Toon posts:

[Boete] Terecht of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Vrijdag heb ik van de beste vrienden die ik ken, stadswachten, een leuk cadeau gekregen. Een prent. Normaal ben ik geen zeikerd en betaal ik hem gewoon, maar ik wil graag weten wie in z'n recht staat.

De boete is gegeven voor: Parkeren op de stoep

Bij onderstaand plaatje:
- Auto staat in rode vierkant
- Auto staat op 'onze' oprit (de blauwe deuren zijn van de garage)
- De stoep is gelijk gemaakt met de weg, het wekt de indruk van een oprit

Nu is mijn vraag dus, is de boete terecht of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 08:03
Volgens het regelement verkeersregels en verkeerstekens mag je niet op of voor een inrit parkeren (Artikel 24 RVV, Hoofdstuk 2, Paragraaf 10).

De oprit/inrit maakt deel van het trottoir, terecht lijkt me dus.

[Voor 12% gewijzigd door Martijn-V4 op 05-06-2011 22:01. Reden: Aanvulling.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:09
dus je mag niet op je eigen inrit parkeren ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Als deze oprit deel uitmaakt van een openbaar trottoir lijkt het me niet meer dan normaal dat je daar niet mag parkeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
sjaakwortel schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:05:
dus je mag niet op je eigen inrit parkeren ?
Nee want het is onderdeel van het trottoir.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:33
Zoals Martijn al aangeeft. Omdat de inrit onderdeel uitmaakt van het trottoir hebben ze gelijk.

Maar dat ze gelijk hebben is natuurlijk één, of het gevoelsmatig eerlijk is, misschien niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is niet jouw oprit, het is de stoep. Als je een stuk voortuin had tussen die garagedeur en die stoep had je daar natuurlijk wel mogen staan maar daar is hier geen sprake van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

daarom noemen ze het een oprit en geen parkeerplaats....

Je hebt gegokt en verloren, take it like a man.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En voordat je vraag waarom je er dan wel op mag rijden om je inrit / garage in te komen: dat is het recht van overpad.
Seriously, zet het ding dan gewoon binnen de deuren, ben je overal van af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 22:02

Knightwolf

Ringmeister

Ook als er VOOR de oprit (dat stuk aflopende stoep) een parkeerstrook is mag je NIET voor die opritparkeren, ook niet als het je eigen oprit is. Een parkeerwacht kan namelijk niet zien dat het jouw auto is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik zie daar geen oprit, maar een trottoir. Dus de auto stond geparkeerd op de stoep.

[Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 05-06-2011 22:32]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Daar mag je idd je auto niet neerzetten. Waarom geen idee, vind het zelf ook vreemd. Ookal staat ie zo voor je eigen huis. Maar enfin, dit stond in het theorieboekje die ik had toen ik bezig was voor rijbewijs B. Kan me wel voorstellen waarom je er niet mag staan. Op deze manier blokkeer je namelijk het trottoir (weliswaar niet volledig maar toch). In weze heb je dus je auto op de stoep staan. Daar is de stoep niet voor bedoeld, maar een parkeervak. Vind het gevoelsmatig ook krom, zeker wanneer het voor je eigen huis is. Maar rationeel gezien kan ik er prima in komen. Sneu maar enfin: terechte boete :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:49

Goverman

not loaded

Zoals het er uit ziet sta je:
- voor een inrit
- op het trottoir (deels)
- je hindert de fietsers (gedeeltelijk op een fietsstrook parkeren).

Alle gedragingen zijn fout (afzonderlijk), zodat je voor elke afzonderlijke handeling een bekeuring kunt krijgen. Echter, je krijgt uiteraard maar één boete voor één overtreding (te weten: parkeren op een plek waar dat niet mag). Op zich is de bekeuring dus terecht.

Mocht je hier nu de balen van hebben dan kun je natuurlijk even afwachten voor welke overtreding je de bekeuring hebt gekregen. Is dat voor parkeren op het trottoir dan hoef je de moeite van beroep instellen niet te proberen. Alleen een verhuizing of een medisch noodgevalletje o.i.d. kan je bij de rechter dan redden (deels of geheel). Dat is - gelet op het verhaal van TS - niet het geval. Voor de fietsstrook geldt hetzelfde (mocht dat het geval zijn, maar dat is op de foto niet goed te zien).

Heb je een bekeuring gekregen voor 'parkeren voor een inrit' dan kun je proberen beroep in te stellen met het argument dat het voor je eigen garage is. Ik kan zo snel echter geen jurisprudentie vinden over dit soort zaken (die zal er vast zijn), zodat ik niet weet of dit beroep überhaupt enige kans maakt.

Een verhuizing leverde mij ooit nog een bekeuring op voor stilstaan op de stoep (niet eens parkeren...) en tijdens het ophalen van een nieuwe doos kwam er een prent onder (ik heb er niets van gezien). Bij de rechter kon dit op enig begrip rekenen en daardoor werd de bekeuring gematigd tot de helft (€ 30,= i.p.v. € 60,=).

En nee, ik doe verder geen uitspraken over het morele aspect van bekeuringen aanvechten. Het is een recht van TS waar hij al of niet gebruik van kan/wil maken.

[Voor 5% gewijzigd door Goverman op 05-06-2011 23:15]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is dat Enschede? Als ik het goed ken (ben daar een paar keer geweest en volgens mij herken ik dat deel daar) is het een rare situatie. Je mocht er staan vroeger! Het was idd dat je deel op de stoep mocht staan en daar maakte ze nooit problemen van (2006-2007). Ik stond bij een bedrijf daarnaast volgens mij ook vaak gewoon op de stoep of deels erop. Geen enkel probleem maar ik denk dat ze qua handhaving toch maar iets hebben aangescherpt want het was vaak een gevaarlijke situatie.

Ik sleepte soms met wat pc dus vandaar gewoon op de stoep en klaar. Ik heb er vaak gewoon 5 uur zo gestaan. Ik heb geen bedrijfsbus of wat dan ook maar een personenauto dus je ziet ook niet dat ik echt als werklui bezig ben.

[Voor 20% gewijzigd door itsalex op 05-06-2011 23:25]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Wat een reacties zeg :p

Dat is inderdaad in Enschede...
En even snel reageren:
- ik blokkeerde het fietspad niet
- elke buur zet de auto van 'hun' op de 'inrit'...

Maar oke, ik zit dan gewoon fout, so be it. Maar waarom maken ze het dan zo, andere tegels en verlaagde stoep, dat het lijkt alsof het een inrit/parkeerplaats is. Heel raar, maargoed, weer wat geleerd :)

En de auto binnen zetten kan niet, de garage is 3 meter breed ofzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 09:47
Anoniem: 94768 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:10:
Wat een reacties zeg :p

Dat is inderdaad in Enschede...
En even snel reageren:
- ik blokkeerde het fietspad niet

Maar oke, ik zit dan gewoon fout, so be it. Maar waarom maken ze het dan zo, andere tegels en verlaagde stoep, dat het lijkt alsof het een inrit/parkeerplaats is. Heel raar, maargoed, weer wat geleerd :)

En de auto binnen zetten kan niet, de garage is 3 meter breed ofzo
Beetje creatief zijn ;) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 22:02

Knightwolf

Ringmeister

Heb met google maps de exacte locatie eens goed bekeken. Het is opvallend dat er op de 'opritten' een duidelijk andere steensoort gebruikt wordt waardoor een duidelijk pad afgebeeld wordt. Het is dus niet 'gewoon stoep'. Verder zie ik 2 auto's WEL duidelijk op de stoep staan, die parrallel staan aan een auto in een vak. Dubbel geparkeerd dus. Verderop is bij een winkel een breed stuk van diezelfde stenen als de 'opritten' gemaakt en daar staan alle auto's haaks op de weg naast elkaar alsof dat een stukje met dwarse parkeervakken is.

Nou ik dit gezien heb en weet, vind ik het erg vreemd dat jij daar een bekeuring voor gehad hebt. Zoals die 2 die dubbelparkeren op de stoep, staan daar vaker auto's? Krijgen die ook een bekeuring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:23

Specht

Il Cuore Sportivo

Zal wel weer een ellenlange nutteloze discussie worden, maar er is maar 1 manier om erachter te komen of dat het mag of niet. Bewijsmateriaal en akte van beediging etc opvragen via de wob, vervolgens bezwaar maken en situatie aangeven en goede argumenten gebruiken in jouw voordeel. :)

Ik heb laatst ook een boete gehad voor "parkeren" waar het niet mocht.
Maar ik was niet aan het parkeren, maar aan het laden en lossen bij mijn flat, tevens hebben de stadswachten in kwestie opgeschreven dat ik er 10 min geparkeerd stond zonder laad en los activiteiten, wat dus gelogen is want ik was nog geen 2 min binnen en had knipperlichten aan. Tevens heb ik een brief van de gemeente, ondertekend door de wethouder dat laden en lossen van bewoners in mijn straat gewoon is toegestaan. Kortom bezwaar procedure loopt en ik ga het die stadswachten is fijn inpeperen dat ze staan te liegen (leugen + ambtseed = feit) en mij onterecht een bon proberen aan te smeren... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 94768 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:10:

Zoals eerder gezegd betekent een inrit, ook al is het je eigen inrit, nog niet dat je recht hebt om er op te parkeren, als de inrit over de openbare weg loopt.

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:49

Goverman

not loaded

Specht schreef op maandag 06 juni 2011 @ 00:46:
Zal wel weer een ellenlange nutteloze discussie worden, maar er is maar 1 manier om erachter te komen of dat het mag of niet. Bewijsmateriaal en akte van beediging etc opvragen via de wob, vervolgens bezwaar maken en situatie aangeven en goede argumenten gebruiken in jouw voordeel. :)

Ik heb laatst ook een boete gehad voor "parkeren" waar het niet mocht.
Maar ik was niet aan het parkeren, maar aan het laden en lossen bij mijn flat, tevens hebben de stadswachten in kwestie opgeschreven dat ik er 10 min geparkeerd stond zonder laad en los activiteiten, wat dus gelogen is want ik was nog geen 2 min binnen en had knipperlichten aan. Tevens heb ik een brief van de gemeente, ondertekend door de wethouder dat laden en lossen van bewoners in mijn straat gewoon is toegestaan. Kortom bezwaar procedure loopt en ik ga het die stadswachten is fijn inpeperen dat ze staan te liegen (leugen + ambtseed = feit) en mij onterecht een bon proberen aan te smeren... :)
Mwah, personeelsgegevens van de verbalisanten opvragen is niet nodig hoor (dat heeft het CVOM ook wel in een database staan). Bovendien is het niet echt relevant: een hokje vergeten aan te kruisen is geen doodzonde voor het CVOM: desnoods sturen ze je een nieuwe bekeuring met verbeterde gegevens (dat mag namelijk). Een brief sturen met je eigen verhaal en eigen woorden is goed genoeg. Mocht het CVOM dit afwijzen (en die kans is > 99%) dan kun je daarmee alsnog naar de rechter. De rechter is niet geïnteresseerd in juridische bewoordingen die al of niet kloppen (daar prikt hij/zij genadeloos doorheen), maar wel in de feitelijke situatie en omstandigheden.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee