Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astromenia
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 21:20
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Tokina atx pro 80-200mm 2.8 (atx-828). Ik gebruik de lens in combinatie met mijn Nikon d80. Dat bevalt meestal prima maar in de helft van de tijd wordt de lens niet gezien door mijn body. De camera geeft dan een fee melding. Wat schudden met de lens of opnieuw mounten helpt soms. Op internet vindt ik een aantal topics waarin wordt gemeld dat de lens moet worden gere-chipt. Dit omdat de lens een stuk ouder is dan de body. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben ondervonden en of het met re-chippen inderdaad is op te lossen.

Alvast bedankt,
Erwin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 18:01
Misschien helpt het om gewoon de contacten schoon te maken? Als die geen goede verbinding hebben kunnen je lenzen ook vreemd doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astromenia
Contacten schoonmaken helpt niet. Dit was ook mijn eerste gedachte omdat het schudden van de lens soms helpt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 20:50
Dit is een lens die in Nederland erg weinig verkocht is, ik zou daarom ook op dpreview wat posten. Contact opnemen met tokina nederland kan maar die lui reageren niet heel snel.

Ik heb ooit een hele oude tokina 19-35 gehad, die had ook een rare chip, werkte allemaal prima maar op de body kon ik het diafragma openen tot f1.1

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astromenia
Ik had vandaag al contact met Tokina nadat ik gister had gemaild. Ik kan de lens opsturen voor onderzoek maar dat kost me minimaal 150 euro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 08:05
De diafragmaring moet goed op het kleinste diafragma staan, de ring duwt dan een schakelaartje op de body om. Ik heb ook al twee lenzen gezien waarbij het pinnetje dat de schakelaar op de body indrukt is afgebroken. Als dat het geval is, of als het half is afgebroken, kan dat get probleem verklaren. Een stukje plastic en superlijm kunnen dan wonderen doen.

Hier geel/oranje omcirkeld.

[Voor 19% gewijzigd door Teun_2 op 07-06-2011 11:01]

Te koop: Canonlenzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ken je niet iemand met een Nikon body die de lens een keer voor je kan mounten? (i.e. op de andere body)

Hoewel ik de lens verdenk, is het soms wel eens handig om uit te sluiten dat het je body is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astromenia
Het pinnetje is in orde. Deze drukt dat palletje ook keurig weg. Ik heb deze lens ook op mijn D70 gehad die ik voor mijn D80 had. Daar had ik hetzelfde probleem.

Ik heb de lens gister op Zandvoort veel gebruikt. Na een aantal keer de lens los en weer vast te draaien leek het beter te gaan. Waarmee en hoe maken jullie de contacten schoon? Misschien dat dat het dan toch is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 13:10
Ik heb bijna het zelfde met mijn Tokian Atx AF400 SD. echter geeft hij bij mij soms spontaan een F-- eror, dan is het enige wat help de lens even een stukje van de mout te halen. Ik moet zeggen dat het de laatste tij véél minder is geworden dan toen ik hem net had. Ik stoor me er eigenlijk niet zo aan.
Bij mij is wel het diafragmaringslotje afgebroken waardoor deze wel eens van het minimale diafragma af gaat een dan een FEE error geeft.
Contacten zou ik met een beetje 96% alcohol en een wattenstaafje schoonmaken, ik betwijfel echter of dit het probleem is. Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astromenia
Ik stoor me er ook niet heel erg aan als ik tijd heb maar wanneer net die ene auto hard uit de bocht komt...

Ik zal eens op zoek naar alcohol, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176826

Contactspray? Maar dan moet je natuurlijk wel opletten dat je dat niet op je glas spuit. Trouwens ook als je met alcohol aan de slag gaat wil je dat liever niet op het glas krijgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee