Ik heb een aantal video's gekregen voor monatage en nabewerking.
Heb proberen te zoeken op Tweakers en google, maar vermoed dat ik niet de juiste termen gebruik met zoeken, want krijg er niet veel uit. En vermoed dat ik toch echt niet de eneige ben met dit probleem.
De opnames zijn gedaan met een breedbeeld camera, dus niet HD.
De extensie is .MOV en wordt dus niet gelezen (standaard) door Adobe.
Door de extensie te renamen naar .MPEG zijn die wel door Adobe in te lezen.
Maar na het inlezen wordt de breedbeeld afgebeeld in een smaller formaat geen breedbeeld maar ook niet 4:3, maar er tussenin. Beeld is dus al het ware in elkaar gedrukt en is iedereen erg slank..!!
Ik heb alle sequence settings in Premiere al gehad, geloof ik....maar krijg het niet goed.
Vermoed dat het met het pixel formaat heeft te maken.
En als ik het goed krijg, vraag ik mij af of ik het kan gebruiken i.c.m. een FULL HD video?
Heb proberen te zoeken op Tweakers en google, maar vermoed dat ik niet de juiste termen gebruik met zoeken, want krijg er niet veel uit. En vermoed dat ik toch echt niet de eneige ben met dit probleem.
De opnames zijn gedaan met een breedbeeld camera, dus niet HD.
De extensie is .MOV en wordt dus niet gelezen (standaard) door Adobe.
Door de extensie te renamen naar .MPEG zijn die wel door Adobe in te lezen.
Maar na het inlezen wordt de breedbeeld afgebeeld in een smaller formaat geen breedbeeld maar ook niet 4:3, maar er tussenin. Beeld is dus al het ware in elkaar gedrukt en is iedereen erg slank..!!
Ik heb alle sequence settings in Premiere al gehad, geloof ik....maar krijg het niet goed.
Vermoed dat het met het pixel formaat heeft te maken.
En als ik het goed krijg, vraag ik mij af of ik het kan gebruiken i.c.m. een FULL HD video?
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship