Toon posts:

Installeer Windows op harde schijf voor een andere pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Hallo, ik heb hier een pc die gewoon Windows 7 of Vista niet installeren wil. Krijg bij Windows 7 steeds de melding: DVD/CD driver missing browse to find it. Maar dat is gewoon de Drive waarmee ik windows aan het installeren ben. Ik heb de disk drive al opgewisselt met een andere waarvan ik zeker weet dat ie goed is maar geen verschil. Bios al helemaal geupdate tot laatste versie maar steeds hetzelfde. Kan ik niet windows op een andere pc op de andere zijn hard disk niet installeren en dan in die pc doen die windows niet installeren kan?
Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57
Je kan de driver toch gewoon even installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
Nee er is geen speciale driver voor. De driver die hij nodig heeft zit standaard al in Windows.

[Voor 23% gewijzigd door jackieboy8 op 05-06-2011 21:42. Reden: Beter Beschreven]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik denk dat je windows cd naar zn grootje is, gooi er eens een linux live cdtje in, en kijk wat er dan gebeurd..

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
nee het is een nieuwe Windows 7 Disk. Heb hem gisteren nog gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Mits de hardware (mobo/chipset i.i.g.) het zelfde is, anders is het niet aan te raden wat je wil.
Er blijft altijd zooi achter van de hardware installatie's uit de installatie pc.

Win7 laat zich prima vanaf usb stick/drive installeren, dat lijkt me een betere optie als de bios opstarten van usb ondersteund.

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
jackieboy8 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:38:
Nee er is geen speciale driver voor. De driver die hij nodig heeft zit standaard al in Windows.
Jawel, anders geeft Windows die melding niet.
Alleen is die driver voor de chipset op je moederbord, niet voor je drive. Waarschijnlijk heb je de drive via S-ATA aangesloten op een AHCI-poort.

Download die dus eens van de site van je moederbord-fabrikant, en zet ze op floppy/usb. Tijdens installatie kun je hem toevoegen.

[Voor 7% gewijzigd door frickY op 06-06-2011 08:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Gero71 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:07:
Mits de hardware (mobo/chipset i.i.g.) het zelfde is, anders is het niet aan te raden wat je wil.
Er blijft altijd zooi achter van de hardware installatie's uit de installatie pc.
Dat is al lang achterhaald. Met Win7 kan je prima een installatie uitwisselen. Sterker nog: Als je Windows installeert wordt gewoon een image hersteld uit het bestand install.wim.
Het enige waar je tegen aan kan lopen is dat je een storage adapter hebt waarvan er geen stuurprogramma's standaard in Windows zitten. In dat geval kan je heel simpel, d.m.v. Offline Servicing, de driver toevoegen aan de installatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
gewoon de windows disk compleet op de hd kopiëren en dan van schijf starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23
bootable usb stick...
is sneller dan van cd installeren en gemakkelijk te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• broadbeanprop
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09-2020
Probeer eens om in je bios je sata poorten op ide mode te zetten, mocht het dan nog niet werken zou ik inderdaad wat nickertNL al zei, een bootable usb stick maken.

• jackieboy8
alleen zit er in de bios geen optie om vanaf USB op te starten dus dat kan ik niet doen. Kan ik via een floppy disk (bootable) de installatie op de usb stick starten en de schijven zijn IDE thx!

• jackieboy8
Ik zal als Iemand het nodig heeft het modelnr. Van het Mobo posten

• Anoniem: 304782
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
jackieboy8 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:28:
Kan ik niet windows op een andere pc op de andere zijn hard disk niet installeren en dan in die pc doen die windows niet installeren kan?
Ja, volgens mij kan dat wel. Je moet dan na de eerste reboot pc uitzetten schijf in andere pc stoppen en daar verder laten gaan met installatie. Volgens mij moet het dan wel lukken. In de eerste fase kopieerd hij dacht ik alleen bestanden.
Probeer eens om in je bios je sata poorten op ide mode te zetten,
Dat is ook een veel voorkomend probleem check ff je bios of daar een optie te vinden is.

Btw probeer eens een andere cd te booten kijken of dat wel wil of ff andere cdrom speler uit de pc overzetten die het zeker weten deed.

succes

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
jackieboy8 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:36:
alleen zit er in de bios geen optie om vanaf USB op te starten dus dat kan ik niet doen.
Dan zou je zo'n oud systeem hebben dat je er ook geen W7 fatsoenlijk op kan draaien. Maar sowieso is het handig als je een compleet lijstje met specs post.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jackieboy8 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:10:
Ik zal als Iemand het nodig heeft het modelnr. Van het Mobo posten
Lijkt me sowieso handig om met dergelijke belangrijke info in het begin al op de proppen te komen.

Je zal de eerste niet zijn die op een ICH5(r) chipset Win7 wil installeren en er dan achterkomt dat je dat beter niet had kunnen doen omdat die not supported is (geen Intel drivers, dus YMMV).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jackieboy8
Het gaat om een computer met een VIA KT600 chipset. Het is een Asus A7v600-X moederbord.
Weet iemand hoe je Windows 7 erop kan zetten. Heb vista ook geprobeerd maar ook geen succes. Heb wel meerdere forums gezien van mensen die windows 7 er al op draaien alleen dan weer een audio driver missen dus het moet te doen zijn. Maar krijg de melding dat ie geen driver voor de CD/DVD driver kan vinden en of ik die kan browse. Heb al een andere DVD drive geprobeerd waarvan ik zeker weet dat die goed werkt op windows 7 maar ook geen resultaat. (het is dus de chipset)
Wat nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
Niemand Die weet hoe of wat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:08

Gé Brander

MS SQL Server

Installatie starten op een andere pc, bij de eerste keer herstarten tijdens de installatie de pc uitzetten, hd overzetten, en dan eens kijken of het lukt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
KT600? Lol, toen had ik een nForce2 en was ik 10 jaar jonger dan nu :P. Los van het feit of het installeren werkt of niet, Win7 gaat hier volgens mij totaal niet op draaien. Nieuwe hardware is tegenwoordig ook niet zo duur meer en werkt meestal out of the box.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
@XeNeRgY
Nee weet ik heb zelf een Mac Pro en een Corei7 PC en een paar Core2Duo tjes. Deze PC met KT600 is van mijn Neefje. En die is 12 en heeft geen geld duzzz maar wil wel een beetje Counter-Strike 'e en heb op internet gelezen dat het kan. thx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jackieboy8 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:36:
@XeNeRgY
Nee weet ik heb zelf een Mac Pro en een Corei7 PC en een paar Core2Duo tjes. Deze PC met KT600 is van mijn Neefje. En die is 12 en heeft geen geld duzzz maar wil wel een beetje Counter-Strike 'e en heb op internet gelezen dat het kan. thx
Als je er ook nog spelletjes op wil spelen, zou ik er geen besturingssysteem op zetten die al te zwaar is voor het systeem. Kijk eens uit welk jaar dat moederbord (en de rest van de computer) is, en zet er dan een OS op uit die tijd. Ik gok dat Windows XP nog wel wil.
Waarom Windows 7 forceren als die computer dan al traag als stroop wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Als je er ook nog spelletjes op wil spelen, zou ik er geen besturingssysteem op zetten die al te zwaar is voor het systeem. Kijk eens uit welk jaar dat moederbord (en de rest van de computer) is, en zet er dan een OS op uit die tijd. Ik gok dat Windows XP nog wel wil.
Waarom Windows 7 forceren als die computer dan al traag als stroop wordt?
2002-2004 geloof ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee