Toon posts:

Adobe Premiere Video wordt smal (in elkaar gedrukt)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 23:06

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
Ik heb een aantal video's gekregen voor monatage en nabewerking.

Heb proberen te zoeken op Tweakers en google, maar vermoed dat ik niet de juiste termen gebruik met zoeken, want krijg er niet veel uit. En vermoed dat ik toch echt niet de eneige ben met dit probleem.

De opnames zijn gedaan met een breedbeeld camera, dus niet HD.
De extensie is .MOV en wordt dus niet gelezen (standaard) door Adobe.
Door de extensie te renamen naar .MPEG zijn die wel door Adobe in te lezen.

Maar na het inlezen wordt de breedbeeld afgebeeld in een smaller formaat geen breedbeeld maar ook niet 4:3, maar er tussenin. Beeld is dus al het ware in elkaar gedrukt en is iedereen erg slank..!!

Ik heb alle sequence settings in Premiere al gehad, geloof ik....maar krijg het niet goed.
Vermoed dat het met het pixel formaat heeft te maken.

En als ik het goed krijg, vraag ik mij af of ik het kan gebruiken i.c.m. een FULL HD video?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:24
Even een schopje naar het goede forum :)
--> Foto & Video Workflow

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
Ik zat inderdaad te twijfelen...bedankt ;-)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke versie van Premiere? En waarom zou .mov niet gelezen worden?

Je kunt in je Project panel op de videobestanden rechtsklikken en kijken bij modify -> interpret footage, daar kun je dingen aanpassen als framerates, aspect ratios, dat soort dingen. Zorgen dat het in je project past. Doet dat wat je wilt?

Edit: en je kunt het gebruiken i.c.m. HD video (tegenwoordig kun je volgens mij zo ongeveer alles gebruiken met alles!), maar bedoel je je SD video geupscaled naar een HD project of HD video gedownscaled naar een SD project..? Waar maak je het uiteindelijk voor?

[Voor 30% gewijzigd door hfos op 06-06-2011 09:08. Reden: Aavulling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-03 12:03

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik denk dat je Pixel Aspect Ratio verkeerd is bij sequence settings, kijk op dit plaatje.

Die moet niet op Square Pixels 1.0 staan, maar waarschijnlijk op Anamorphic Pixels 1.333 staan. Als je pixelresolutie voorderest goedstaat, dit moet volgens mij dan 720x576 zijn, dan wordt automatisch je aspect ratio van je beeld 16:9.

Over je combinatie van SD en HD videomateriaal moet je dit YouTube filmpje kijken. Je moet dus een aparte timeline/sequence maken voor je SD materiaal (720x576, 25 frames, 1.333 pixel ratio) en je HD materiaal (1920x1080, 25 frames, 1.0 pixel ratio) en dan nog een 'Master' timeline/sequence om de boel samen te voegen. Deze master timeline moet je de instellingen geven waarin je uiteindelijk je video wil hebben. Dit kan je ook HD doen, het SD materiaal wordt dan gewoon geinterpoleerd en zal wel duidelijk minder mooi zijn dan het HD materiaal (hoe beter de camera hoe minder het opvalt, dus een DVX100 of XL2 zal het prima doen)

(Dit 'nesting' is trouwens een feature die alleen in CS5 werkt en dat heb je denk ik niet, aangezien CS5 gewoon .mov kan inlezen)

[Voor 48% gewijzigd door G-Tus op 06-06-2011 10:13]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Topicstarter
(Dit 'nesting' is trouwens een feature die alleen in CS5 werkt en dat heb je denk ik niet, aangezien CS5 gewoon .mov kan inlezen)
Bedankt voor de duidelijke info.

Echter heb wel de Adobe Pro CS5 64Bits...!! zou dus moeten werken volgens jou.??

Op het plaatje staat PIXEL ASPECT RATIO op tabblad General...echter dat tabblad kan ik niet kiezen, GREYOUT. Ik moet dus eerst een Sequence preset kiezen? of kan ik dat achteraf wijzigen?

[Voor 25% gewijzigd door John2B op 07-06-2011 23:16]

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen idee of je dat achteraf kunt wijzigen, maar ik weet niet of het aan de sequence ligt of de interpretatie van je footage, daar zou ik zelf mee beginnen namelijk. Als je die eerst in orde maakt neemt de nieuwe sequence de goede settings over, mits je deze maakt door de footage op het 'New item'-icoontje te slepen (wat ik vaak doe).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee