Op verzoek een alias in /5 aangemaakt - als er een groep is die graag bijdraagt om het goede doel te dienen, dan is DPC het wel. Ik hoop wel voor de organisatie dat ze niet €100 storten voor iedere 250 respondenten, anders kon het onderzoek wel eens duurder uitvallen dan voorzien
Als iemand die met enige regelmaat onderzoeken initieert, ben ik wel van mening dat de wijze waarop het valideren soms gebeurt niet prettig is voor de deelnemer. Je hebt vaak het gevoel dezelfde vraag te beantwoorden. Natuurlijk wil je nuance en validatie mogelijk maken door zaken op verschillende wijze voor te stellen, maar don't overdo it
Het heeft in dit geval tevens tot gevolg dat de survey vrij fors is. Nu schat ik in (mooie aanname, misschien leuk voor onderzoek

) dat de gemiddelde GoTter daar niet veel problemen mee heeft, maar toch.
Ik begrijp de bedoeling van de vragen over hoger en lager in rang, maar óf er mist een definitie, óf de vragen waaruit je kan opmaken op welke wijze iemand het gevoel van rang bepaalt. Het enkel verwijzen naar rang is iets waar buiten de organisatiestructuur (zichtbare hiërarchie) denk ik de meeste forumgebruikers niet op zitten te wachten. Je ZIET wel hier en daar verwezen worden naar hoe lang iemand geregistreerd is als 'bron' om aan te geven dat ze beter weten hoe het hier werkt dan een ander. Heel soms iets over karma over aantallen posts, maar dat gieten in een ongedefinieerde 'rang'...
Zoals het nu gedaan is, krijg je vermoedelijk weinig resultaten waar je een echt bruikbare conclusie aan kan verbinden. Misschien dat dit een eerste aanzet was om een beeld te krijgen in welke richting een vervolgonderzoek gedaan zou kunnen worden - had ik zelf overigens anders gedaan, maar ieder zijns weegs
Ja... Ik had in de survey al aangegeven dat ik kritisch ben
En ten slotte... Misschien is het iets voor T.net om eens te kijken naar een surveyhoek - dat zou ook een eigen tool kunnen omvatten. Voor een onderzoek is het eigenlijk *piep* als respondenten vrolijk een discussie over de survey kunnen houden (open topic). Je zal ze de kost geven die eerst een stuk topic lezen en dan aan het invullen gaan.
[Voor 89% gewijzigd door Floppus op 05-06-2011 22:03]