreemd, dan zou je eens kunnen proberen met nieuwere of misschien oudere drivers te werken om te testen of dat het probleem oplost. Sowieso verstandig om het voortaan eerst op zwart/wit in te stellen ongeacht het originelen zijn of scans, want anders kost het je kleuren-toner als je tekst afdrukt.

• Flipper88
Het waren originelen telkens (Word, PDF voornamelijk) maar inderdaad zal ik vanaf nu het vakje grijswaarden wel aanvinken als ik een tekst wil afdrukken :)

• Flipper88
Oké, nu wordt ik helemaal gek. Ik heb onlangs de nieuwste drivers (nogmaals) geïnstalleerd. Uninstall oude - reboot - printer verwijderd - reboot - nieuwe installeren - reboot - printer toevoegen - reboot. Omdat de printer van die rare tekens op de eerste lijnen van een blad printte. Dit euvel was even verholpen tot ik net een pdf wou afdrukken.

De printer begint als een gek van die pagina's erdoor te trekken met enkel die paar regeltjes op met al die rare (wingdings font achtige) tekens op..

De printer staat op een andere kamer dus ik kan er niet altijd gaan bijstaan om de opdracht te annuleren.. Weet er iemand een oplossing op dit, lastige, probleem?

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je de mogelijkheid hebt: test eens met het gebruiken van een PCL danwel postscript driver, of juist het uitzetten daarvan. Ik heb dat echt wezenlijk veel verschil zien maken.

Wat je beschrijft met die vele rare tekens duidt er als ik me niet vergis op dat je postscript naar je printer stuurt terwijl die dat niet ondersteunt, dus ik denk dat je dat iig uit kunt sluiten. Maar d'r zal vast wel iemand zijn die dat kan bevestigen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flipper88
Aha, dat heeft dus daar misschien mee te maken, zal ik dat eens in google loslaten en hopen op een oplossing :-) bedankt!

Edit: Ik heb momenteel het protocol van de printer van Jetdirect al naar LDP veranderd.. LAat ons hopen dat ik nu niet zoveel papier meer moet verspillen met rare tekentjes :-)

[Voor 42% gewijzigd door Flipper88 op 10-06-2011 14:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee