Acties:
  • 0Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:53

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Beste tweakers,
het is mij ter ore gekomen dat ik mijn Asus P5B Deluxe met 2 ethernet poorten als router kan gebruiken. Ook diverse internetsites hebben dit bevestigd, maar het is me nog niet gelukt het werkende te krijgen. Het is namelijk de bedoeling om mn xbox via de PC van internet te voorzien. Nu zit er een cheap-o switch tussen, die toch al gauw tegen de 20W uit de muur trekt :X En met de komende upgrade van de modem van 100 -> 1000 mbit moet zo'n switch er toch tussen uit (of vervangen worden natuurlijk).

Als ik echter een kabel tussen de computer en de xbox leg hebben beide apparaten opeens geen internet meer. Het wisselen van de poorten geeft hetzelfde resultaat. Ik heb verder in de BIOS van het moederbord ook niks kunnen vinden. En via Windows al helemaal niets.
Dus daarom dat ik jullie hulp maar inschakel.

alvast dank,

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Maak eens een netwerk brug tussen die twee netwerkkaarten. :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheAmassama schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:01:
Nu zit er een cheap-o switch tussen, die toch al gauw tegen de 20W uit de muur trekt :X
Ik durf te wedden dat je PC wanneer die aan staat meer gebruikt. Ja, hij werkt niet als router als 'ie uit staat. Je moet Internet Connection Sharing aan zetten in Windows (wat in feite een netwerkbrug aanmaakt zoals webfreakz.nl al aangeeft). Daarvoor moet de computer echter wel ingeschakeld staan, anders heb je alsnog geen internet.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:32
TheAmassama schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:01:
Beste tweakers,
het is mij ter ore gekomen dat ik mijn Asus P5B Deluxe met 2 ethernet poorten als router kan gebruiken. Ook diverse internetsites hebben dit bevestigd, maar het is me nog niet gelukt het werkende te krijgen. Het is namelijk de bedoeling om mn xbox via de PC van internet te voorzien. Nu zit er een cheap-o switch tussen, die toch al gauw tegen de 20W uit de muur trekt :X En met de komende upgrade van de modem van 100 -> 1000 mbit moet zo'n switch er toch tussen uit (of vervangen worden natuurlijk).

Als ik echter een kabel tussen de computer en de xbox leg hebben beide apparaten opeens geen internet meer. Het wisselen van de poorten geeft hetzelfde resultaat. Ik heb verder in de BIOS van het moederbord ook niks kunnen vinden. En via Windows al helemaal niets.
Dus daarom dat ik jullie hulp maar inschakel.

alvast dank,
--> http://www.routershop.nl/...switch-green-ethernet.htm Volgens de PDF 7,4W Daar zittend e andere GB switches van 5 poorten ook ongeveer bij. Is heel verschil met een complete pc die aan moet blijven of een 20W...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:53

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Hmm, 7,4W. Ik wist niet dat die dingen ook zuinig konden zijn :>
Kijk, mijn computer staat toch al vaak aan, dus dat is eigenlijk niet echt een probleem. Maar zo'n switch gebruikt wel continu 20W of ~10W in standby.
Goed iig, bedankt voor de snelle reacties. Ik zal eens oriënteren naar zo'n "Green" switch.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een PC als router gebruiken (alleen mobo zonder CPU, RAM, PSU etc doet verdraaid weinig ;) ) kan, maar voor thuisgebruik komt dat neer op het gebruiken van een grote DAF truck als boodschappenwagentje.

Als je PC nu al 24/7 aanstaat valt er duidelijk wat voor te zeggen, maar gezien een PC idle al gauw 50W of mee trekt hoef je maar een paar uur extra aan te hebben staan om meer te verbruiken dan een simpele switch.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee