Toon posts:

[Testcase] Giant's Causeway & Connemara National Park

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Zoals jullie van mij weten, laat ik me het meest verleiden tot het fotograferen van landschappen.
Vorig jaar in oktober heb ik het herfstlicht bezocht in de mooie en ruige natuur van Schotland, te zien in dit topic: Deathchant in "[Showcase] Scottish highlands".

De magie die in de lucht in Ierland hangt, kan ik vaak niet loslaten. Dus ook dit jaar ben ik in Ierland geweest. Waar ik in mijn vorige case (Deathchant in "[Showcase] Landschap Ierland 2") alle 5 de schiereilanden van het zuidwesten heb bezocht, besloten we dit jaar om het ruige noorden op te zoeken.
We hadden in Dublin de huurauto opgepikt en zijn via de Causeway coastal route helemaal naar Bushmills gereden (Noord-Ierland) waar wij 3 dagen verbleven om o.a. het natuurfenomeen The Giant's Causeway (natuurlijk onstane, meerhoekige basaltstenen) te bezichtigen.
Vervolgens hebben wij een wandeltocht gemaakt over de touwbrug Carrick-a-rede wat, door de windkracht 7 best pittig was.

We zijn daarna overgestoken naar de republiek Ierland en hebben onder andere Malin Head, Hornhead en de Sleave League kliffen bezocht, die we dus niet gezien hebben door het extreme weer.

Voor ons laaste stuk van de vakantie hebben we 5 uur naar beneden gereden waar we het prachtige Connemara National Park bezocht hebben.
Ik heb 7 van de 10 dagen erg slecht weer gehad, dus ik kan niet enorm veel van het echte noorden van de republiek, wat testcase-waardig materiaal is, met jullie delen.

De spullen die ik gebruikt heb zijn:
- Canon 40D
- Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM
- Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM

HDR's heb ik wel gemaakt, maar zitten niet in deze testcase. Panorama's ook niet, omdat mijn PC het pano-stitchen niet aankan ;)
Ook heb ik bij sommige foto's gebruik gemaakt van een B+W Circ.Pol Kaesemann filter. Het kan zijn dat de grotere formaten niet helemaal scherp zijn. Kep wat compressie gebruikt en naar 1000x1000 dimensies geresized in LR3.

#1: Giant's Causeway

Groter

#2: Sunset in Clifden, Connemara

Groter

#3: Kylemore Abbey, Connemara NP

Groter

#4: Sunset at the Giant's Causeway

Groter

#5: Sunset near Roundstone, Connemara

Groter

#6:The Giant's Cause from above

Groter

#7: View over Connemara National Park from up the Diamond Hill mountain top

Groter

#8: Carrick-a-rede Rope bridge

Groter

#9: The Giant's Causeway route from above

Groter

#10: Rainshowers through the mountains (viewed from up the Diamond Hill Mountain top)

Groter

#11: Sunset on "the sky road" in Clifden, Connemara

Groter

#12: Sunset at The Giant's Causeway

Groter

The End :)

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17

Polariteit

Testende fotografeur

Leuke serie :)

#1 - Mooie plaat die lekker wegkijkt. Weinig mis mee.

#2 - Mooie lucht! Wat ik aan de voorgrond wel jammer vind is dat het onderste stukje land overloopt in het bovenste stukje land.

#3 - Deze plaat kijkt ook erg prettig weg. Wel jammer dat het water niet vlak is, dit is zo'n typische plaat waarbij je een gladde spiegel verwacht met reflecties ;)

#4 - Mooi licht, het standpunt vind ik wat minder. is ietwat te afstandelijk.

#5 - Ook hier mooi licht. Jammer van de wat rommelige voorgrond, daardoor kijkt de plaat wat minder prettig.

#6 - Gave plaat!

#7 - Leuk uitzicht. De foto oogt wel wat flets, komt wellicht door de hoogte denk ik.

#8 - Leuke foto die aantoont hoe nietig de mens in dit landschap eigenlijk wel niet is.

#9 - Fijne compo, je blik gaat zo de diepte in. Wel jammer van de toch wel donkere rots links.

#10 - De mooiste plaat van de serie, schitterende sfeer. Jammer dat je het riviertje niet beter ziet!

#11 - Deze vind ik ook niet zo prettig kijken door de vlakverdeling.

#12 - Mooi met die rollende golf, jammer dat je niet wat later geklikt hebt zodat de golf in duizend stukken uiteengespat op de foto staat.

Al met al een leuke serie, maar ik moet zeggen dat ik je vorige serie beter vond.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Hey Marcel :)

Altijd goed om ook commentaar te lezen van iemand die landschappen fotografeert ;)

#2: Dit commentaar had ik eigenlijk een beetje verwacht ;) Je hebt gelijk, maar hier kon ik verder weinig aan doen. Ik had van die mega irritante elekticiteit/telefoonkabels in de weg hangen daar. Ik was niet in de gelegenheid om de foto vanaf een hoger standpunt te nemen.

#4: ik stond toch behoorlijk dichtbij hoor :) maar ik begrijp je punt. Misschien had ik meer stenen erop moeten zetten op de voorgrond zodat er wat meer diepte inzat.

#5: het was eigenlijk wel een beetje de bedoeling dat het zo "rommelig" was. Tis daar heel ruw landschap (met maar 1 huisje) en wilde het ruwe in contrast stellen met het zachte mooie licht.

#7: ja, ik kreeg het onder geen enkele mogelijkheid goed, of ik moest al gaan HDR'ren, maar ja, zonder statief en windkracht 7 is dat niet te doen. Ik was al blij met de polafilter. Het overzicht laat wel goed zien hoe een groot deel van het Connemara gebied is opgebouwd.

#9: dit was ook de bedoeling. Er waren nogal wat donkere wolken die behoorlijke schaduwen legde op bepaalde stukken. Call me stupid, maar ik heb wat met lichtvlekken die een land half wel en half niet belichten :D Ik kon het bij de Schotland case ook niet laten om er ene in te gooien :D

#10: ik heb ook een closeup van het riviertje, maar het is maar heel klein sowieso. Dus daar kon ik echt niet veel aan doen.

#11: hier kon ik ook echt niks aan doen. ik zou boven de zee moeten zweven om dit goed te krijgen. De weg (sky-road) is erg smal en kon op geen enkele mogelijkheid deze foto anders maken.

#12: hehe, ook die heb ik voor je ;) maar ik moest een keuze maken. Echter, uit elkaar spattende golven zijn niet altijd even spannend: ze beslaan een groot deel van de foto en het ziet er wel beweeglijk uit, maar oogt vaak ook rommelig.

Hmmm klinkt behoorlijk verdedigend, mijn commentaar, maar zo is het niet bedoeld; de omstandigheden waren er dit keer niet, mede door veel smalle wegen en dingen die altijd in de weg stonden. Alle kritiek is welkom en zal het natuurlijk ook overdenken bij de volgende vakanties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

Hmmm klinkt behoorlijk verdedigend, mijn commentaar, maar zo is het niet bedoeld; de omstandigheden waren er dit keer niet, mede door veel smalle wegen en dingen die altijd in de weg stonden. Alle kritiek is welkom en zal het natuurlijk ook overdenken bij de volgende vakanties.
Is natuurlijk helemaal niet erg, dan is me vaak iig wel duidelijk waarom je bepaalde keuze gemaakt hebt. En hoe je het ook wendt of keert, landschapsfotografie hangt en staat met het weer :P
#2: Dit commentaar had ik eigenlijk een beetje verwacht ;) Je hebt gelijk, maar hier kon ik verder weinig aan doen. Ik had van die mega irritante elekticiteit/telefoonkabels in de weg hangen daar. Ik was niet in de gelegenheid om de foto vanaf een hoger standpunt te nemen.
In dat geval kan ik het me heel goed voorstellen, in dit soort platen zie je het liefst zo min mogelijk storende elementen als elektra en telefoon.
#5: het was eigenlijk wel een beetje de bedoeling dat het zo "rommelig" was. Tis daar heel ruw landschap (met maar 1 huisje) en wilde het ruwe in contrast stellen met het zachte mooie licht.
Dan zou ik waarschijnlijk die rotsformaties op de voorgrond iets meer in een lijn naar de horizon geplaatst (mits het huisje er nog op had gepast). Maar goed, ik heb makkelijk praten zo vanachter mijn beeldscherm :D
#12: hehe, ook die heb ik voor je ;) maar ik moest een keuze maken. Echter, uit elkaar spattende golven zijn niet altijd even spannend: ze beslaan een groot deel van de foto en het ziet er wel beweeglijk uit, maar oogt vaak ook rommelig.
Klopt, is vaak ook mazzel hebben met dat soort actiemomenten :)
zal het natuurlijk ook overdenken bij de volgende vakanties
Dan zie ik de foto's graag weer verschijnen :P

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik heb nog wat foto's op FB geupload, maar FB vernaggelt de kwaliteit. Dus als je benieuwd bent naar wat andere shots, kun je hier browsen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

Deathchant schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:51:
Ik heb nog wat foto's op FB geupload, maar FB vernaggelt de kwaliteit. Dus als je benieuwd bent naar wat andere shots, kun je hier browsen :)
Nice!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee